V Rusku online obchod s potravinami zaznamenal významný růst díky televizní reklamě. Elektronický obchod kamenného řetězce Perekrestok byl spuštěn v roce 2017. Od října 2018 nabízel nákupy na internetu a doručování v St. Petěrburgu. Od té doby se služba rozšířila do dalších ruských měst. Jen v roce 2021 přibylo deset nových. Během tří let se Perekrestok stal v segmentu online obchodů s potravinami jedním z nejvýznačnějších hráčů v zemi.
Tento internetový obchod byl natolik úspěšný, že se od ledna 2020 stal v rámci maloobchodní skupiny X5 nezávislou obchodní jednotkou. Později v témže roce, v srpnu, došlo k modernizaci, mělo by se spíš říci „upgradu“, značky z Perekrestok.ru na Perekrestok Vprok, což umožnilo hladký přechod na zcela nezávislou značku, která nebyla přímo spojená s tradičním potravinářským řetězcem Perekrestok.
ZÁSAH NOVÝCH ZÁKAZNÍKŮ V ROSTOUCÍM SEGMENTU
Změna názvu značky vyžadovala podpůrnou kampaň, která měla publikum informovat. Cílem kampaně bylo i rozšíření stávající zákaznické základny. Kreativní koncepci měla na starosti reklamní agentura Blacklight, umístění reklamy řídila společnost Havas Media.
Hlavní postavou televizní reklamy je kurýr, který potkává obyvatele ve výtahu bytového domu a vysvětluje jim výhody nakupování online v obchodě Perekrestok Vprok. V této souvislosti je zásadní poznamenat, že zvyk nakupovat online se v Rusku teprve rodí. Celkově využívá službu doručování produktů 7 % ruských zákazníků. Ve dvou největších městech – v Moskvě a Sankt Petěrburgu – je tento podíl 23 %. Úkolem klienta tak bylo informovat „nepřipravené“ publikum o výhodách obchodu Perekrestok Vprok.
VÝBĚR SPRÁVNÉHO MEDIÁLNÍHO MIXU
Při vytváření nové značky je základem komunikace zvýšení znalosti zákazníků. Perekrestok Vprok použil k výběru správného mediálního mixu pro svou multiplatformní kampaň ekonometrický model. Kampaň zahrnovala televizi, rozhlas, digitální audio, OOH a digitální kanály, aby dosáhla svých cílů. Nástroj umožňuje optimalizovat využití každého média pro posílení prodejů. Model analyzuje dopad různých faktorů, včetně aktivity konkurence, pandemie, svátků, povětrnostních podmínek, nákladů na výkon i dopadu offline a online reklamy na značku. Kampaň byla spuštěna na základě výsledků modelu a běžela od srpna 2020 do konce listopadu.
TELEVIZE PŘINÁŠÍ SKUTEČNÝ OBCHODNÍ VÝSLEDEK
Podle zjištění ekonometrického modelu přispěla televizní reklama ke zvýšení počtu objednávek třikrát více než klasická digitální a OOH reklama společně. To svědčí o její síle v horní části trychtýře. Zjištění ukázala, že televizní reklama fungovala pro přilákání nových zákazníků mnohem lépe než jiná média. Ve výsledku byla televize o 15 procentních bodů efektivnější než médium na druhém místě. Televize měla zároveň větší dopad při komunikaci s již loajálními zákazníky.
Pro Perekrestok Vprok proto byla televize ústředním mediálním kanálem kampaně, která celkově získala napříč všemi komunikačními kanály velké pokrytí více než 90 % cílového publika. Od začátku kampaně v roce 2020 značka pokračovala v televizní inzerci. Po zavedení nového názvu značky spustil e-commerce podnik v roce 2021 novou reklamu. Zdůraznil v ní myšlenku, která se za službou skrývá – nabídnout velký výběr zboží doručovaného k vašim dveřím za přijatelné ceny.
Over 350 case studies are available on egta website. Click here to discover them now!
