Tato Egtabite ukazuje, jak italská agentura Rai Pubblicità bez problémů nasměrovala značku hygienických produktů Lines k úspěchu. Posílila povědomí o značce a zároveň si posvítila na genderové stereotypy a diskriminaci.
Zpátky do minulosti
Značka Lines byla protagonistou komerčních minisérií, které běžely na Rai2 během dokumentární reality show Il Collegio ve třech vydáních pořadu od roku 2019 do roku 2021. Značka během sérií umisťovala své reklamy do nejcennějších reklamních přestávek, a ukotvila se tak jako pravidelná součást tohoto pořadu.
Zmíněná dokumentární reality show zobrazuje skupinu současných teenagerů, kteří opouštějí rodinu, sociální sítě a nepostradatelné telefony a žijí v internátní škole podle dřívějších pravidel. Chlapci a dívky dostávají příležitost vyzkoušet si život v minulosti – od 50. do 90. let minulého století – včetně zvyků, trendů a přelomových novinek.
Klientovým cílem bylo zaujmout mladší publikum, zvýšit rozpoznatelnost značky a zdůraznit výhody produktu v rámci komplexní komunikační strategie cílené proti diskriminaci a genderovým stereotypům.
Síla projektu spočívá v jeho schopnosti přeměnit tradiční reklamní prostor na krátkou chvíli značkové zábavy pomocí jedinečných a stále se vyvíjejících témat (značkových příběhů), které využívají strukturu a metodu distribuce televizních seriálů.
Každá epizoda příběhu ukazuje protagonisty minulých vydání, kteří diskutují o faktech, tabu a nepravdivých mýtech o menstruaci a tamponech. Vše se předává pomocí kreativních řešení, která do televize vnesla společenské trendy, jako jsou choreografie na TikToku, unboxing nebo simulační podcasty. Tón kampaně odpovídá tónu pořadu a je v souladu s cílovým publikem.
Pro každé vydání se na Rai2 vysílala originální 45sekundová témata a zkrácená 30sekundová verze na RaiPlay a Rai@YouTube, propojená s VOD obsahem pořadu.
Rai Pubblicità si je vědoma, že vytvářením značkového materiálu v souladu s příběhy zobrazovanými v pořadu a hodnotami značky může přitáhnout pozornost diváků, pomoci jim, aby si ji zapamatovali a aby ocenili komerční sdělení. Výrazná kontextualizace komerčního sdělení v pořadu vytváří redakční kontinuitu a zajímavější zkušenost pro diváky.
Kreativní mozky myslí podobně
Tým pro integraci značek v Rai Pubblicità dohlížel na návrh a realizaci kampaně, která probíhala ve spojení s mediální agenturou Media Italia, produkční společností Gothacom a reklamní agenturou Armando Testa.
Odpovídající výsledky
Abychom uvedli nějaké údaje, pátá řada pořadu Il Collegio (2020) získala nejvyšší počet diváků a v 6 z 8 večerů také bezkonkurenční sledovanost v demografické skupině do 55 let. Patřilo jí i prvenství jako nejsledovanějšímu podzimnímu pořadu na RaiPlay, VOD platformě společnosti Rai, s 46,5 milionu diváků. Kampaň navíc zaznamenala nejvyšší podíl cílových divaček ve věku 15-19 let na úrovni 72,2 %.
Některé scény ze značkových příběhů se šířily jako virál a nečekaně je nahrávali influenceři s miliony sledujících. Příběhy tak získaly vynikající výsledky.
Společenský vliv protagonistů televizních sérií kampani pomohl získat větší záběr. Tito lidé impulzivně zveřejňovali fotografie ze zákulisí nebo informace o speciálních událostech na svých stránkách na sociálních sítích.
Ve světle skvělých výsledků se klient rozhodl navázat partnerství ve třech vydáních pořadu.
Laura D’Ausilio, vedoucí pro speciální iniciativy Rai Pubblicità, vysvětlila: „Rai Pubblicità si je vědoma, nakolik souvislost mezi příběhy vyprávěnými v pořadu a hodnotami značky skutečně ovlivňuje pozornost, paměť a pochopení komerčního sdělení.“
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM
18. 7. 2024Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 404: IL COLLEGIO. JAK RAI PUBBLICITÀ PŘEMĚNILA KLASICKÝ TELEVIZNÍ SPOT NA PŘÍBĚH ZNAČKY
CHANNEL 4 UVÁDÍ ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024
18. 7. 2024Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 404: IL COLLEGIO. JAK RAI PUBBLICITÀ PŘEMĚNILA KLASICKÝ TELEVIZNÍ SPOT NA PŘÍBĚH ZNAČKY
SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM
20. 6. 2024Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 404: IL COLLEGIO. JAK RAI PUBBLICITÀ PŘEMĚNILA KLASICKÝ TELEVIZNÍ SPOT NA PŘÍBĚH ZNAČKY
KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS
20. 6. 2024Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 404: IL COLLEGIO. JAK RAI PUBBLICITÀ PŘEMĚNILA KLASICKÝ TELEVIZNÍ SPOT NA PŘÍBĚH ZNAČKY
ITV UVEDLA DVĚ KREATIVNÍ REKLAMNÍ PŘESTÁVKY PRO ZVÝŠENÍ POVĚDOMÍ O SVĚTOVÉM DNI PŘÍSTUPNOSTI (GAAD)
23. 5. 2024U příležitosti Světového dne přístupnosti (GAAD) uvedla televize ITV dva kreativní reklamní bloky, jejichž cílem je zvýšit povědomí o přístupnosti a inkluzi. Tyto reklamní bloky se objevily na ITV1 a během denní talk show „This Morning“. Vzhledem k tomu, že ve Spojeném království žije 12 milionů dospělých lidí s hluchotou, ztrátou sluchu nebo tinnitem a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 404: IL COLLEGIO. JAK RAI PUBBLICITÀ PŘEMĚNILA KLASICKÝ TELEVIZNÍ SPOT NA PŘÍBĚH ZNAČKY
SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI
23. 5. 2024Na celém světě žije více než miliarda lidí se zdravotním postižením. Podle nejnovějších údajů Národního centra pro veřejné zdraví se počet lidí s diagnózou „hluchota“ v Bulharsku v roce 2022 blíží 3 000. Přestože byl teprve před třemi lety přijat zákon o znakovém jazyce, který oficiálně uznává bulharský znakový jazyk (BGSL) jako samostatný jazyk, země… Pokračovat ve čtení EGTABITE 404: IL COLLEGIO. JAK RAI PUBBLICITÀ PŘEMĚNILA KLASICKÝ TELEVIZNÍ SPOT NA PŘÍBĚH ZNAČKY
FRANCOUZSKÉ ORGANIZACE SNPTV PŘEDSTAVILA NOVÝ VÝZKUM POZORNOSTI
18. 4. 2024SNPTV, profesní organizace zastupující mediální domy ve Francii, se vydala na cestu, jejímž cílem bylo odhalit v čem tkví tajemství pozornosti diváků ve stále se vyvíjejícím prostředí televizní a video reklamy. V době, která se vyznačuje nebývalou fragmentací mediální spotřeby, se pochopení pozornosti spotřebitelů stalo pro zadavatele reklamy klíčovým měřítkem. Na spotřebitele denně dopadá v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 404: IL COLLEGIO. JAK RAI PUBBLICITÀ PŘEMĚNILA KLASICKÝ TELEVIZNÍ SPOT NA PŘÍBĚH ZNAČKY
DEGREE US: KAMPAŇ „NOT DONE YET/JEŠTĚ NENÍ HOTOVO“ S AD A OTEVŘENÝMI TITULKY
29. 3. 2024V USA žije více než 60 milionů lidí se zdravotním postižením, ale velká část služeb, produktů a zážitků stále tuto komunitu nebere na vědomí a nebývají navržené tak, aby reflektovaly její potřeby. To ale neplatí pro značku Degree, jejíž inkluzivní obaly i reklama reflektují rovnocenné podmínky i pro osoby se zdravotním postižením. Kreativa: Degree® se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 404: IL COLLEGIO. JAK RAI PUBBLICITÀ PŘEMĚNILA KLASICKÝ TELEVIZNÍ SPOT NA PŘÍBĚH ZNAČKY
INOVATIVNÍ NÁSTROJ PRO PROPOJENÍ HODNOT ZNAČKY, OBSAHU A PUBLIKA OD SPOLEČNOSTI RAI PUBBLICITÀ
22. 3. 2024Iniciativa společnosti Rai Pubblicità „Value Planning“, představená na MIM (Market Intelligence Meeting) v Madridu, má za cíl překlenout propast mezi hodnotami, které se odrážejí v mediálním obsahu, a vyvíjejícími se hodnotami vysílací společnosti. Jejich přístup představuje významný krok vpřed k pochopení toho, jak se hodnoty publika protínají s redakčním obsahem společnosti Rai. Iniciativa, vyvinutá ve… Pokračovat ve čtení EGTABITE 404: IL COLLEGIO. JAK RAI PUBBLICITÀ PŘEMĚNILA KLASICKÝ TELEVIZNÍ SPOT NA PŘÍBĚH ZNAČKY
JAK NA EFEKTIVNÍ SPONZORING? SPONZORING NA CHANNEL 4 SALES JEDE BOMBY
21. 3. 2024V situaci, kdy bezpečnost a transparentnost značek jsou v mediálním průmyslu prvořadým problémem, společnost Channel 4 Sales nedávno představila výsledky své exkluzivní studie Sponsorship Rocks. Tato komplexní analýza poskytuje přesvědčivé poznatky pro značky, které se pohybují ve složitém světě reklamy. Na základě téměř 240 sponzoringů a 666 vln výzkumu zahrnujících více než 400 000 diváků… Pokračovat ve čtení EGTABITE 404: IL COLLEGIO. JAK RAI PUBBLICITÀ PŘEMĚNILA KLASICKÝ TELEVIZNÍ SPOT NA PŘÍBĚH ZNAČKY
INOVATIVNÍ REKLAMNÍ KAMPAŇ CANAL+ BRAND SOLUTIONS PRO AUDI VYTVOŘILA NA OBRAZOVKÁCH POHÁDKOVOU ZIMNÍ ŘÍŠI
15. 2. 2024Kreativní oddělení Canal+ Brand Solutions nedávno představilo podmanivou reklamní kampaň pro nové Audi SQ8 Sportback e-tron a jeho technologii e-quattro. Kampaň je průkopnickým počinem, který v sobě spojuje technologie, kreativitu a automobilové inovace. Francouzský tým ve spolupráci se společnostmi Re-Mind PHD, Brand Content Fuse a Canal Brand Factory představil inovativní televizní kampaň prošpikovanou umělou inteligencí… Pokračovat ve čtení EGTABITE 404: IL COLLEGIO. JAK RAI PUBBLICITÀ PŘEMĚNILA KLASICKÝ TELEVIZNÍ SPOT NA PŘÍBĚH ZNAČKY
SHOW MASKED SINGER PŘINESLA TVŮRČÍ SPOLUPRÁCI DPG MEDIA A JBC
15. 2. 2024Zatímco důraz je kladen primárně na obchodní partnerství a spolupráce, spojení sil při prezentaci kreativity může být poměrně náročné, ale stejně tak přínosné. Tak tomu bylo i v případě partnerství mezi DPG Media a belgickým módním řetězcem JBC. Společnostem se podařila úspěšná kampaň, která spojila věhlas soutěže The Masked Singer s uvedením exkluzivní kolekce oblečení.… Pokračovat ve čtení EGTABITE 404: IL COLLEGIO. JAK RAI PUBBLICITÀ PŘEMĚNILA KLASICKÝ TELEVIZNÍ SPOT NA PŘÍBĚH ZNAČKY