Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY KRÁTKÁ ZPRÁVA VÝZKUM

STUDIE: S ROSTOUCÍM POČTEM STREAMOVACÍCH SLUŽEB SPOTŘEBITELÉ STÁLE MÉNĚ VNÍMAJÍ JEJICH NABÍDKU

31. 3. 202231. 3. 2022
Každoroční studie Evolution of Video Branding společnosti Hub odhalila velké rozdíly mezi znalostí názvů jednotlivých televizních služeb a skutečným pochopením hodnotové nabídky jednotlivých služeb, uvedla firma.

Studie společnosti Hub "Evolution of Video Branding" byla provedena mezi 1 601 americkými širokopásmovými spotřebiteli ve věku 16-74 let, kteří sledují televizi alespoň jednu hodinu týdně. Údaje byly shromážděny v únoru 2022.

Společnost Hub v posledních čtyřech letech sledovala povědomí, znalost a porozumění nejlepších značek na televizním trhu ze strany spotřebitelů.

Mezi nejnovější zjištění patří ta následující:

  • Ačkoli spotřebitelé nemají velké znalosti o jednotlivých značkách televizního vysílání, mají tendenci s větší jistotou popisovat značky, které se podle nich silně zaměřují na určitý soubor žánrů.

  • Televizní streamovací službou, která je považována za žánrově nejsilněji zaměřenou, je Disney+, která předstihla i ESPN+, jež se umístila na druhém místě.

  • Zbylých pět služeb, které jsou považovány za služby s nejsilnějším žánrovým zaměřením, jsou: HBO Max, Discovery+ a AMC+.


Společnost Hub uvedla, že když byli spotřebitelé dotázáni, jaké žánry si spojují s jednotlivými službami, vynikla služba Disney+ jako služba s jedinečným obrazem obsahu. Mezi těmi, kteří mají pocit, že Disney+ má silné žánrové zaměření, byly nejčastěji uváděny dětské žánry, divadelní filmy a fantasy/nadpřirozené žánry. Hub upozornil, že tato zjištění se objevila „právě v době, kdy se generální ředitel společnosti Disney Bob Chapek během únorového hovoru k výsledkům společnosti zavázal rozšířit nabídku Disney+ o jiné než dětské, superhrdinské a obecně zábavné pořady.“

Hulu bylo naopak považováno za silné v dramatech (která jsou rovněž uváděna jako hlavní žánr pro Netflix, Amazon a HBO Max), ale také v animovaných filmech pro dospělé a anime.

Hub uvedl, že pěti největším televizním platformám SVOD se podařilo vytvořit ze svých služeb prakticky pojmy. Přibližně 96 % a více televizních spotřebitelů uvedlo, že slyšeli o službách Netflix, Hulu, Disney+, Amazon Prime Video a HBO Max. Studie však zjistila, že tyto služby byly méně úspěšné v komunikaci svých odlišných hodnotových nabídek, včetně toho, co přesně nabízejí a čím se liší od konkurenčních služeb.

Spotřebitelé televizorů nejčastěji uvádějí, že by se cítili „sebejistě“, kdyby někomu jinému popisovali, co Netflix nabízí (80 %), uvedl Hub. Nicméně ne více než dvě třetiny z nich mají pocit, že by dokázali popsat každou z dalších čtyř „Velké pětky“ SVOD, uvedl Hub.

Povědomí o názvech bylo vysoké i u novějších, více specializovaných SVOD, ale ne více než polovina spotřebitelů chápe, čím se jednotlivé SVOD odlišují.

Více než 85 % respondentů uvedlo, že slyšeli o Peacock, Paramount+, Discovery+, Apple TV+, ESPN+ a AMC+. Peacock je však jedinou službou v této skupině, u které naprostá většina respondentů uvedla, že o ní ví dost na to, aby ji někomu popsala. Spotřebitelé v podstatě vnímají bezplatné televizní streamovací služby podporované reklamou (FAST) jako jednu velkou, nerozlišitelnou kategorii. U většiny služeb FAST nepředstavuje znalost jména velký problém: u všech kromě XUMO 7 z 10 nebo více respondentů uvedlo, že o službě slyšeli.

Ale jakkoli se FAST staly populárními, s výjimkou Roku Channel nechápe více než třetina televizních spotřebitelů, co každá z nich nabízí.
„Televizní služby v posledních letech zvyšují své výdaje na reklamu; ve skutečnosti se počet zobrazení reklamy na streamovacích službách mezi lety 2019 a 2020 více než zdvojnásobil,“

uvedl Peter Fondulas, ředitel společnosti Hub a spoluautor studie. „Výsledkem je, že o většině televizních streamovacích služeb na současném trhu slyšel prakticky každý. Tyto reklamní iniciativy však nebyly zdaleka tak úspěšné, aby potenciálním uživatelům pomohly pochopit, proč by se měli k dané službě přihlásit.“

Více informací o studii naleznete na stránkách Hub.

Zdroj: hdguru.com

Načítání dalších...