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM
18. 7. 2024Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 350: TELEVIZNÍ REKLAMA PODPORUJE E-COMMERCE PODNIK V RUSKU
CHANNEL 4 UVÁDÍ ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024
18. 7. 2024Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 350: TELEVIZNÍ REKLAMA PODPORUJE E-COMMERCE PODNIK V RUSKU
SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM
20. 6. 2024Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 350: TELEVIZNÍ REKLAMA PODPORUJE E-COMMERCE PODNIK V RUSKU
KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS
20. 6. 2024Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 350: TELEVIZNÍ REKLAMA PODPORUJE E-COMMERCE PODNIK V RUSKU
ITV UVEDLA DVĚ KREATIVNÍ REKLAMNÍ PŘESTÁVKY PRO ZVÝŠENÍ POVĚDOMÍ O SVĚTOVÉM DNI PŘÍSTUPNOSTI (GAAD)
23. 5. 2024U příležitosti Světového dne přístupnosti (GAAD) uvedla televize ITV dva kreativní reklamní bloky, jejichž cílem je zvýšit povědomí o přístupnosti a inkluzi. Tyto reklamní bloky se objevily na ITV1 a během denní talk show „This Morning“. Vzhledem k tomu, že ve Spojeném království žije 12 milionů dospělých lidí s hluchotou, ztrátou sluchu nebo tinnitem a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 350: TELEVIZNÍ REKLAMA PODPORUJE E-COMMERCE PODNIK V RUSKU
SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI
23. 5. 2024Na celém světě žije více než miliarda lidí se zdravotním postižením. Podle nejnovějších údajů Národního centra pro veřejné zdraví se počet lidí s diagnózou „hluchota“ v Bulharsku v roce 2022 blíží 3 000. Přestože byl teprve před třemi lety přijat zákon o znakovém jazyce, který oficiálně uznává bulharský znakový jazyk (BGSL) jako samostatný jazyk, země… Pokračovat ve čtení EGTABITE 350: TELEVIZNÍ REKLAMA PODPORUJE E-COMMERCE PODNIK V RUSKU
FRANCOUZSKÉ ORGANIZACE SNPTV PŘEDSTAVILA NOVÝ VÝZKUM POZORNOSTI
18. 4. 2024SNPTV, profesní organizace zastupující mediální domy ve Francii, se vydala na cestu, jejímž cílem bylo odhalit v čem tkví tajemství pozornosti diváků ve stále se vyvíjejícím prostředí televizní a video reklamy. V době, která se vyznačuje nebývalou fragmentací mediální spotřeby, se pochopení pozornosti spotřebitelů stalo pro zadavatele reklamy klíčovým měřítkem. Na spotřebitele denně dopadá v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 350: TELEVIZNÍ REKLAMA PODPORUJE E-COMMERCE PODNIK V RUSKU
DEGREE US: KAMPAŇ „NOT DONE YET/JEŠTĚ NENÍ HOTOVO“ S AD A OTEVŘENÝMI TITULKY
29. 3. 2024V USA žije více než 60 milionů lidí se zdravotním postižením, ale velká část služeb, produktů a zážitků stále tuto komunitu nebere na vědomí a nebývají navržené tak, aby reflektovaly její potřeby. To ale neplatí pro značku Degree, jejíž inkluzivní obaly i reklama reflektují rovnocenné podmínky i pro osoby se zdravotním postižením. Kreativa: Degree® se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 350: TELEVIZNÍ REKLAMA PODPORUJE E-COMMERCE PODNIK V RUSKU
INOVATIVNÍ NÁSTROJ PRO PROPOJENÍ HODNOT ZNAČKY, OBSAHU A PUBLIKA OD SPOLEČNOSTI RAI PUBBLICITÀ
22. 3. 2024Iniciativa společnosti Rai Pubblicità „Value Planning“, představená na MIM (Market Intelligence Meeting) v Madridu, má za cíl překlenout propast mezi hodnotami, které se odrážejí v mediálním obsahu, a vyvíjejícími se hodnotami vysílací společnosti. Jejich přístup představuje významný krok vpřed k pochopení toho, jak se hodnoty publika protínají s redakčním obsahem společnosti Rai. Iniciativa, vyvinutá ve… Pokračovat ve čtení EGTABITE 350: TELEVIZNÍ REKLAMA PODPORUJE E-COMMERCE PODNIK V RUSKU
JAK NA EFEKTIVNÍ SPONZORING? SPONZORING NA CHANNEL 4 SALES JEDE BOMBY
21. 3. 2024V situaci, kdy bezpečnost a transparentnost značek jsou v mediálním průmyslu prvořadým problémem, společnost Channel 4 Sales nedávno představila výsledky své exkluzivní studie Sponsorship Rocks. Tato komplexní analýza poskytuje přesvědčivé poznatky pro značky, které se pohybují ve složitém světě reklamy. Na základě téměř 240 sponzoringů a 666 vln výzkumu zahrnujících více než 400 000 diváků… Pokračovat ve čtení EGTABITE 350: TELEVIZNÍ REKLAMA PODPORUJE E-COMMERCE PODNIK V RUSKU
INOVATIVNÍ REKLAMNÍ KAMPAŇ CANAL+ BRAND SOLUTIONS PRO AUDI VYTVOŘILA NA OBRAZOVKÁCH POHÁDKOVOU ZIMNÍ ŘÍŠI
15. 2. 2024Kreativní oddělení Canal+ Brand Solutions nedávno představilo podmanivou reklamní kampaň pro nové Audi SQ8 Sportback e-tron a jeho technologii e-quattro. Kampaň je průkopnickým počinem, který v sobě spojuje technologie, kreativitu a automobilové inovace. Francouzský tým ve spolupráci se společnostmi Re-Mind PHD, Brand Content Fuse a Canal Brand Factory představil inovativní televizní kampaň prošpikovanou umělou inteligencí… Pokračovat ve čtení EGTABITE 350: TELEVIZNÍ REKLAMA PODPORUJE E-COMMERCE PODNIK V RUSKU
SHOW MASKED SINGER PŘINESLA TVŮRČÍ SPOLUPRÁCI DPG MEDIA A JBC
15. 2. 2024Zatímco důraz je kladen primárně na obchodní partnerství a spolupráce, spojení sil při prezentaci kreativity může být poměrně náročné, ale stejně tak přínosné. Tak tomu bylo i v případě partnerství mezi DPG Media a belgickým módním řetězcem JBC. Společnostem se podařila úspěšná kampaň, která spojila věhlas soutěže The Masked Singer s uvedením exkluzivní kolekce oblečení.… Pokračovat ve čtení EGTABITE 350: TELEVIZNÍ REKLAMA PODPORUJE E-COMMERCE PODNIK V RUSKU