EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE
spolupráce s

10. 12. 2021

Egtabite přináší tento týden odborný názor partnera asociace Egta TVSquared na stav CTV a potřebu holistického měření na všech platformách. Na nedávném summitu generálních ředitelů a vrcholových manažerů asociace Egta hovořila Jo Kinsella, prezidentka TVSquared.

Měření a atribuce v éře konvergované televize

Jo Kinsella, prezidentka, TVSquared

Televize je v současnosti svět složený z mnoha kanálů a platforem a nabídka pro inzerenty je větší než dřív. V posledních letech se díky prudkému rozvoji digitálních kanálů přesunuly investice do televize k měřitelným kanálům. Ale to už je minulost. Televizi znovu objevujeme a nově definujeme a vytváříme měřitelnější ekosystém pro každého. Strana nákupu požaduje měření nad rámec pouhého počítání, protože televizi používá i k jiným účelům, než je zvýšení povědomí. A strana prodeje má příležitost využít nástroje a data k tomu, aby zabránila dalšímu odlivu peněz z televize do čistě online kanálů.

Změna myšlení: televize a přežité procesy

Změny sledovanosti, množení obrazovek a tříštění publika nás přivedly k éře tzv. konvergované televize. Už to není jen televize lineární, ale zahrnuje prémiový, profesionálně vytvořený obsah napříč množstvím platforem a zařízení.

Tato konvergence už měla na reklamní průmysl znatelný dopad – od hledání publika na všech obrazovkách a přizpůsobování strategií kampaní až po potřebu holistického měření v reálném čase a využívání moderních měn. Zaměřila se také na zastaralé postupy, které tempu změny nestačí.

Aktuální studie společnosti TVSquared State of Converged TV: A Look at Global Trends & Adoption zjistila, že více než 75 % respondentů na straně nákupu v USA, Velké Británii, Austrálii a Německu souhlasí, že televize se dnes definuje jako lineární a streamovaná. Kromě toho se více než 70 % respondentů domnívá, že by se měly všechny formy televize prodávat podle impresí – což je jednotný, konsistentní způsob počítání a připisování hodnoty. Tato zjištění svědčí o velké změně v myšlení.

Změna jednání: konvergovaná televize jako nová realita

Růst CTV v Evropě je významným ukazatelem, že v odvětví došlo nejen ke změně v myšlení, ale také k přijetí opatření, aby se konvergovaná televize stala skutečností. V současné době 33 % britských a 36 % německých respondentů alokuje 16-25 % reklamního rozpočtu na CTV. Více než třetina inzerentů vede streamované kampaně na třech až pěti platformách a plánují, že se příští rok pustí do streamovacích služeb ještě intenzivněji. Počet inzerentů na šesti až deseti platformách by se měl podle prognóz zvýšit ve Velké Británii o 60 % a v Německu o 42 %.

Na otázku, jaké je nejdůležitější měřítko nebo klíčový ukazatel výkonnosti, označili britští inzerenti využívající kampaně v konvergované televizi za hlavní tři „optimalizaci zásahu“ (49 %), „optimalizaci frekvence“ (42 %) a „inkrementální zásah publika“ (40 %). Němečtí inzerenti uvedli na prvních místech „optimalizaci frekvence” (55 %), „optimalizaci zásahu“ (54 %) a „akvizici zákazníků“ (47 %).

Za hlavní zdroje využívané evropskými marketéry pro kampaně v konvergované televizi se považují online data pro atribuci (>53 %), primární data o zákaznících (>41 %) a offline data pro atribuci (>31%). V Německu využívá více než třetina všech respondentů také data ze set-top-boxů a data diváckého panelu OEM (výrobců originálních dílů).

Zaměření na celostní transparentní měření

Všechny hlavní faktory pro investice do konvergované televize podpořily nutnost přesunout se od starých přežitých modelů k celostnějšímu a transparentnějšímu televiznímu trhu. Aby bylo možné věnovat větší výdaje na konvergovanou televizi, nejdůležitějším faktorem pro respondenty v Německu je podle zprávy TVSquared „schopnost přesně měřit výkonnost ve velkém rozsahu“. Pro Británii je to „schopnost holisticky řídit lineární a streamovanou televizi“.

Zjištění také doložila postoj, že tradiční televizní měny již neodpovídají potřebám dnešních marketérů. Za hlavní výzvu označilo téměř 50 % respondentů ve Velké Británii a v Německu „přesnost crossplatformního televizního měření a atribuce“. Přesto je právě tento faktor pro více než 80 % z nich hlavní prioritou.

Roste také poptávka po flexibilnějším televizním ekosystému, který by většímu podílu inzerentů dovoloval řídit všechny formy televize jako celek. Pro respondenty ve Velké Británii platí, že 94 % cítí potřebu větší flexibility televize a snadnějšího uzavírání obchodů pro lineární televizi i streamování (s tím souhlasí 88 % německých respondentů).

Nekonečné možnosti

Diváci jsou rozeseti u různého obsahu a obrazovek. Proto marketéři čím dál častěji využívají strategie pro konvergovanou televizi, aby se ujistili, že jsou schopní zasáhnout a zaujmout všechny diváky televize.

Spolehlivé a transparentní měření všech kampaní v kombinaci s moderními měnami a správnou sadou měřítek může dát televizi sílu. Může také zajistit, že celkové investice inzerentů do televize a alokace impresí jsou účinné pro zásah publika a dosahování výsledků televize na všech místech.

