S novým rokem se okolo nás objevuje mnoho více či méně optimistických předpovědí toho, jaký ten rok 2023 bude. Hesla jako krize, recese a omezování rozpočtů jsou skloňována stále častěji. Je ale dobré si uvědomit, že i krize může znamenat příležitost. Otázku jak na to, pomáhají zodpovědět i přední marketingoví odborníci.
Výběr článků pod tímto příspěvkem věnujeme tématu recese a přinášíme tipy, které radí, jak z těžkého období vyjít s hlavou vztyčenou a možná i s rostoucím podílem na trhu. Největší chybou by totiž bylo přestat inzerovat a čekat na lepší časy.
Ve ScreenVoice magazínu uvádíme ty značky, které krize využily a dokázaly díky reklamě i v těžkých časech zvítězit na plné čáře.
SOUVISEJÍCÍ POJMY
PŘEDCHOZÍ TÉMATA MĚSÍCE
Přečtěte si k tématu
ZVÝŠENÍ VÝKONU TELEVIZNÍ REKLAMY POMOCÍ QR KÓDŮ
11. 12. 2024QR kódy byly vynalezeny v devadesátých letech 20. století. Jejich původním účelem bylo sledování vozidel v průběhu výroby. Byly lepší než tradiční čárový kód, protože umožňovaly uložit na malé ploše obrovské množství informací a daly se snadno skenovat. Používání QR kódů se poměrně rychle rozšířilo i mimo sektor průmyslu. Výrobci spotřebního zboží je umisťovaly na… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE
STUDIE: 4 SÍLY, KTERÉ OVLIVŇUJÍ DOPAD REKLAMNÍ KREATIVY
8. 12. 2024Podle nového výzkumu patří mezi hlavní faktory, které ovlivňují kreativní dopad reklamy, spojení s lidmi, dynamické vizuální prvky a úspěšné propojení značky a produktu. Studii zveřejnila technologická společnost Meta, která vlastní Facebook a Instagram, a také poskytovatel analytických služeb CreativeX a výzkumná společnost Kantar. Proč je efektivita kreativy důležitá Ukázalo se, že kreativita je rozhodujícím… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE
OCENŇOVANÉ KAMPANĚ ČASTĚJI VYUŽÍVAJÍ KVANTITATIVNÍ PRE-TESTOVÁNÍ
3. 12. 2024Více než polovina vítězných kampaní v soutěži IPA Effectiveness Awards nyní využívá kvantitativní pre-testování, což je trend, který v posledních dvou desetiletích neustále roste. Analýza Databanky IPA, kterou provedl Peter Field, ukázala, že se téměř zdvojnásobil podíl kampaní mezi lety 1998 a 2022, které byly emotivní a které využívaly kvantitativní pre-testování, a to z 33… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE
SYSTEM 1: SVÁTEČNÍ / SEZÓNNÍ REKLAMA VS. REKLAMA PRO KAŽDÝ DEN
29. 11. 2024Vánoce nejsou jen o výzdobě a dekoracích – Vánoce znamenají každoročně na celém světě pohyby v oblasti prodeje a reklamy. Ve Velké Británii jen sváteční reklamy loni přinesly v sezónních tržbách úctyhodných 85 miliard liber, přičemž čtvrtina celkových výdajů na reklamu byla věnována šíření sváteční nálady. Nevsází však značky s rostoucí kreativní konkurencí příliš na… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE
STUDIE USA: POZITIVNÍ ZOBRAZOVÁNÍ MUŽŮ V REKLAMÁCH ZVYŠUJE HODNOTU ZNAČKY A PRODEJE
23. 11. 2024Podle údajů společnosti Kantar kampaně s pozitivním zobrazením mužů dosahují lepších výsledků při budování dlouhodobé hodnoty značky (o 37 procentních bodů vyšší) a krátkodobé pravděpodobnosti prodeje (o 21 procentních bodů vyšší) než kampaně s negativním zobrazením. Studie vydaná k Mezinárodnímu dni mužů, Connecting with men: How brands can decode modern masculinity, čerpá z údajů databáze… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE
EFFIE ROZDALA ŠEST ZLATÝCH, GRAND PRIX NEUDĚLILA
