Celosvětově známý marketingový odborník profesor Byron Sharp říká, že značky musí cílit na celý trh, pokud chtějí růst. Masmédia jsou pro marketingový úspěch zásadní. A není masovějšího média než je televize. Její dosah je nepřekonatelný jiným mediatypem – vždyť před obrazovkou je každý den takřka 7 milionů diváků a měsíční zásah televize je 95 % televizní populace měsíčně.
Diváci také reklamě v televizi věnují mnohem větší pozornost, než reklamám na sociálních sítích. A tím má televize zásadní dopad na prodej. Televize je v dnešní době zásadní i pro online značky a e-shopy. I s nižším budgetem se investice malým značkám vyplatí. S televizí totiž jasně víte, co dostanete – masový dopad, pozornost, zapamatovatelnost značky a vyšší tržby. Sledování televize a jejích reklam ve společnosti vytváří příležitosti pro osobní doporučení, vyvolává konverzaci a zesiluje emoce. Televize tak všemi těmito způsoby pomáhá značkám skórovat a dosahovat cílů.
A protože dobré skóre patří i ke sportu, ScreenVoice MAGAZÍNU tohoto měsíce píše o Super Bowlu, nejočekávanější sportovní události v Americe. Reklamy vysílané během finálové přestávky jsou ty nejdražší a také ty nejočekávanější. Přečtěte si, čím je reklama na Super Bowlu výjimečná a které značky dokázaly svým reklamním spotem tento sportovní svátek kreativně obohatit.
SOUVISEJÍCÍ POJMY
PŘEDCHOZÍ TÉMATA MĚSÍCE
Přečtěte si k tématu
ZVÝŠENÍ VÝKONU TELEVIZNÍ REKLAMY POMOCÍ QR KÓDŮ
11. 12. 2024QR kódy byly vynalezeny v devadesátých letech 20. století. Jejich původním účelem bylo sledování vozidel v průběhu výroby. Byly lepší než tradiční čárový kód, protože umožňovaly uložit na malé ploše obrovské množství informací a daly se snadno skenovat. Používání QR kódů se poměrně rychle rozšířilo i mimo sektor průmyslu. Výrobci spotřebního zboží je umisťovaly na… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT
STUDIE: 4 SÍLY, KTERÉ OVLIVŇUJÍ DOPAD REKLAMNÍ KREATIVY
8. 12. 2024Podle nového výzkumu patří mezi hlavní faktory, které ovlivňují kreativní dopad reklamy, spojení s lidmi, dynamické vizuální prvky a úspěšné propojení značky a produktu. Studii zveřejnila technologická společnost Meta, která vlastní Facebook a Instagram, a také poskytovatel analytických služeb CreativeX a výzkumná společnost Kantar. Proč je efektivita kreativy důležitá Ukázalo se, že kreativita je rozhodujícím… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT
Z KUCHYNĚ PŘÍMO NA OBRAZOVKU. JAKOU TAJNOU INGREDIENCI PŘINÁŠÍ ZNAČKÁM SPOLUPRÁCE S POPULÁRNÍMI ŠÉFKUCHAŘI?
5. 12. 2024Hvězdy kulinářského světa už dávno neokouzlují svými výtvory jen na talíři – stávají se také ikonami, které inspirují v reklamách a formují trendy. Propojení jejich talentu, charismatu a silných značek přináší nejen inovace v marketingu, ale také nový pohled na to, jak může gastronomie ovlivnit náš každodenní život. Jak dokáže spojení kulinářského umění s byznysem… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT
OCENŇOVANÉ KAMPANĚ ČASTĚJI VYUŽÍVAJÍ KVANTITATIVNÍ PRE-TESTOVÁNÍ
3. 12. 2024Více než polovina vítězných kampaní v soutěži IPA Effectiveness Awards nyní využívá kvantitativní pre-testování, což je trend, který v posledních dvou desetiletích neustále roste. Analýza Databanky IPA, kterou provedl Peter Field, ukázala, že se téměř zdvojnásobil podíl kampaní mezi lety 1998 a 2022, které byly emotivní a které využívaly kvantitativní pre-testování, a to z 33… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT
SYSTEM 1: SVÁTEČNÍ / SEZÓNNÍ REKLAMA VS. REKLAMA PRO KAŽDÝ DEN
29. 11. 2024Vánoce nejsou jen o výzdobě a dekoracích – Vánoce znamenají každoročně na celém světě pohyby v oblasti prodeje a reklamy. Ve Velké Británii jen sváteční reklamy loni přinesly v sezónních tržbách úctyhodných 85 miliard liber, přičemž čtvrtina celkových výdajů na reklamu byla věnována šíření sváteční nálady. Nevsází však značky s rostoucí kreativní konkurencí příliš na… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT
PRÁCE V MÉDIÍCH: JAK SE PROSADIT V DYNAMICKÉ BRANŽI?
