16 kolegů představuje své poznatky o budoucnosti televize
Blíží se svátky a rok se chýlí ke konci, a proto se beze studu zaměřujeme sami na sebe. Egtabite v tomto týdnu představí studijní cestu do New Yorku a mezinárodní setkání televizních ředitelů prodeje, které se konalo počátkem listopadu tohoto roku.
Vrcholoví manažeři členů asociace Egta a kolegové z celého světa se sešli v epicentru mediálního světa, aby si při této jedinečné příležitosti vyměnili očekávání a pohledy na budoucnost vašeho i našeho oblíbeného média. Odborníci v oboru se podělili o své poznatky o přepracování obchodních modelů a diskutovali o tom, proč televizi čeká světlá budoucnost. Než začnete sledovat své oblíbené vánoční reklamy nebo balit dárky pod stromeček, podívejte se níže, co ideoví lídři televizi předpovídají pro příští rok. Zde najdete odkazy na 16 krátkých videorozhovorů, které natočila Beet.TV.
Co je televize?
Televize je mnohem více než jen lineární, je to skutečně veškeré videoprostředí. Zbytek odvětví ji ale zatím takhle nevnímá. Christian Kurz, senior viceprezident z oddělení Global Consumer Insights ve společnosti Viacom, potvrdil, že: „Prodejci televizní reklamy po celém světě souhlasí, že televize je mnohem víc než jen ta lineární.“ Kurz dále pokračuje: „Vnímání televize ale může být dost rozdílné – televize je lineární, zatímco všechno ostatní je digitální – což není ten případ. Prémiový videoobsah od vysílatelů, jako jsme my, to je ve vnímání spotřebitelů všechno televize. Otázka je, jak toto vnímání změníme u zbytku odvětví?“ Špatný úsudek a předpojatost vůči televizi jako médiu je mezi klienty stále výzvou.
Společně jsme silnější
Dnes je většina výzev a příležitostí v televizi nejen evropských, ale do značné míry mezinárodních. Proto Katty Roberfroid, generální ředitelka asociace Egta, zdůraznila, že je nutné se spojit, vyměňovat si nové postupy, zkoumat nové cesty a nakonec ukazovat lepší tvář televize.
V tomto duchu Stéphane Coruble, generální ředitel RTL Adconnect, potvrdil, že RTL ve skutečnosti spolupracuje se 400 oborovými partnery v boji proti současným výzvám. „Cílem je být společně silnější a své síly využít,“ prohlásil Coruble.
Vedoucí pro agenturní a klientské prodeje v Channel 4 Matthew Salmon řekl, že britští vysílatelé spolupracují všude, kde je to možné. „Všichni chceme to stejné. Chceme, aby bylo jednoduché televizi plánovat, kupovat a měřit,“ potvrdil.
Ohledně oborových výzev generální ředitel pro výnosy v kanadské CBC Jean Mongeau dodává: „Musíme přemýšlet lokálně a jednat globálně. Myslím si, že v dnešním světě potřebujeme být na globální scéně aktivnější, ne méně aktivní. Nakonec musíme zvednout laťku výš, aby se inzerenti dívali na televizi jednotněji, globálněji a posílili rozhodování v tomto procesu. Tak budou schopní čelit výzvám a myšlenkám, které je v souvislosti s mediálním mixem napadají.“
Snažte se o zlepšení a zjednodušení
Odborníci v oboru souhlasí, že neustálá technologická inovace je pro televizní vysílatele nezbytná, aby drželi krok s rychle se měnícím digitálním ekosystémem, v němž působí. „Pokud chceme do televize přilákat nové klienty, potřebujeme data,“ prohlásil Fabrice Mollier, zástupce generálního ředitele Canal+ pro marketing a strategii. „Když shromáždíme více dat, jsem přesvědčen, že televize je pro inzerenty nejmocnější médium,“ dodává.
Ve většině případů se nedá dohnat technologický pokrok přes noc, což dokládá technologie adresovatelné reklamy SBS. Peter Quaghebeur, generální ředitel SBS v Belgii, potvrdil: „SBS může u určitého procenta diváků v cílové skupině nahradit standardní lineární reklamy cílenými. Máte výhody digitálního média v kombinaci s efektivitou televize, což je v dnešním světě skutečně velké plus.“ Dalším přínosem je daleko relevantnější reklama pro diváky. Efektivitu adresovatelné televizní reklamy potvrzuje i několik případů inzerentů, kteří berou peníze ze sociálních médií (například Facebooku v Belgii) a dávají je zpět do televize.
