V dnešní době trávíme s médii téměř 7 hodin denně. Televize si mezi nimi drží výsadní postavení a je se 44 % nejsledovanějším médiem. Televize oslovuje diváky všech věkových skupin. Průměrný divák z cílové skupiny 15+ sleduje televizi více jak 3 a půl hodiny denně. V době pandemie čas trávený před televizní obrazovkou dokonce vzrostl.
OBLIBA TELEVIZE DLOUHODOBĚ NEKLESÁ
Ve společnosti médií tráví Češi takřka 7 hodin denně. Televize je se 44 % stále nejsledovanějším médiem. A nic na tom nemění ani nástup digitálních médií a rostoucí dosah internetu. Vliv pandemie čas trávený u televize navýšil.
PŘEČTĚTE SI K TÉMATU
ČEŠI SLEDUJÍ TELEVIZI V PRŮMĚRU 3,5 HODINY DENNĚ
21. 11. 2024Hodnota průměrné doby strávené u televize (ATS) se v České republice stabilně drží na 3,5 hodinách denně. Ukazují to data z elektronického měření sledovanosti za leden až říjen letošního roku pro cílovou skupinu diváků starších 15 let. Nejvyšší průměrná doba sledování televize na osobu byla letos zatím o prvním povodňovém víkendu 14. a 15. září… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 2: ČAS STRÁVENÝ U TV
PŘEHLED MEDIÁLNÍHO TRHU 2023: JAK SI VEDLY MEDIATYPY A MÉDIA?
10. 6. 2024Rok 2023 byl prvním celým rokem, kdy už neplatila proticovidová opatření. Lidé neměli takovou potřebu trávit s médii tolik času jako v covidu, na druhou stranu se odblokovala nejistota reklamních zadavatelů. Jak si stály jednotlivá média a mediatypy, shrnujeme v naší infografice. Mediatypy s nejvyšším měsíčním zásahem zůstávají v Česku internet a televize. Jejich měsíční… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 2: ČAS STRÁVENÝ U TV
STUDIE USA: RŮST KANÁLŮ FAST SE ZRYCHLUJE
6. 6. 2024Podle společnosti Amagi roste meziročně nejen počet FAST kanálů, ale i délka trvání jejich sledování i počet na nich zobrazené reklamy. Nová zpráva o bezplatných streamovacích kanálech podporovaných reklamou ukazuje, že jejich růst se nadále zrychluje, přičemž počet hodin sledování kanálů a počet zobrazení reklam rostl v 1. čtvrtletí roku 2024 rychleji než o rok… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 2: ČAS STRÁVENÝ U TV
PRŮMĚRNÝ ČAS TV SLEDOVANOSTI BYL LONI V ČESKU VYŠŠÍ NEŽ V EVROPĚ
4. 6. 2024O šest minut překonal průměrný čas denní sledovanosti televize v Česku průměrný denní čas v evropských zemích. Srovnání zveřejnila asociace ATO. Sledovanost televize v Česku v roce 2023 dosáhla v cílové skupině osob 4+ průměrné denní hodnoty 3 hodiny a 19 minut. Tím překonává evropský průměr, který činí 3 hodiny a 13 minut, jak je… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 2: ČAS STRÁVENÝ U TV
STUDIE POHYBLIVÉHO OBRAZU 2023: VYSOKÉ VYUŽÍVÁNÍ TELEVIZE A DROBNÉ POSUNY NA TRHU STREAMOVÁNÍ
2. 5. 2024Studie, která byla realizována na žádost společnosti RTR Medien a pracovní skupiny TELETEST, potvrzuje převažující využívání nabídek vysílatelů a stagnaci online alternativ. Studie je zdarma ke stažení zde. Podle průzkumu „Moving Image Study 2023“ se využívání pohyblivého obrazu v Rakousku drží napříč celou populací trvale na vysoké úrovni (246 minut denně) a je vyšší než… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 2: ČAS STRÁVENÝ U TV
TELEVIZE MÁ STÁLE NEJVYŠŠÍ SLEDOVANOST. VELKÁ TELEVIZNÍ OBRAZOVKA MÁ PRO DIVÁKY SVÉ NEPOPIRATELNÉ KOUZLO
14. 4. 2024Čísla hovoří jasně. Neporazitelnou královnou domácí zábavy je stále televize. Moderní technologie jsou sice zajímavé, ale televizi z trůnu nesesadily. Proč? Přečtěte si v našem shrnutí, jaká esa má dnešní televize v rukávu.
