V této případové studii se vypravíme do Švýcarska. Goldbach Media a zájmová skupina pro elektronická média (IGEM) tu nedávno provedly studii ve spolupráci s organizací WEMF AG für Werbemedienforschung. Porovnaly v ní využívání médií odborníky na marketing a média („lidé v reklamě“) s běžnou populací. Jejich cílem bylo představit lidem v reklamě skutečná čísla, která by jim ukázala, zda se jejich předpoklady ohledně obecného využívání médií liší od skutečného využívání běžnou populací a že lidé v reklamě používají média odlišně.
Podobně jako na trzích, kde se takové studie prováděly, srovnání odhalilo, že odhady lidí v reklamě se mýlí v průměru o 10 procentních bodů. Tito lidé totiž používají novější média, jako jsou streamovací služby, sociální sítě a služby pro zasílání zpráv, mnohem více než běžná populace.
Lidé v reklamě odhadují využívání médií nesprávně
Online průzkumu, který probíhal na podzim 2021, se zúčastnilo více než 650 osob. Respondenti odpovídali na otázky o svých zvyklostech při využívání médií i o předpokladech o využívání médií obecně. Otázky o elektronických médiích byly převzaté z dotazníku IGEM Digimonitor, který poskytl variabilní základnu pro porovnání odpovědí s průzkumem využití médií v běžné populaci. Pro tištěná média byla jako srovnávací studie zvolena MA Strategy.
Největší zjištěný rozdíl mezi odhadem a skutečným využitím je v segmentu tisk. Odhad lidí v reklamě byl v případě televize podhodnocený o 18 procentních bodů, tedy 1,1 milionů uživatelů ve Švýcarsku z populace čítající 8,7 milionu. 94 % obou skupin používá televizi přinejmenším příležitostně. Frekvence využití v běžné populaci (65 %) je však mnohem vyšší než mezi lidmi v reklamě (42 %). Naopak lidé v reklamě využívají odložené sledování televize (85 % ho využívá přinejmenším příležitostně) více než běžná populace (72 %).
Pro novější formy médií, konkrétně platformy sociálních sítí, platí přesný opak. Odborníci nadhodnotili skutečné využívání TikToku o 19 procentních bodů, Instagramu o 15 a LinkedInu o 9. Průzkum ukazuje, že lidé v reklamě využívají mediální platformy intenzivně a pravděpodobnost využití je u nich vyšší než v běžné populaci, zejména pokud jde o Facebook, Instagram a LinkedIn.
V souhrnu průzkum odhalil, že využívání médií mezi lidmi v reklamě se v některých případech značně liší od využití v běžné populaci. Lidé v reklamě v průměru využívají více médií. Obě skupiny vykazují poměrně časté používání tradičních médií (tisk, televize a rozhlas), ale lidé v reklamě mnohem více využívají novější média (streamovací služby, sociální sítě, služby pro zasílání zpráv apod.). Studie přinesla klíčový poznatek, že lidé v reklamě chybně odhadují využití médií v klíčové populaci v průměru o 10 procentních bodů. Podhodnocují tradiční média a nadhodnocují novější média. Výsledky, uvádí Goldbach, znovu zdůrazňují, proč stojí za to zkoumat využívání médií a používat data jako základ pro marketingová rozhodnutí a plánování médií.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM
18. 7. 2024Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 367: GOLDBACH UKAZUJE, JAK LIDÉ Z REKLAMNÍHO OBORU NESPRÁVNĚ ODHADUJÍ VYUŽÍVÁNÍ MÉDIÍ
CHANNEL 4 UVÁDÍ ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024
18. 7. 2024Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 367: GOLDBACH UKAZUJE, JAK LIDÉ Z REKLAMNÍHO OBORU NESPRÁVNĚ ODHADUJÍ VYUŽÍVÁNÍ MÉDIÍ
SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM
20. 6. 2024Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 367: GOLDBACH UKAZUJE, JAK LIDÉ Z REKLAMNÍHO OBORU NESPRÁVNĚ ODHADUJÍ VYUŽÍVÁNÍ MÉDIÍ
KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS
20. 6. 2024Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 367: GOLDBACH UKAZUJE, JAK LIDÉ Z REKLAMNÍHO OBORU NESPRÁVNĚ ODHADUJÍ VYUŽÍVÁNÍ MÉDIÍ
ITV UVEDLA DVĚ KREATIVNÍ REKLAMNÍ PŘESTÁVKY PRO ZVÝŠENÍ POVĚDOMÍ O SVĚTOVÉM DNI PŘÍSTUPNOSTI (GAAD)
23. 5. 2024U příležitosti Světového dne přístupnosti (GAAD) uvedla televize ITV dva kreativní reklamní bloky, jejichž cílem je zvýšit povědomí o přístupnosti a inkluzi. Tyto reklamní bloky se objevily na ITV1 a během denní talk show „This Morning“. Vzhledem k tomu, že ve Spojeném království žije 12 milionů dospělých lidí s hluchotou, ztrátou sluchu nebo tinnitem a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 367: GOLDBACH UKAZUJE, JAK LIDÉ Z REKLAMNÍHO OBORU NESPRÁVNĚ ODHADUJÍ VYUŽÍVÁNÍ MÉDIÍ
SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI
23. 5. 2024Na celém světě žije více než miliarda lidí se zdravotním postižením. Podle nejnovějších údajů Národního centra pro veřejné zdraví se počet lidí s diagnózou „hluchota“ v Bulharsku v roce 2022 blíží 3 000. Přestože byl teprve před třemi lety přijat zákon o znakovém jazyce, který oficiálně uznává bulharský znakový jazyk (BGSL) jako samostatný jazyk, země… Pokračovat ve čtení EGTABITE 367: GOLDBACH UKAZUJE, JAK LIDÉ Z REKLAMNÍHO OBORU NESPRÁVNĚ ODHADUJÍ VYUŽÍVÁNÍ MÉDIÍ
FRANCOUZSKÉ ORGANIZACE SNPTV PŘEDSTAVILA NOVÝ VÝZKUM POZORNOSTI
18. 4. 2024SNPTV, profesní organizace zastupující mediální domy ve Francii, se vydala na cestu, jejímž cílem bylo odhalit v čem tkví tajemství pozornosti diváků ve stále se vyvíjejícím prostředí televizní a video reklamy. V době, která se vyznačuje nebývalou fragmentací mediální spotřeby, se pochopení pozornosti spotřebitelů stalo pro zadavatele reklamy klíčovým měřítkem. Na spotřebitele denně dopadá v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 367: GOLDBACH UKAZUJE, JAK LIDÉ Z REKLAMNÍHO OBORU NESPRÁVNĚ ODHADUJÍ VYUŽÍVÁNÍ MÉDIÍ
DEGREE US: KAMPAŇ „NOT DONE YET/JEŠTĚ NENÍ HOTOVO“ S AD A OTEVŘENÝMI TITULKY
29. 3. 2024V USA žije více než 60 milionů lidí se zdravotním postižením, ale velká část služeb, produktů a zážitků stále tuto komunitu nebere na vědomí a nebývají navržené tak, aby reflektovaly její potřeby. To ale neplatí pro značku Degree, jejíž inkluzivní obaly i reklama reflektují rovnocenné podmínky i pro osoby se zdravotním postižením. Kreativa: Degree® se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 367: GOLDBACH UKAZUJE, JAK LIDÉ Z REKLAMNÍHO OBORU NESPRÁVNĚ ODHADUJÍ VYUŽÍVÁNÍ MÉDIÍ
INOVATIVNÍ NÁSTROJ PRO PROPOJENÍ HODNOT ZNAČKY, OBSAHU A PUBLIKA OD SPOLEČNOSTI RAI PUBBLICITÀ
22. 3. 2024Iniciativa společnosti Rai Pubblicità „Value Planning“, představená na MIM (Market Intelligence Meeting) v Madridu, má za cíl překlenout propast mezi hodnotami, které se odrážejí v mediálním obsahu, a vyvíjejícími se hodnotami vysílací společnosti. Jejich přístup představuje významný krok vpřed k pochopení toho, jak se hodnoty publika protínají s redakčním obsahem společnosti Rai. Iniciativa, vyvinutá ve… Pokračovat ve čtení EGTABITE 367: GOLDBACH UKAZUJE, JAK LIDÉ Z REKLAMNÍHO OBORU NESPRÁVNĚ ODHADUJÍ VYUŽÍVÁNÍ MÉDIÍ
JAK NA EFEKTIVNÍ SPONZORING? SPONZORING NA CHANNEL 4 SALES JEDE BOMBY
21. 3. 2024V situaci, kdy bezpečnost a transparentnost značek jsou v mediálním průmyslu prvořadým problémem, společnost Channel 4 Sales nedávno představila výsledky své exkluzivní studie Sponsorship Rocks. Tato komplexní analýza poskytuje přesvědčivé poznatky pro značky, které se pohybují ve složitém světě reklamy. Na základě téměř 240 sponzoringů a 666 vln výzkumu zahrnujících více než 400 000 diváků… Pokračovat ve čtení EGTABITE 367: GOLDBACH UKAZUJE, JAK LIDÉ Z REKLAMNÍHO OBORU NESPRÁVNĚ ODHADUJÍ VYUŽÍVÁNÍ MÉDIÍ
INOVATIVNÍ REKLAMNÍ KAMPAŇ CANAL+ BRAND SOLUTIONS PRO AUDI VYTVOŘILA NA OBRAZOVKÁCH POHÁDKOVOU ZIMNÍ ŘÍŠI
15. 2. 2024Kreativní oddělení Canal+ Brand Solutions nedávno představilo podmanivou reklamní kampaň pro nové Audi SQ8 Sportback e-tron a jeho technologii e-quattro. Kampaň je průkopnickým počinem, který v sobě spojuje technologie, kreativitu a automobilové inovace. Francouzský tým ve spolupráci se společnostmi Re-Mind PHD, Brand Content Fuse a Canal Brand Factory představil inovativní televizní kampaň prošpikovanou umělou inteligencí… Pokračovat ve čtení EGTABITE 367: GOLDBACH UKAZUJE, JAK LIDÉ Z REKLAMNÍHO OBORU NESPRÁVNĚ ODHADUJÍ VYUŽÍVÁNÍ MÉDIÍ
SHOW MASKED SINGER PŘINESLA TVŮRČÍ SPOLUPRÁCI DPG MEDIA A JBC
15. 2. 2024Zatímco důraz je kladen primárně na obchodní partnerství a spolupráce, spojení sil při prezentaci kreativity může být poměrně náročné, ale stejně tak přínosné. Tak tomu bylo i v případě partnerství mezi DPG Media a belgickým módním řetězcem JBC. Společnostem se podařila úspěšná kampaň, která spojila věhlas soutěže The Masked Singer s uvedením exkluzivní kolekce oblečení.… Pokračovat ve čtení EGTABITE 367: GOLDBACH UKAZUJE, JAK LIDÉ Z REKLAMNÍHO OBORU NESPRÁVNĚ ODHADUJÍ VYUŽÍVÁNÍ MÉDIÍ