V případové studii Egtabite se tento týden podíváme do Belgie na online videoplatformu VTM GO od DPG Media. DPG svou platformu testuje ve srovnání s YouTube. S využitím sledování pohybu očí, fyziologických měřítek a kvalitativních vstupů hodnotí pozornost diváků a přijetí reklamy. Celkově výzkumná studie odhalila, že VTM GO získává vyšší úroveň pozornosti vůči obsahu než YouTube. Vyšší pozornost a lepší přijetí mají i reklamy.
VTM GO je bezplatná videoplatforma, která divákům umožňuje vychutnat si vlámské a mezinárodní televizní pořady, filmy a dětský obsah, a to živě nebo zpětně. Tato oceněná služba BVOD, spuštěná v roce 2019, má každý měsíc 14,5 milionu zhlédnutí. Diváci sledují v průměru 45 minut obsahu denně a jsou mezi nimi většinou mladí dospělí a rodiny. Měsíčně se na platformu naloguje přes 600 tisíc uživatelů. DPG Media tak získává obrovské množství dat, která umožňují cílit reklamu a zaručují 100% viditelnost, bezpečnost pro značku, slyšitelnost a dosledování až do konce v prostředí celé obrazovky.
První studie svého druhu sledující pohyb očí
Společnost DPG Media chtěla vědět, zda se tyto vysoké standardy odrážejí v důležitých parametrech, jako je pozornost a přijetí reklamy. Pro provedení průzkumu spojila DPG Media síly s nezávislou výzkumnou agenturou Profacts. Poprvé ve vlámském regionu v Belgii bylo k měření pozornosti diváků při sledování obsahu videa na vyžádání použito sledování pohybu očí.
Celkem 58 účastníků konzumovalo videa podle vlastního výběru v přirozeném prostředí, tj. v obývacím pokoji. Sledovali buď VTM GO, nebo YouTube na chytrém telefonu nebo laptopu. Skupina byla rozdělena následovně:
Pro sledování pohybů očí měli účastníci speciální brýle, které poskytly informace o tom, na co, kdy a jak dlouho se respondenti dívali. Byli také vybaveni monitorem srdeční frekvence. Ten udával fyziologická data o tom, jak reagují na obsah reklam. Měření ukazují míru stresu u diváků, a tedy jejich přijetí reklamy. Pro shromáždění kvalitativních vstupů pokládali výzkumníci účastníkům dotazy přímo po zhlédnutí a prostřednictvím e-mailu o tři dny později.
Vyšší úroveň pozorností
Význam kvality obsahu byl z výsledků studie jasný. Konzumace na YouTube probíhala spíš spontánně. Častěji se diváci rozhodovali předem, co budou sledovat, na VTM GO (72 %) než na YouTube (52 %). Tyto výsledky jsou v souladu s hodnocením úrovně pozornosti, kdy obsah VTM GO získává vyšší pozornost (87 %) oproti YouTube (78 %).
Rozdíl mezi těmito dvěma platformami byl ještě jasnější u konzumace reklamy. Analýza sledování pohybu očí ukázala, že reklamy přilákaly pozornost v 66 % času na VTM GO, což je přes 60 % více než na YouTube (41 % času). Konkrétně na chytrých telefonech se pozornost věnovaná reklamě na VTM GO vyšplhala na 74 %. Teplotní mapy dále vizualizovaly, jak diváci na YouTube pozoruhodně často ustálili pohled na tlačítku „přeskočit reklamu“, zatímco účastníci sledující VTM GO se dívali na samotnou reklamu.
„Pozornost je pro řádné zpracování reklamy nezbytná. Toto zpracování je pak zásadní například pro vybavení si reklamy, značky a sdělení, což zase ovlivňuje povědomí, zvažování nákupu, preference a nakonec i záměr nakoupit. Jinými slovy, pozornost se rovná dopadu,“ říká v nedávném příspěvku na blogu o klíčových výsledcích studie Bernd Strauven, výzkumník pro digitální kanály v DPG Media.
Na VTM GO přijímají diváci reklamy v uvolněném prostředí
Průzkum také potvrdil představu, že divácké přijetí reklamy na platformách BVOD, jako je VTM GO, je vyšší než na YouTube. Reklamy na VTM GO účastníky rušily o 47 % méně než reklamy na YouTube.
Výsledky monitorování srdeční frekvence ukázaly uvolněnější sledování na VTM GO než na YouTube, a to při sledování obsahu i reklam. Ve skutečnosti měly reklamy na YouTube silný negativní dopad na hladinu stresu účastníků a naznačovaly zvýšenou podrážděnost. Míra stresu byla o 139 % vyšší během reklam na YouTube než během reklam na VTM GO. Toto podráždění dále vyjádřili sami účastníci během následných rozhovorů. Někteří označili reklamy na YouTube za rušivé a uvedli, že vždy čekají, až se objeví tlačítko „přeskočit reklamu“.
Diváci preferují TV obsah
Jeden z klíčových závěrů výzkumu DPG Media je, že reklama jednoduše mnohem lépe zapadá do platformy BVOD než do jiných online videoplatforem. Diváci BVOD hledají dlouhoformátový kvalitní obsah, často takový, jaký je k dispozici v lineární televizi. Očekávají proto reklamy a přijímají je stejným způsobem, jako když se dívají na lineární televizi. Uvolněný zážitek z pohodlného sledování televize se přenáší i na konzumaci BVOD. Diváci jsou tak vnímavější i k reklamním sdělením.
O výzkumu DPG Media se dozvíte více zde.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM
18. 7. 2024Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 316: VTM GO OD DPG MEDIA, NEBO YOUTUBE? KDO VYHRAJE BITVU O ONLINE VIDEO?
CHANNEL 4 UVÁDÍ ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024
18. 7. 2024Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 316: VTM GO OD DPG MEDIA, NEBO YOUTUBE? KDO VYHRAJE BITVU O ONLINE VIDEO?
SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM
20. 6. 2024Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 316: VTM GO OD DPG MEDIA, NEBO YOUTUBE? KDO VYHRAJE BITVU O ONLINE VIDEO?
KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS
20. 6. 2024Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 316: VTM GO OD DPG MEDIA, NEBO YOUTUBE? KDO VYHRAJE BITVU O ONLINE VIDEO?
ITV UVEDLA DVĚ KREATIVNÍ REKLAMNÍ PŘESTÁVKY PRO ZVÝŠENÍ POVĚDOMÍ O SVĚTOVÉM DNI PŘÍSTUPNOSTI (GAAD)
23. 5. 2024U příležitosti Světového dne přístupnosti (GAAD) uvedla televize ITV dva kreativní reklamní bloky, jejichž cílem je zvýšit povědomí o přístupnosti a inkluzi. Tyto reklamní bloky se objevily na ITV1 a během denní talk show „This Morning“. Vzhledem k tomu, že ve Spojeném království žije 12 milionů dospělých lidí s hluchotou, ztrátou sluchu nebo tinnitem a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 316: VTM GO OD DPG MEDIA, NEBO YOUTUBE? KDO VYHRAJE BITVU O ONLINE VIDEO?
SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI
23. 5. 2024Na celém světě žije více než miliarda lidí se zdravotním postižením. Podle nejnovějších údajů Národního centra pro veřejné zdraví se počet lidí s diagnózou „hluchota“ v Bulharsku v roce 2022 blíží 3 000. Přestože byl teprve před třemi lety přijat zákon o znakovém jazyce, který oficiálně uznává bulharský znakový jazyk (BGSL) jako samostatný jazyk, země… Pokračovat ve čtení EGTABITE 316: VTM GO OD DPG MEDIA, NEBO YOUTUBE? KDO VYHRAJE BITVU O ONLINE VIDEO?
FRANCOUZSKÉ ORGANIZACE SNPTV PŘEDSTAVILA NOVÝ VÝZKUM POZORNOSTI
18. 4. 2024SNPTV, profesní organizace zastupující mediální domy ve Francii, se vydala na cestu, jejímž cílem bylo odhalit v čem tkví tajemství pozornosti diváků ve stále se vyvíjejícím prostředí televizní a video reklamy. V době, která se vyznačuje nebývalou fragmentací mediální spotřeby, se pochopení pozornosti spotřebitelů stalo pro zadavatele reklamy klíčovým měřítkem. Na spotřebitele denně dopadá v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 316: VTM GO OD DPG MEDIA, NEBO YOUTUBE? KDO VYHRAJE BITVU O ONLINE VIDEO?
