Tématem této případové studie je nová samoobslužná platforma švédské TV4, jež byla spuštěna počátkem roku a jmenuje se Advanced TV. Všem inzerentům a agenturám umožňuje zamluvit si televizní spoty přímo prostřednictvím online platformy. „Naším cílem je automatizovat a zjednodušovat, zefektivnit nákupní proces zavedením moderního přístupu k lineární televizi a zároveň začlenit vlastnosti digitálního ekosystému,“ říká Mikael Ekelöf, ředitel pro prodej a obchodní rozvoj v TV4.
Mikael Ekelöf a tým TV4 velkoryse přijali pozvání asociace Egta publikovat zprávu o nově spuštěné platformě. Egta doufá, že všichni čtenáři obsáhlý souhrn ocení. Celá zpráva je dostupná zde.
PLNĚNÍ POTŘEB INZERENTŮ A AGENTUR
„Advanced TV je otevřená platforma, přístupná všem inzerentům a agenturám,“ vysvětluje Ekelöf. „Není třeba roční smlouva, neexistují žádné kontrakty, žádné předběžné dohody apod. Ceny stanovujeme pouze v čisté výši a obchodní měnou jsou veškeré doručené imprese v cílové skupině 3-99 podle měření panelu Nielsen. Rozhraní a dostupné funkce jsou pro inzerenty a agentury stejné.“
V současnosti je na platformě dostupné lineární inventory TV4, hlavního kanálu tohoto vysílatele. Jak se platforma nadále vyvíjí, naším cílem je přidat inventory z dalších šesti kanálů. TV4 může vyloučit přístup k některým částem inventory, např. zvláštním formátům. Celkový přístup ale spočívá ve zpřístupnění celého inventory, jakmile jsou splněny podmínky ohledně předběžných dohod a ročních smluv.
Snímek obrazovky platformy, která ukazuje různé možnosti cílení:
„Existuje několik možností cílení, ale primárně se zaměřujeme na netradiční televizní cílení. Obvyklé věkové a genderové segmenty dostupné nejsou, protože jsme se rozhodli uplatnit digitální přístup ke všem typům cílení, včetně částí dne, všedních dní, počtu diváků na přestávku, rodin s dětmi, vlastníků bytů a domů, různého kontextového cílení a obsahových kategorií,“ vysvětluje Mikael Ekelöf.
KDO DŘÍV PŘIJDE, TEN DŘÍV MELE
TV4 zvolila systém, kde čím dřív klient provede rezervaci, tím vyšší cenu zaplatí. S blížícím se datem vysílání tedy cena klesá, ale je tu riziko, že spot bude vyprodaný. Období pro rezervaci je přibližně 5 až 90 dní před vysíláním. „Ceny jsou v čisté výši a stejné pro každého – bez ohledu na zvýhodněnou pozici v přestávce. Takže se inzerenti nemusejí starat o dojednání diskontů a jednání s prodejcem. Podobně jako Facebook a YouTube fungujeme tak, že kdo dřív přijde, toho dřív obsloužíme. Používáme i stejná pravidla jako u tradičního prodeje: ochranu před střetem (ve stejné přestávce se neobjeví dva konkurenční spoty), back-to-back záruky a tak dále,” říká Mikael Ekelöf.
„Existuje riziko, že klienti mohou zaplatit za části kampaně různou cenu v závislosti na tom, jak, kdy a kde objednávají. Někteří klienti a agentury se mohou prostřednictvím této platformy pokusit rezervovat jen levnější inventory za stejný počet impresí, ale když budou čekat moc dlouho, inventory bude pryč. Systém nám dává možnost kontrolovat ceny, které klienti platí, a omezovat slevy, které dostávají, ale jsme proti tomu – je to komerční volba.“
NOVÍ KLIENTI HLEDAJÍCÍ JEDNODUCHOST
Advanced TV oslovuje především dva druhy klientů: agentury a nové menší klienty, kteří si myslí, že si televizi nemůžou dovolit. Pro agentury, které mají jménem klienta roční smlouvu s TV4, může platforma dobře fungovat, pokud mají zájem o dodatečný nákup, např. aby dosáhli cenových závazků. „Pak můžou použít Advanced TV k automatizaci procesu, stanovit cenovou úroveň, kam se chtějí dostat, a použít systém k nákupu dostupného inventory na poslední chvíli za nízkou cenu. Jedním z přínosů platformy je, že při využití obou systémů současně mohou použít Advance TV k nákupu inventory na poslední chvíli za nižší cenu, vyloučit všechny přestávky, kde už spot mají, a použít další kritéria cílení, která v televizi obvykle nenajdete.“
TV4 také využívá příležitost k oslovení nových klientů. „Cílíme na přímé a nové klienty, jako jsou malé a střední podniky, které televizi zpravidla nekupují, protože se domnívají, že je to příliš složité, zavazující, drahé a podobně. Pro tyto klienty koncepce slev neexistuje. Hledají jednoduchost. Máme ambici zaručit odolnost lineární televize do budoucna, vytvořit a nabídnout řešení, které nepředstavuje tradiční způsob nákupu televize, a pokud možno přilákat nové zadavatele reklamy, kteří obvykle inzerují jen na digitálních kanálech. Tak chceme zvýšit prodeje v klientském segmentu malých a středních podniků,“ říká Mikael Ekelöf.
Pokud se chcete dozvědět více o funkcích, ceně, technické specifikaci a vizi Advnaced TV, stáhněte si zprávu v plném znění zde.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM
18. 7. 2024Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 356: ŠVÉDSKÁ TV4 OPTIMALIZUJE SVOU LINEÁRNÍ NABÍDKU SAMOOBSLUŽNOU PLATFORMOU
CHANNEL 4 UVÁDÍ ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024
18. 7. 2024Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 356: ŠVÉDSKÁ TV4 OPTIMALIZUJE SVOU LINEÁRNÍ NABÍDKU SAMOOBSLUŽNOU PLATFORMOU
SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM
20. 6. 2024Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 356: ŠVÉDSKÁ TV4 OPTIMALIZUJE SVOU LINEÁRNÍ NABÍDKU SAMOOBSLUŽNOU PLATFORMOU
KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS
20. 6. 2024Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 356: ŠVÉDSKÁ TV4 OPTIMALIZUJE SVOU LINEÁRNÍ NABÍDKU SAMOOBSLUŽNOU PLATFORMOU
ITV UVEDLA DVĚ KREATIVNÍ REKLAMNÍ PŘESTÁVKY PRO ZVÝŠENÍ POVĚDOMÍ O SVĚTOVÉM DNI PŘÍSTUPNOSTI (GAAD)
23. 5. 2024U příležitosti Světového dne přístupnosti (GAAD) uvedla televize ITV dva kreativní reklamní bloky, jejichž cílem je zvýšit povědomí o přístupnosti a inkluzi. Tyto reklamní bloky se objevily na ITV1 a během denní talk show „This Morning“. Vzhledem k tomu, že ve Spojeném království žije 12 milionů dospělých lidí s hluchotou, ztrátou sluchu nebo tinnitem a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 356: ŠVÉDSKÁ TV4 OPTIMALIZUJE SVOU LINEÁRNÍ NABÍDKU SAMOOBSLUŽNOU PLATFORMOU
SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI
23. 5. 2024Na celém světě žije více než miliarda lidí se zdravotním postižením. Podle nejnovějších údajů Národního centra pro veřejné zdraví se počet lidí s diagnózou „hluchota“ v Bulharsku v roce 2022 blíží 3 000. Přestože byl teprve před třemi lety přijat zákon o znakovém jazyce, který oficiálně uznává bulharský znakový jazyk (BGSL) jako samostatný jazyk, země… Pokračovat ve čtení EGTABITE 356: ŠVÉDSKÁ TV4 OPTIMALIZUJE SVOU LINEÁRNÍ NABÍDKU SAMOOBSLUŽNOU PLATFORMOU
FRANCOUZSKÉ ORGANIZACE SNPTV PŘEDSTAVILA NOVÝ VÝZKUM POZORNOSTI
18. 4. 2024SNPTV, profesní organizace zastupující mediální domy ve Francii, se vydala na cestu, jejímž cílem bylo odhalit v čem tkví tajemství pozornosti diváků ve stále se vyvíjejícím prostředí televizní a video reklamy. V době, která se vyznačuje nebývalou fragmentací mediální spotřeby, se pochopení pozornosti spotřebitelů stalo pro zadavatele reklamy klíčovým měřítkem. Na spotřebitele denně dopadá v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 356: ŠVÉDSKÁ TV4 OPTIMALIZUJE SVOU LINEÁRNÍ NABÍDKU SAMOOBSLUŽNOU PLATFORMOU
DEGREE US: KAMPAŇ „NOT DONE YET/JEŠTĚ NENÍ HOTOVO“ S AD A OTEVŘENÝMI TITULKY