26. 11. 2024Práce v médiích je jako stvořená pro ty, co se nechtějí nudit. Dynamický a kreativní obor láká lidi s citem pro detail a touhou po poznání. Každý den je jiný, plný nových výzev a příležitostí. Jako mediální profesionál se budete pohybovat v centru dění, získávat informace z první ruky a předávat je světu. Čeká vás… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT
PROČ MUSÍ INZERENTI ROZUMĚT „RIZIKU KANÁLU“?
25. 11. 2024Při hledání optimálního mediálního mixu pro kampaň si inzerenti musí být vědomi nejen typické návratnosti investic do jednotlivých kanálů, ale také pravděpodobnosti, že dosáhnou této úrovně – to je prvek rizika. Co je to riziko kanálu? Zpráva Profit Ability 2 od společnosti Thinkbox vysvětluje, že každý mediální kanál má různou úroveň kolísání kolem průměrné návratnosti… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT
PETER FIELD O TOM, JAK MŮŽE TELEVIZE PŘEKONAT DIGITÁLNÍ VYSÍLÁNÍ
30. 10. 2024S Peterem Fieldem o efektivitě reklamy v podcastu Marketing Architects. Věděli jste že, televize generuje 13,8 sekundy pozornosti na 30sekundovou reklamu? To je skvělý výkon, ve srovnání s pouhými 5,2 sekundami u reklamy na YouTube a 1,5 sekundami u reklamy na Facebooku a Instagramu. Toto zjištění společnosti Lumen podtrhuje schopnost televize zaujmout a udržet pozornost… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT
WARC VARUJE: ZAMĚŘENÍM SE NA KRÁTKODOBOU ROI PŘICHÁZÍTE O POLOVINU MEDIÁLNÍCH VÝNOSŮ
29. 10. 2024Výzkum společností WARC a Google zdůrazňuje, že pro udržitelný růst v rámci celého marketingového trychtýře je důležité investovat do řešení, jako je MMM či atribuce, a také do AI. WARC dlouhodobě razí názor, že účinné marketingové strategie kombinují okamžité výsledky s dlouhodobými cíli. Fragmentovaná mediální krajina a zaměření se na krátkodobé měření však ztěžují prokazování… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT
MARKETING ACHITECTS – PRAVDA O EFEKTIVITĚ MARKETINGU S PETER FIELDEM
28. 10. 2024Zaměřit se pouze na spotřebitele, kteří jsou připraveni nakoupit právě teď, je recept na neefektivní marketing. Podle kmotra efektivity Petera Fielda tento přístup opomíjí většinu potenciálních zákazníků. Tento týden se k Eleně, Angele a Robovi připojil Peter, aby s nimi probral stav efektivity marketingu. Peter se s vámi podělí o své názory na nesprávné cílení,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT
ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ
18. 10. 2024V září 2024 spustila ITV inovativní řešení, jehož cílem je zpřístupnit televizní reklamu malým a středním podnikům. Využitím síly generativní umělé inteligence (GenAI) rozšiřuje ITV své služby komerční kreativní produkce, aby odstranila domnělé překážky spojené s náklady na tvorbu televizních reklam. Tato inovace umožňuje značkám malých a středních podniků vytvářet velice kvalitní reklamy za zlomek… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT
SYSTEM1: CO JE TAJEMSTVÍM ÚSPĚŠNÉ TELEVIZNÍ REKLAMY? VYTRVALOST A DŮSLEDNOST
7. 10. 2024Reklama v televizi je nákladná a může být riskantní, zejména pro ty, kdo s tímto médiem pracují v marketingovém mixu poprvé. Ale nová analýza společnosti System1, která zkoumala 500 reklam dokazuje, že vytrvalost a důslednost jsou účinnou kombinací pro dosažení výsledků. Výzkum, na kterém spolupracovala platforma pro efektivitu kreativity System1 a vysílací společnost ITV, tvoří… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT