EGTABITE 389: DPG MEDIA ADVERTISING A AUTOMOBILOVÁ ZNAČKA KIA: STRATEGIE 100% ŘÍZENÁ DATY
spolupráce s

9. 6. 2022

Jak vytvořit novou image značky, zaměřit se na inovace a udržitelnost a spustit kampaň, která maximalizuje zásah v úzké cílové skupině? V roce 2021 vyzvala automobilová značka Kia agentury DPG Media Advertising a Havas Media v Belgii, aby spustily kampaň na základě těchto klíčových ukazatelů výkonnosti.

DPG Media Advertising a Havas Media výzvu přijaly – a slavily úspěch. Kampaň nejen oslovila 75 % cílové skupiny, ale také získala prvenství v belgickém reklamním světě, jak nám ukáže egtabite pro tento týden.

Inovace, minimální plýtvání a maximální zásah

Kia v Belgii si vytyčila cíl stát se jedním z lídrů v mobilitě, a proto se obrátila na DPG Media Advertising a Havas Media s novou brandovou strategií. Zadání a klíčové ukazatele výkonnosti (KPI) byly následující:

  • Pomocí nového televizního spotu co nejinovativněji a s co nejefektivnějším využitím nákladů vytvořit novou pozici značky.
  • Vytvořit povědomí mezi novým cílovým publikem automobilky Kia: inovátory, nadšenci pro nové technologie (= osoby se zájmem o mobilitu) a řidiči, kteří zvažují nákup nového vozu.
  • Spustit kampaň s minimálním plýtváním a maximálním zásahem

100% řízení pomocí dat

DPG Media Advertising ve spolupráci s mediální agenturou Havas Media zvolila přístup, který místo tradičního plánu pro lineární televizi kompletně vycházel z dat. Kampaň měla začít v tradičně poklidnějším letním období. Veškerá opatření proto směřovala k akumulaci zásahu v delším časovém horizontu.

KROK 1: ADRESOVATELNÁ TELEVIZE PRO ŠIROKÝ ROZSAH

Televizní reklama Kia šla do živého vysílání prostřednictvím adresovatelné televize na kanálech DPG Media. Tímto způsobem se podařilo rychle dosáhnout velkého zásahu, aniž by směřoval mimo cílovou skupinu. Po jednom týdnu reklama oslovila 53 % cílového publika. Po několika týdnech se toto číslo zvýšilo na 83 %.

KROK 2: MAXIMALIZACE ZÁSAHU ONLINE

Agentura poté přeřadila na druhý rychlostní stupeň s online videokampaní na novinových stránkách HLN.be, HLN Drive a na VOD platformě VTM GO se zvláštním zaměřením na cílovou skupinu. Čtenáři článků o nových vozech, testech automobilů a pojištění vozů tedy mohli vidět nový spot značky Kia online. Opět se dostavil dokonale přesný výsledek se zásahem 67 % cílové skupiny.

KROK 3: NOVÉ OSLOVENÍ CÍLOVÉ SKUPINY POMOCÍ KOMBINACE ONLINE A OFFLINE ÚDAJŮ

Společnost DPG poté uplatnila inovativní přístup: nové cílení na základě kombinace digitálních údajů z kroku č. 1 (adresovatelná televize) a kroku č. 2 (online video) s offline daty ze set-top-boxů Telenetu. Pomocí datového bunkru veškerá data zabezpečila a čisté prostory pro data pak umožnily párování informací. Díky tomu se pomocí adresovatelné televize podařilo úspěšně zacílit na další 2 000 domácností zájemců o mobilitu, které se dříve oslovit nedařilo. Mediální společnost v Belgii poprvé propojila digitální primární data s offline údaji z jiné technologie.

VÝSLEDEK: POPRVÉ V BELGII INOVATIVNÍ REKLAMA A VYUŽITÍ MÉDIÍ SE 75% ZÁSAHEM

Letní kampaň značky Kia zasáhla více než 130 000 domácností, což je úctyhodných 75 % cílové skupiny.

Kia byla z tohoto pokročilého přístupu velmi nadšená.“Nové technologie a inovace jsou pro značku Kia zásadní,“ říká Sander Van de Wiele, manažer komunikace ve společnosti Kia v Belgii. “Nový přístup DPG Media Advertising ke kampani proto dokonale ladí s naší vlastní filozofií neustálé inovace. Svou cílovou skupinu jsme oslovili velmi soustředěně a chytře a představili jsme jí naši novou značku.“

Pro Julii Neyman, ředitelku prodeje reklamy v Belgii společnosti DPG Media Advertising, se nejedná jen o tuto jedinou trajektorii: „S tímto přístupem jsme se nejen 100% zaměřili na klienta, ale posunuli jsme rebrandingovou kampaň značky Kia na vyšší úroveň tím, že jsme využili primárních digitálních dat. Kombinace digitálních dat a údajů ze set-top-boxů nám umožnila maximalizovat zásah našeho média. Těšíme se na nové výzvy se zákazníky, jako je Kia Belgie, s nimiž můžeme inovativně pracovat na základě svých mediálních řešení a jimž můžeme znovu předložit ty nejlepší výsledky.“

Hugues Rey z Havas Media v Belgii je rovněž velmi spokojen s tím, co tato spolupráce přinesla: „Ve společnosti Havas investujeme do médií, která mají výsledky. Náš jedinečný model Media Experience (Mx) poskytl správný základ, který nám umožnil ve spolupráci se společnostmi DPG a Telenet nastavit pro značku Kia jedinečnou, inovativní a smysluplnou kampaň. Tato kampaň ukazuje více než kdy dřív význam dobré spolupráce mezi různými aktéry v našem mediálním světě. Díky dobré interakci mezi zákazníkem, mediální agenturou, vedením a operátory se nám na našem globalizujícím se trhu daří udržet pevné lokání ukotvení a zároveň provádět inovativní změny.“      

DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE

BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM

18. 7. 2024

Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 389: DPG MEDIA ADVERTISING A AUTOMOBILOVÁ ZNAČKA KIA: STRATEGIE 100% ŘÍZENÁ DATY

CHANNEL 4 UVÁDÍ ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024

18. 7. 2024

Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 389: DPG MEDIA ADVERTISING A AUTOMOBILOVÁ ZNAČKA KIA: STRATEGIE 100% ŘÍZENÁ DATY

SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM

20. 6. 2024

Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 389: DPG MEDIA ADVERTISING A AUTOMOBILOVÁ ZNAČKA KIA: STRATEGIE 100% ŘÍZENÁ DATY

KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS

20. 6. 2024

Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 389: DPG MEDIA ADVERTISING A AUTOMOBILOVÁ ZNAČKA KIA: STRATEGIE 100% ŘÍZENÁ DATY

ITV UVEDLA DVĚ KREATIVNÍ REKLAMNÍ PŘESTÁVKY PRO ZVÝŠENÍ POVĚDOMÍ O SVĚTOVÉM DNI PŘÍSTUPNOSTI (GAAD)

23. 5. 2024

U příležitosti Světového dne přístupnosti (GAAD) uvedla televize ITV dva kreativní reklamní bloky, jejichž cílem je zvýšit povědomí o přístupnosti a inkluzi. Tyto reklamní bloky se objevily na ITV1 a během denní talk show „This Morning“. Vzhledem k tomu, že ve Spojeném království žije 12 milionů dospělých lidí s hluchotou, ztrátou sluchu nebo tinnitem a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 389: DPG MEDIA ADVERTISING A AUTOMOBILOVÁ ZNAČKA KIA: STRATEGIE 100% ŘÍZENÁ DATY

SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

23. 5. 2024

Na celém světě žije více než miliarda lidí se zdravotním postižením. Podle nejnovějších údajů Národního centra pro veřejné zdraví se počet lidí s diagnózou „hluchota“ v Bulharsku v roce 2022 blíží 3 000. Přestože byl teprve před třemi lety přijat zákon o znakovém jazyce, který oficiálně uznává bulharský znakový jazyk (BGSL) jako samostatný jazyk, země… Pokračovat ve čtení EGTABITE 389: DPG MEDIA ADVERTISING A AUTOMOBILOVÁ ZNAČKA KIA: STRATEGIE 100% ŘÍZENÁ DATY

FRANCOUZSKÉ ORGANIZACE SNPTV PŘEDSTAVILA NOVÝ VÝZKUM POZORNOSTI

18. 4. 2024

SNPTV, profesní organizace zastupující mediální domy ve Francii, se vydala na cestu, jejímž cílem bylo odhalit v čem tkví tajemství pozornosti diváků ve stále se vyvíjejícím prostředí televizní a video reklamy. V době, která se vyznačuje nebývalou fragmentací mediální spotřeby, se pochopení pozornosti spotřebitelů stalo pro zadavatele reklamy klíčovým měřítkem. Na spotřebitele denně dopadá v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 389: DPG MEDIA ADVERTISING A AUTOMOBILOVÁ ZNAČKA KIA: STRATEGIE 100% ŘÍZENÁ DATY