DEGREE US: KAMPAŇ „NOT DONE YET/JEŠTĚ NENÍ HOTOVO“ S AD A OTEVŘENÝMI TITULKY
29. 3. 2024V USA žije více než 60 milionů lidí se zdravotním postižením, ale velká část služeb, produktů a zážitků stále tuto komunitu nebere na vědomí a nebývají navržené tak, aby reflektovaly její potřeby. To ale neplatí pro značku Degree, jejíž inkluzivní obaly i reklama reflektují rovnocenné podmínky i pro osoby se zdravotním postižením. Kreativa: Degree® se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 316: VTM GO OD DPG MEDIA, NEBO YOUTUBE? KDO VYHRAJE BITVU O ONLINE VIDEO?
INOVATIVNÍ NÁSTROJ PRO PROPOJENÍ HODNOT ZNAČKY, OBSAHU A PUBLIKA OD SPOLEČNOSTI RAI PUBBLICITÀ
22. 3. 2024Iniciativa společnosti Rai Pubblicità „Value Planning“, představená na MIM (Market Intelligence Meeting) v Madridu, má za cíl překlenout propast mezi hodnotami, které se odrážejí v mediálním obsahu, a vyvíjejícími se hodnotami vysílací společnosti. Jejich přístup představuje významný krok vpřed k pochopení toho, jak se hodnoty publika protínají s redakčním obsahem společnosti Rai. Iniciativa, vyvinutá ve… Pokračovat ve čtení EGTABITE 316: VTM GO OD DPG MEDIA, NEBO YOUTUBE? KDO VYHRAJE BITVU O ONLINE VIDEO?
JAK NA EFEKTIVNÍ SPONZORING? SPONZORING NA CHANNEL 4 SALES JEDE BOMBY
21. 3. 2024V situaci, kdy bezpečnost a transparentnost značek jsou v mediálním průmyslu prvořadým problémem, společnost Channel 4 Sales nedávno představila výsledky své exkluzivní studie Sponsorship Rocks. Tato komplexní analýza poskytuje přesvědčivé poznatky pro značky, které se pohybují ve složitém světě reklamy. Na základě téměř 240 sponzoringů a 666 vln výzkumu zahrnujících více než 400 000 diváků… Pokračovat ve čtení EGTABITE 316: VTM GO OD DPG MEDIA, NEBO YOUTUBE? KDO VYHRAJE BITVU O ONLINE VIDEO?
INOVATIVNÍ REKLAMNÍ KAMPAŇ CANAL+ BRAND SOLUTIONS PRO AUDI VYTVOŘILA NA OBRAZOVKÁCH POHÁDKOVOU ZIMNÍ ŘÍŠI
15. 2. 2024Kreativní oddělení Canal+ Brand Solutions nedávno představilo podmanivou reklamní kampaň pro nové Audi SQ8 Sportback e-tron a jeho technologii e-quattro. Kampaň je průkopnickým počinem, který v sobě spojuje technologie, kreativitu a automobilové inovace. Francouzský tým ve spolupráci se společnostmi Re-Mind PHD, Brand Content Fuse a Canal Brand Factory představil inovativní televizní kampaň prošpikovanou umělou inteligencí… Pokračovat ve čtení EGTABITE 316: VTM GO OD DPG MEDIA, NEBO YOUTUBE? KDO VYHRAJE BITVU O ONLINE VIDEO?
SHOW MASKED SINGER PŘINESLA TVŮRČÍ SPOLUPRÁCI DPG MEDIA A JBC
15. 2. 2024Zatímco důraz je kladen primárně na obchodní partnerství a spolupráce, spojení sil při prezentaci kreativity může být poměrně náročné, ale stejně tak přínosné. Tak tomu bylo i v případě partnerství mezi DPG Media a belgickým módním řetězcem JBC. Společnostem se podařila úspěšná kampaň, která spojila věhlas soutěže The Masked Singer s uvedením exkluzivní kolekce oblečení.… Pokračovat ve čtení EGTABITE 316: VTM GO OD DPG MEDIA, NEBO YOUTUBE? KDO VYHRAJE BITVU O ONLINE VIDEO?