29. 3. 2024V USA žije více než 60 milionů lidí se zdravotním postižením, ale velká část služeb, produktů a zážitků stále tuto komunitu nebere na vědomí a nebývají navržené tak, aby reflektovaly její potřeby. To ale neplatí pro značku Degree, jejíž inkluzivní obaly i reklama reflektují rovnocenné podmínky i pro osoby se zdravotním postižením. Kreativa: Degree® se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 356: ŠVÉDSKÁ TV4 OPTIMALIZUJE SVOU LINEÁRNÍ NABÍDKU SAMOOBSLUŽNOU PLATFORMOU
INOVATIVNÍ NÁSTROJ PRO PROPOJENÍ HODNOT ZNAČKY, OBSAHU A PUBLIKA OD SPOLEČNOSTI RAI PUBBLICITÀ
22. 3. 2024Iniciativa společnosti Rai Pubblicità „Value Planning“, představená na MIM (Market Intelligence Meeting) v Madridu, má za cíl překlenout propast mezi hodnotami, které se odrážejí v mediálním obsahu, a vyvíjejícími se hodnotami vysílací společnosti. Jejich přístup představuje významný krok vpřed k pochopení toho, jak se hodnoty publika protínají s redakčním obsahem společnosti Rai. Iniciativa, vyvinutá ve… Pokračovat ve čtení EGTABITE 356: ŠVÉDSKÁ TV4 OPTIMALIZUJE SVOU LINEÁRNÍ NABÍDKU SAMOOBSLUŽNOU PLATFORMOU
JAK NA EFEKTIVNÍ SPONZORING? SPONZORING NA CHANNEL 4 SALES JEDE BOMBY
21. 3. 2024V situaci, kdy bezpečnost a transparentnost značek jsou v mediálním průmyslu prvořadým problémem, společnost Channel 4 Sales nedávno představila výsledky své exkluzivní studie Sponsorship Rocks. Tato komplexní analýza poskytuje přesvědčivé poznatky pro značky, které se pohybují ve složitém světě reklamy. Na základě téměř 240 sponzoringů a 666 vln výzkumu zahrnujících více než 400 000 diváků… Pokračovat ve čtení EGTABITE 356: ŠVÉDSKÁ TV4 OPTIMALIZUJE SVOU LINEÁRNÍ NABÍDKU SAMOOBSLUŽNOU PLATFORMOU
INOVATIVNÍ REKLAMNÍ KAMPAŇ CANAL+ BRAND SOLUTIONS PRO AUDI VYTVOŘILA NA OBRAZOVKÁCH POHÁDKOVOU ZIMNÍ ŘÍŠI
15. 2. 2024Kreativní oddělení Canal+ Brand Solutions nedávno představilo podmanivou reklamní kampaň pro nové Audi SQ8 Sportback e-tron a jeho technologii e-quattro. Kampaň je průkopnickým počinem, který v sobě spojuje technologie, kreativitu a automobilové inovace. Francouzský tým ve spolupráci se společnostmi Re-Mind PHD, Brand Content Fuse a Canal Brand Factory představil inovativní televizní kampaň prošpikovanou umělou inteligencí… Pokračovat ve čtení EGTABITE 356: ŠVÉDSKÁ TV4 OPTIMALIZUJE SVOU LINEÁRNÍ NABÍDKU SAMOOBSLUŽNOU PLATFORMOU
SHOW MASKED SINGER PŘINESLA TVŮRČÍ SPOLUPRÁCI DPG MEDIA A JBC
15. 2. 2024Zatímco důraz je kladen primárně na obchodní partnerství a spolupráce, spojení sil při prezentaci kreativity může být poměrně náročné, ale stejně tak přínosné. Tak tomu bylo i v případě partnerství mezi DPG Media a belgickým módním řetězcem JBC. Společnostem se podařila úspěšná kampaň, která spojila věhlas soutěže The Masked Singer s uvedením exkluzivní kolekce oblečení.… Pokračovat ve čtení EGTABITE 356: ŠVÉDSKÁ TV4 OPTIMALIZUJE SVOU LINEÁRNÍ NABÍDKU SAMOOBSLUŽNOU PLATFORMOU