Frank Volmer, generální manažer Ster Netherlands, vysvětlil odvážný krok ke zjednodušení televizního a rozhlasového inventory vzhledem k jeho přehodnocení a velkým změnám v jeho cílení: „Zavedli jsme fixní cenu, která není závislá na objemu. Menší i větší inzerenti, všichni mají stejnou cenu. Přestali jsme dávat všechny možné slevy.“
Televize funguje ve všech částech trychtýře
Kurz shrnul sdělení, které se během čtyř dní opakovaně objevovalo:
„Z hlediska reklamy televize dobře funguje na obou stranách trychtýře – funguje velmi dobře pro budování značky i pro okamžité taktické rozhodování, a proto reklama s přímou odezvou funguje po staletí.“
Jan Isenbart, ředitel výzkumu ARD-Werbung Sales&Services Germany, řekl: „Ostatní (digitální hráči) zatím nejsou tam, kde jsme dnes my, jen tvrdí, že jsou budoucnost. My jsme ale ve skutečnosti zjistili, že televize je pravděpodobně jediné médium, které má výsledky na obou stranách trychtýře – u krátkodobých prodejů a aktivace na jedné straně a u dlouhodobého budování značky a dlouhodobého vlivu na prodej na straně druhé. To je velmi, velmi silná kombinace.“
Dnes i zítra: televize
Význační odborníci v odvětví rozhodně předpovídají světlou budoucnost televize s mnoha příležitostmi v cílené reklamě, adresovatelné televizi a online videu. Inzerenti by měli mít na paměti masový zásah televize a dopad na obrovské publikum. „Když chcete budovat značku od píky a rychle si získat jméno, pak musíte být v prostředí, které nabízí všechny formy videa,“ uzavírá Katty Roberfroid.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM
18. 7. 2024Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 241: PROČ JE BUDOUCNOST TELEVIZE RŮŽOVÁ
CHANNEL 4 UVÁDÍ ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024
18. 7. 2024Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 241: PROČ JE BUDOUCNOST TELEVIZE RŮŽOVÁ
SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM
20. 6. 2024Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 241: PROČ JE BUDOUCNOST TELEVIZE RŮŽOVÁ
KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS
20. 6. 2024Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 241: PROČ JE BUDOUCNOST TELEVIZE RŮŽOVÁ
ITV UVEDLA DVĚ KREATIVNÍ REKLAMNÍ PŘESTÁVKY PRO ZVÝŠENÍ POVĚDOMÍ O SVĚTOVÉM DNI PŘÍSTUPNOSTI (GAAD)
23. 5. 2024U příležitosti Světového dne přístupnosti (GAAD) uvedla televize ITV dva kreativní reklamní bloky, jejichž cílem je zvýšit povědomí o přístupnosti a inkluzi. Tyto reklamní bloky se objevily na ITV1 a během denní talk show „This Morning“. Vzhledem k tomu, že ve Spojeném království žije 12 milionů dospělých lidí s hluchotou, ztrátou sluchu nebo tinnitem a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 241: PROČ JE BUDOUCNOST TELEVIZE RŮŽOVÁ
SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI
23. 5. 2024Na celém světě žije více než miliarda lidí se zdravotním postižením. Podle nejnovějších údajů Národního centra pro veřejné zdraví se počet lidí s diagnózou „hluchota“ v Bulharsku v roce 2022 blíží 3 000. Přestože byl teprve před třemi lety přijat zákon o znakovém jazyce, který oficiálně uznává bulharský znakový jazyk (BGSL) jako samostatný jazyk, země… Pokračovat ve čtení EGTABITE 241: PROČ JE BUDOUCNOST TELEVIZE RŮŽOVÁ
FRANCOUZSKÉ ORGANIZACE SNPTV PŘEDSTAVILA NOVÝ VÝZKUM POZORNOSTI