DEGREE US: KAMPAŇ „NOT DONE YET/JEŠTĚ NENÍ HOTOVO“ S AD A OTEVŘENÝMI TITULKY

29. 3. 2024

V USA žije více než 60 milionů lidí se zdravotním postižením, ale velká část služeb, produktů a zážitků stále tuto komunitu nebere na vědomí a nebývají navržené tak, aby reflektovaly její potřeby. To ale neplatí pro značku Degree, jejíž inkluzivní obaly i reklama reflektují rovnocenné podmínky i pro osoby se zdravotním postižením. Kreativa: Degree® se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 389: DPG MEDIA ADVERTISING A AUTOMOBILOVÁ ZNAČKA KIA: STRATEGIE 100% ŘÍZENÁ DATY

INOVATIVNÍ NÁSTROJ PRO PROPOJENÍ HODNOT ZNAČKY, OBSAHU A PUBLIKA OD SPOLEČNOSTI RAI PUBBLICITÀ

22. 3. 2024

Iniciativa společnosti Rai Pubblicità „Value Planning“, představená na MIM (Market Intelligence Meeting) v Madridu, má za cíl překlenout propast mezi hodnotami, které se odrážejí v mediálním obsahu, a vyvíjejícími se hodnotami vysílací společnosti. Jejich přístup představuje významný krok vpřed k pochopení toho, jak se hodnoty publika protínají s redakčním obsahem společnosti Rai. Iniciativa, vyvinutá ve… Pokračovat ve čtení EGTABITE 389: DPG MEDIA ADVERTISING A AUTOMOBILOVÁ ZNAČKA KIA: STRATEGIE 100% ŘÍZENÁ DATY

JAK NA EFEKTIVNÍ SPONZORING? SPONZORING NA CHANNEL 4 SALES JEDE BOMBY

21. 3. 2024

V situaci, kdy bezpečnost a transparentnost značek jsou v mediálním průmyslu prvořadým problémem, společnost Channel 4 Sales nedávno představila výsledky své exkluzivní studie Sponsorship Rocks. Tato komplexní analýza poskytuje přesvědčivé poznatky pro značky, které se pohybují ve složitém světě reklamy. Na základě téměř 240 sponzoringů a 666 vln výzkumu zahrnujících více než 400 000 diváků… Pokračovat ve čtení EGTABITE 389: DPG MEDIA ADVERTISING A AUTOMOBILOVÁ ZNAČKA KIA: STRATEGIE 100% ŘÍZENÁ DATY

INOVATIVNÍ REKLAMNÍ KAMPAŇ CANAL+ BRAND SOLUTIONS PRO AUDI VYTVOŘILA NA OBRAZOVKÁCH POHÁDKOVOU ZIMNÍ ŘÍŠI

15. 2. 2024

Kreativní oddělení Canal+ Brand Solutions nedávno představilo podmanivou reklamní kampaň pro nové Audi SQ8 Sportback e-tron a jeho technologii e-quattro. Kampaň je průkopnickým počinem, který v sobě spojuje technologie, kreativitu a automobilové inovace. Francouzský tým ve spolupráci se společnostmi Re-Mind PHD, Brand Content Fuse a Canal Brand Factory představil inovativní televizní kampaň prošpikovanou umělou inteligencí… Pokračovat ve čtení EGTABITE 389: DPG MEDIA ADVERTISING A AUTOMOBILOVÁ ZNAČKA KIA: STRATEGIE 100% ŘÍZENÁ DATY

SHOW MASKED SINGER PŘINESLA TVŮRČÍ SPOLUPRÁCI DPG MEDIA A JBC

15. 2. 2024

Zatímco důraz je kladen primárně na obchodní partnerství a spolupráce, spojení sil při prezentaci kreativity může být poměrně náročné, ale stejně tak přínosné. Tak tomu bylo i v případě partnerství mezi DPG Media a belgickým módním řetězcem JBC. Společnostem se podařila úspěšná kampaň, která spojila věhlas soutěže The Masked Singer s uvedením exkluzivní kolekce oblečení.… Pokračovat ve čtení EGTABITE 389: DPG MEDIA ADVERTISING A AUTOMOBILOVÁ ZNAČKA KIA: STRATEGIE 100% ŘÍZENÁ DATY

VŠECHNY CASE STUDIES