Pokud se chcete dozvědět víc nejen o těchto zjištěních, stáhněte si kopii zprávy The State of Converged TV: A Look at Global Trends & Adoption.

DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE

BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM

18. 7. 2024

Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

CHANNEL 4 UVÁDÍ ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024

18. 7. 2024

Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM

20. 6. 2024

Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS

20. 6. 2024

Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

ITV UVEDLA DVĚ KREATIVNÍ REKLAMNÍ PŘESTÁVKY PRO ZVÝŠENÍ POVĚDOMÍ O SVĚTOVÉM DNI PŘÍSTUPNOSTI (GAAD)

23. 5. 2024

U příležitosti Světového dne přístupnosti (GAAD) uvedla televize ITV dva kreativní reklamní bloky, jejichž cílem je zvýšit povědomí o přístupnosti a inkluzi. Tyto reklamní bloky se objevily na ITV1 a během denní talk show „This Morning“. Vzhledem k tomu, že ve Spojeném království žije 12 milionů dospělých lidí s hluchotou, ztrátou sluchu nebo tinnitem a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

23. 5. 2024

Na celém světě žije více než miliarda lidí se zdravotním postižením. Podle nejnovějších údajů Národního centra pro veřejné zdraví se počet lidí s diagnózou „hluchota“ v Bulharsku v roce 2022 blíží 3 000. Přestože byl teprve před třemi lety přijat zákon o znakovém jazyce, který oficiálně uznává bulharský znakový jazyk (BGSL) jako samostatný jazyk, země… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

FRANCOUZSKÉ ORGANIZACE SNPTV PŘEDSTAVILA NOVÝ VÝZKUM POZORNOSTI

18. 4. 2024

SNPTV, profesní organizace zastupující mediální domy ve Francii, se vydala na cestu, jejímž cílem bylo odhalit v čem tkví tajemství pozornosti diváků ve stále se vyvíjejícím prostředí televizní a video reklamy. V době, která se vyznačuje nebývalou fragmentací mediální spotřeby, se pochopení pozornosti spotřebitelů stalo pro zadavatele reklamy klíčovým měřítkem. Na spotřebitele denně dopadá v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

DEGREE US: KAMPAŇ „NOT DONE YET/JEŠTĚ NENÍ HOTOVO“ S AD A OTEVŘENÝMI TITULKY

29. 3. 2024

V USA žije více než 60 milionů lidí se zdravotním postižením, ale velká část služeb, produktů a zážitků stále tuto komunitu nebere na vědomí a nebývají navržené tak, aby reflektovaly její potřeby. To ale neplatí pro značku Degree, jejíž inkluzivní obaly i reklama reflektují rovnocenné podmínky i pro osoby se zdravotním postižením. Kreativa: Degree® se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

INOVATIVNÍ NÁSTROJ PRO PROPOJENÍ HODNOT ZNAČKY, OBSAHU A PUBLIKA OD SPOLEČNOSTI RAI PUBBLICITÀ

22. 3. 2024

Iniciativa společnosti Rai Pubblicità „Value Planning“, představená na MIM (Market Intelligence Meeting) v Madridu, má za cíl překlenout propast mezi hodnotami, které se odrážejí v mediálním obsahu, a vyvíjejícími se hodnotami vysílací společnosti. Jejich přístup představuje významný krok vpřed k pochopení toho, jak se hodnoty publika protínají s redakčním obsahem společnosti Rai. Iniciativa, vyvinutá ve… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

JAK NA EFEKTIVNÍ SPONZORING? SPONZORING NA CHANNEL 4 SALES JEDE BOMBY

21. 3. 2024

V situaci, kdy bezpečnost a transparentnost značek jsou v mediálním průmyslu prvořadým problémem, společnost Channel 4 Sales nedávno představila výsledky své exkluzivní studie Sponsorship Rocks. Tato komplexní analýza poskytuje přesvědčivé poznatky pro značky, které se pohybují ve složitém světě reklamy. Na základě téměř 240 sponzoringů a 666 vln výzkumu zahrnujících více než 400 000 diváků… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

INOVATIVNÍ REKLAMNÍ KAMPAŇ CANAL+ BRAND SOLUTIONS PRO AUDI VYTVOŘILA NA OBRAZOVKÁCH POHÁDKOVOU ZIMNÍ ŘÍŠI

15. 2. 2024

Kreativní oddělení Canal+ Brand Solutions nedávno představilo podmanivou reklamní kampaň pro nové Audi SQ8 Sportback e-tron a jeho technologii e-quattro. Kampaň je průkopnickým počinem, který v sobě spojuje technologie, kreativitu a automobilové inovace. Francouzský tým ve spolupráci se společnostmi Re-Mind PHD, Brand Content Fuse a Canal Brand Factory představil inovativní televizní kampaň prošpikovanou umělou inteligencí… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

SHOW MASKED SINGER PŘINESLA TVŮRČÍ SPOLUPRÁCI DPG MEDIA A JBC

15. 2. 2024

Zatímco důraz je kladen primárně na obchodní partnerství a spolupráce, spojení sil při prezentaci kreativity může být poměrně náročné, ale stejně tak přínosné. Tak tomu bylo i v případě partnerství mezi DPG Media a belgickým módním řetězcem JBC. Společnostem se podařila úspěšná kampaň, která spojila věhlas soutěže The Masked Singer s uvedením exkluzivní kolekce oblečení.… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

VŠECHNY CASE STUDIES