14. 11. 2024Letošní ročník soutěže reklamní efektivity Effie zná oceněné. Cena za absolutně nejlepší kampaň, Grand Prix, letos udělena nebyla. Hlavní cenu, Grand Prix, letošního ročníku reklamní soutěže Effie, která oceňuje efektivitu reklamních kampaní, porota neudělila. A to i přesto, že se shodla, že letošní kampaně byly propracovanější než ty loňské. Z pohledu počtu oceněných kampaní nasbíral… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE
SHORTLIST EFFIE: NEJVÍCE ŠANCÍ MAJÍ MCCANN, OGILVY A PHD
7. 11. 2024Soutěž reklamní efektivity Effie zná nominované kampaně, ze kterých vzejdou letošní vítězové. Effie Czech Republic, kterou pořádá Asociace komunikačních agentur (AKA), dnes na konferenci Forum Media odtajnila svůj shortlist pro ročník 2024. Největší zastoupení na něm mají agentury McCann, Publicis a PHD Czech. Nejčastěji zastoupenými klienty v rámci shortlistu jsou Plzeňský Prazdroj, Česká Spořitelna, L’Oréal,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE
FORREST GUMP A MARKETING: TELEVIZNÍ REKLAMA JE JAKO BONBONIÉRA. NIKDY NEVÍŠ, CO UVIDÍŠ, ALE ZÁŽITEK BUDE SKVĚLÝ
31. 10. 2024Stejně jako řada dalších slavných filmů, ani Forrest Gump, který doslova přetéká dnes již proslulými scénami a hláškami, neunikl pozornosti značek. Tento ikonický film, který oslavil 30leté výročí, kombinuje osobní příběh s významnými historickými událostmi a evokuje silné emoce, což je pro marketing nesmírně důležité. Pojďme se podívat na to, které značky se úspěšně inspirovaly… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE
PETER FIELD O TOM, JAK MŮŽE TELEVIZE PŘEKONAT DIGITÁLNÍ VYSÍLÁNÍ
30. 10. 2024S Peterem Fieldem o efektivitě reklamy v podcastu Marketing Architects. Věděli jste že, televize generuje 13,8 sekundy pozornosti na 30sekundovou reklamu? To je skvělý výkon, ve srovnání s pouhými 5,2 sekundami u reklamy na YouTube a 1,5 sekundami u reklamy na Facebooku a Instagramu. Toto zjištění společnosti Lumen podtrhuje schopnost televize zaujmout a udržet pozornost… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE
MARKETING ACHITECTS – PRAVDA O EFEKTIVITĚ MARKETINGU S PETER FIELDEM
28. 10. 2024Zaměřit se pouze na spotřebitele, kteří jsou připraveni nakoupit právě teď, je recept na neefektivní marketing. Podle kmotra efektivity Petera Fielda tento přístup opomíjí většinu potenciálních zákazníků. Tento týden se k Eleně, Angele a Robovi připojil Peter, aby s nimi probral stav efektivity marketingu. Peter se s vámi podělí o své názory na nesprávné cílení,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE
JAK TELEVIZNÍ HALÓ EFEKT ZVYŠUJE VÝKONNOST CELÉHO MARKETINGOVÉHO MIXU
23. 10. 2024Váš obchodní řetězec s oděvy právě spustil svou první televizní kampaň a noví zákazníci se díky televizi jen hrnou. To se dalo očekávat. Televize je mediální kanál s vysokou mírou odezvy. Je tu ale jedno plus navíc – a je to něco mnohem méně očekávaného. Účinnost placených kampaní ve vyhledávání roste. Zapojení na sociálních sítích… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE
6 ZPŮSOBŮ, JAKÝMI TECHNOLOGIE TRANSFORMUJE TELEVIZNÍ REKLAMU
18. 10. 2024Píše se 1. červenec 1941. Na televizních obrazovkách obyvatel New Yorku bliká baseballový zápas mezi týmy Brooklyn Dodgers a Philadelphia Phillies. Náhle je zápas přerušen. Objeví se hodinky Bulova, které doprovází hlasový komentář: „Amerika běží podle času Bulova“. Za pouhých 10 sekund je odvysílána první televizní reklama na světě, která navždy změnila prostředí reklamního průmyslu.… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: RECESE