18. 4. 2024SNPTV, profesní organizace zastupující mediální domy ve Francii, se vydala na cestu, jejímž cílem bylo odhalit v čem tkví tajemství pozornosti diváků ve stále se vyvíjejícím prostředí televizní a video reklamy. V době, která se vyznačuje nebývalou fragmentací mediální spotřeby, se pochopení pozornosti spotřebitelů stalo pro zadavatele reklamy klíčovým měřítkem. Na spotřebitele denně dopadá v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 241: PROČ JE BUDOUCNOST TELEVIZE RŮŽOVÁ
DEGREE US: KAMPAŇ „NOT DONE YET/JEŠTĚ NENÍ HOTOVO“ S AD A OTEVŘENÝMI TITULKY
29. 3. 2024V USA žije více než 60 milionů lidí se zdravotním postižením, ale velká část služeb, produktů a zážitků stále tuto komunitu nebere na vědomí a nebývají navržené tak, aby reflektovaly její potřeby. To ale neplatí pro značku Degree, jejíž inkluzivní obaly i reklama reflektují rovnocenné podmínky i pro osoby se zdravotním postižením. Kreativa: Degree® se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 241: PROČ JE BUDOUCNOST TELEVIZE RŮŽOVÁ
INOVATIVNÍ NÁSTROJ PRO PROPOJENÍ HODNOT ZNAČKY, OBSAHU A PUBLIKA OD SPOLEČNOSTI RAI PUBBLICITÀ
22. 3. 2024Iniciativa společnosti Rai Pubblicità „Value Planning“, představená na MIM (Market Intelligence Meeting) v Madridu, má za cíl překlenout propast mezi hodnotami, které se odrážejí v mediálním obsahu, a vyvíjejícími se hodnotami vysílací společnosti. Jejich přístup představuje významný krok vpřed k pochopení toho, jak se hodnoty publika protínají s redakčním obsahem společnosti Rai. Iniciativa, vyvinutá ve… Pokračovat ve čtení EGTABITE 241: PROČ JE BUDOUCNOST TELEVIZE RŮŽOVÁ
JAK NA EFEKTIVNÍ SPONZORING? SPONZORING NA CHANNEL 4 SALES JEDE BOMBY
21. 3. 2024V situaci, kdy bezpečnost a transparentnost značek jsou v mediálním průmyslu prvořadým problémem, společnost Channel 4 Sales nedávno představila výsledky své exkluzivní studie Sponsorship Rocks. Tato komplexní analýza poskytuje přesvědčivé poznatky pro značky, které se pohybují ve složitém světě reklamy. Na základě téměř 240 sponzoringů a 666 vln výzkumu zahrnujících více než 400 000 diváků… Pokračovat ve čtení EGTABITE 241: PROČ JE BUDOUCNOST TELEVIZE RŮŽOVÁ
INOVATIVNÍ REKLAMNÍ KAMPAŇ CANAL+ BRAND SOLUTIONS PRO AUDI VYTVOŘILA NA OBRAZOVKÁCH POHÁDKOVOU ZIMNÍ ŘÍŠI
15. 2. 2024Kreativní oddělení Canal+ Brand Solutions nedávno představilo podmanivou reklamní kampaň pro nové Audi SQ8 Sportback e-tron a jeho technologii e-quattro. Kampaň je průkopnickým počinem, který v sobě spojuje technologie, kreativitu a automobilové inovace. Francouzský tým ve spolupráci se společnostmi Re-Mind PHD, Brand Content Fuse a Canal Brand Factory představil inovativní televizní kampaň prošpikovanou umělou inteligencí… Pokračovat ve čtení EGTABITE 241: PROČ JE BUDOUCNOST TELEVIZE RŮŽOVÁ
SHOW MASKED SINGER PŘINESLA TVŮRČÍ SPOLUPRÁCI DPG MEDIA A JBC
15. 2. 2024Zatímco důraz je kladen primárně na obchodní partnerství a spolupráce, spojení sil při prezentaci kreativity může být poměrně náročné, ale stejně tak přínosné. Tak tomu bylo i v případě partnerství mezi DPG Media a belgickým módním řetězcem JBC. Společnostem se podařila úspěšná kampaň, která spojila věhlas soutěže The Masked Singer s uvedením exkluzivní kolekce oblečení.… Pokračovat ve čtení EGTABITE 241: PROČ JE BUDOUCNOST TELEVIZE RŮŽOVÁ