NA ŠTĚDRÝ DEN ZAPÍNÁ TELEVIZI PŘES OSM MILIONŮ ČECHŮ
22. 12. 2023Sledování televize je hlavní mediální vánoční aktivitou Čechů. Doba sledovanosti televize na Štědrý den je o 2,5 hodiny delší, než je běžný průměr. Češi mají vánoční svátky spojené se sledováním televize, ať už jde o vánoční pohádky nebo klasiky z české a česko-slovenské kinematografie. „Televizi si během tří vánočních svátků, tedy na Štědrý den, Boží… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 2: ČAS STRÁVENÝ U TV
LOKÁLNÍ I NOVÉ VOD SLUŽBY SRÁŽEJÍ PODÍL NETFLIXU I YOUTUBE
16. 5. 2023Netflix i YouTube mají stále na evropském trhu video služeb nejvyšší podíl, s příchodem nových a i lokálních platforem se ale postupně snižuje. Podíl Netflixu a společnosti Alphabet, která provozuje také videoplatformu YouTube, zůstává dál na evropském trhu OTT služeb (over the top, služby doučované přímo příjemcům přes internet) nejvyšší, za posledních pět let se… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 2: ČAS STRÁVENÝ U TV
MOBILNÍ TELEVIZE V ROZKVĚTU – VYUŽITÍ ZKUŠENOSTÍ ZE SOCIÁLNÍCH SÍTÍ
24. 4. 2023S nárůstem mobilních zařízení by se provozovatelé televizního vysílání měli více zaměřit na obsah a technologie, které mohou diváky provázet napříč obrazovkami. Doba sledování audiovizuálního obsahu stále roste. Nedávná publikace sdružení soukromých médií Vaunet ukazuje, že podíl audio a audiovizuálního obsahu na celkovém mediálním čase (u lidí od 14 let) v Německu vzrostl v roce… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 2: ČAS STRÁVENÝ U TV
STUDIE UK: DIVÁCI SLEDUJÍ 17 MINUT REKLAM DENNĚ, 83 % Z NICH SLEDUJE TELEVIZNÍ VYSÍLÁNÍ.
21. 3. 2023Přehled mediálních trendů, vydávaný pravidelně britskou společností Thinkbox ukazuje, že v loňském roce strávili diváci ve Velké Británii sledováním videoreklamy 17,1 minuty denně. Fakta dále odhalila, že: Na vysílací společnosti připadalo více než 80 % veškeré videoreklamy, zatímco služby SVOD zaujímaly méně než 2 %. Nejoblíbenějšími kategoriemi videí sledovanými na zařízeních SVOD byly dramatické pořady a… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 2: ČAS STRÁVENÝ U TV
ČAS STRÁVENÝ S MÉDII SE ZA PĚT LET ZVÝŠIL DÍKY ONLINU I PODCASTŮM
16. 3. 2023Téměř o čtvrtinu narostl za posledních pět let průměrný denní čas strávený s médií, ukazuje nová zpráva od GWI. Nejvíce času věnují uživatelé na celém světě sledování sociálních médií a lineární televizi. Čas strávený s médii se za posledních pět let zvýšil téměř o čtvrtinu. Ukazuje to nová zpráva Globální mediální krajina od GWI, která… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 2: ČAS STRÁVENÝ U TV
TELEVIZNÍ SLEDOVANOST SE LONI VRÁTILA NA ÚROVEŇ PŘED PANDEMIÍ
16. 2. 2023Čeští diváci strávili loni před obrazovkou každý den v průměru 3 hodiny a 25 minut. Bylo to téměř stejně jako před nástupem pandemie covid-19. Průměrná denní doba televizní sledovanosti (ATS) se v roce 2022 vrátila v Česku na úroveň z doby před pandemií covid-19. Ukazuje to srovnání zastupitelství Atmedia, které na českém trhu vychází z… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 2: ČAS STRÁVENÝ U TV