EGTABITE 426: TV4 PLAY VS. SOCIÁLNÍ MÉDIA: MĚŘENÍ ZAUJETÍ A POZORNOSTI VĚNOVANÉ REKLAMĚ
spolupráce s

28. 4. 2023

Egtabite se v tomto týdnu bude hlouběji zabývat velice zajímavým výzkumem, který provedla TV4, největší komerční televize ve Švédsku. Výzkum porovnával online kanál TV4 Play a lineární televizní kanál TV4 se sociálními platformami TikTok, Instagram, YouTube a Facebook a domácími zpravodajskými stránkami. Cílem studie bylo shromáždit důkazy a poznatky pro zlepšení nabídky TV4 a přizpůsobení komunikace s klienty a mediálními agenturami. Výzkum se zaměřil spíše na skutečné chování než na chování, o němž informují sami diváci.

Výzkum se prováděl jako studie v domácím prostředí s měřením sledovanosti za použití brýlí pro sledování pohybu očí a senzorů pro snímání elektrodermální reakce (EDR). Po ní následovaly hloubkové rozhovory pod vedením COG Research. Anders Eriksson, vedoucí B2B Insights v TV4, prezentoval výsledky výzkumu na březnové akci asociace Egta Market Intelligence Meeting. Zdůraznil význam pozornosti jako populárního slova v mediálním světě a nutnost rozumět diváckému zážitku při sledování obsahu na různých platformách. „Chtěli jsme svou nabídku opřít o důkazy a poznatky a upravit způsob, jak mluvíme s klienty a mediálními agenturami,“ uvedl.

Mnohem vyšší pozornost věnovaná reklamě a nižší úroveň přetížení

Studie nepřekvapivě zjistila, že reklamy doručované na lineárních a BVOD platformách soustavně dosahují 100% OTS (možnost vidět reklamu). Naopak sociální platformy mají významně nižší míru pozornosti kvůli jednoduchému přeskakování reklam a scrollování. Z hlediska skutečné pozornosti dopadly TV 4 Play a lineární platformy mnohem lépe než jiné mediální platformy. Na reklamy se během přestávek soustředí 73 % diváků TV 4 Play.

 

Pozornost věnovaná reklamě na TV4 Play a lineární TV4 je mnohem vyšší než u sociálních médií.

TV4 také zkoumala míru zaujetí pomocí EDR senzorů. Zjistilo se, že diváci při interakci s reklamou na sociálních médiích prožívají vyšší smyslové zatížení. To má negativní vliv na uchovávání v paměti. Ačkoli míra zaujetí v případě sociálních médií byla mezi 60-70 %, přetížení bylo mnohem vyšší než u TV4 Play a lineární televize. Celkově TV4 Play vyvolala pětkrát vyšší zaujetí reklamou za minutu než sociální platformy.

Míra zaujetí na mediálních platformách. Přetížení znamená, že mozek nemůže zpracovat informace, a proto si diváci následně reklamu nepamatují tak dobře jako při normálním zaujetí.

Rozhovory s diváky ukázaly zajímavý jev. Přestože zpočátku účastníci výzkumu popírali, že by věnovali pozornost reklamám, pamatovali si konkrétní reklamní segmenty, jednotlivé reklamy a některé dokonce zhlédnutí reklamy přimělo k akci. To dokládá dlouhodobý vliv televize a prémiového videoobsahu na budování značky. „Ukazuje se, že televizním reklamám věnujeme více pozornosti, než si myslíme. A pamatujeme si je více, než si uvědomujeme,“ řekl Anders Eriksson.

Dokonalejší diskuse s agenturami a klienty

TV4 sdílela zjištění studie s mediálními agenturami a hlavními klienty a prezentovala je na marketingových seminářích. Poznatky měly na straně prodeje dobrou odezvu, zejména proto, že je snadnější pochopit pozornost než například GRP.

Celkově výzkum TV4 srovnávající online kanál TV4 Play s dalšími oblíbenými online platformami osvětlil míru pozornost a zaujetí diváků na těchto platformách. Výsledky zdůrazňují výhody TV4 Play a lineárního obsahu pro získání divácké pozornosti a podporu většího zaujetí reklamou ve srovnání se sociálními platformami. TV4 tyto poznatky úspěšně využila pro interakci s mediálními agenturami, klienty a marketingovými odborníky.

DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE



JAK VYUŽÍT NEPRODANÝ MEDIÁLNÍ PROSOTOR K PROKÁZÁNÍ ÚČINNOSTI TELEVIZE

28. 11. 2025

Belgická společnost Transfer Media, vysílající tématické a dětské kanály, spolupracovala s DSTRSD media na přeměně neprodaných minut lineárního televizního vysílání na měřitelné obchodní testy jednotlivých produktů. Cílem bylo ukázat, jak může nevyužitý vysílací čas podpořit s malým úsilím konverzní projekt, který přináší dodatečné příjmy a poskytuje obchodním týmům konkrétní důkazy o reakci diváků, umístění a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 426: TV4 PLAY VS. SOCIÁLNÍ MÉDIA: MĚŘENÍ ZAUJETÍ A POZORNOSTI VĚNOVANÉ REKLAMĚ

JAK MÉNĚ REKLAMY NA STREAMOVACÍCH PLATFORMÁCH ZVYŠUJE EFEKTIVITU VE VŠECH FÁZÍCH TRYCHTÝŘE

28. 11. 2025

Společnost Canal Brand Solutions – obchodní zastoupení společnosti Canal ve Francii – zveřejnila výsledky studie o reklamním zážitku nabízeném na Streamu, platformě digitálního videa, která omezuje reklamu na průměrně tři minuty za hodinu a dvě předtočené reklamy na začátku každého programu. Výsledky ukazují, že krátká a pečlivě vyvážená „reklamní choreografie“ – dva pre-rolly místo pěti… Pokračovat ve čtení EGTABITE 426: TV4 PLAY VS. SOCIÁLNÍ MÉDIA: MĚŘENÍ ZAUJETÍ A POZORNOSTI VĚNOVANÉ REKLAMĚ

DPG: NOVINKA V REKLAMNÍ PLATFORMĚ VYUŽÍVÁ AI PRO SPRÁVU PUBLIKA

24. 10. 2025

Společnost DPG Media rozšiřuje svou interní platformu o Ad Manager. Aktualizace přidává rozšíření o umělou inteligenci, kreativní nástroje a podporu pracovních postupů ve stejném samoobslužném prostředí, které podporuje aktivaci Full CTV a maloobchodních dat. Pro prodejní domy: maloobchodní a komerční data se stávají adresovatelnými na velkoplošném inventáři v rámci zásobníku prodejních domů, s nástroji pro… Pokračovat ve čtení EGTABITE 426: TV4 PLAY VS. SOCIÁLNÍ MÉDIA: MĚŘENÍ ZAUJETÍ A POZORNOSTI VĚNOVANÉ REKLAMĚ

AI PLÁNOVACÍ VRSTVA ADSPACE-IA SPOLEČNOSTI FRANCETV PUBLICITÉ

14. 10. 2025

Společnost FranceTV Publicité přechází při nákupu médií na režim podporovaný umělou inteligencí. ADspace-ia nyní vytváří doporučení v reálném čase s ohledem na zásoby pro televizní cross-video kampaně. Tyto plány realizuje jako řízenou službu v prémiové nabídce france.tv. Pro obchodní domy to znamená hmatatelný krok v komercializaci AI: algoritmické Total Video mixy obohacené o pozornost a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 426: TV4 PLAY VS. SOCIÁLNÍ MÉDIA: MĚŘENÍ ZAUJETÍ A POZORNOSTI VĚNOVANÉ REKLAMĚ

PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ

11. 9. 2025

V létě 2025 společnost RTL AdAlliance v Rakousku přetvořila tradiční loterie na interaktivní zážitek s rozšířenou realitou. Místo čekání na cenu v fyzickém balíčku zaslaném vítězům mohli účastníci pomocí smartphonu umístit virtuální dárkovou krabičku do svého obývacího pokoje a sami ji rozbalit. To, co bylo dlouho statickým objektem, se najednou stalo hravým a nezapomenutelným zážitkem,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 426: TV4 PLAY VS. SOCIÁLNÍ MÉDIA: MĚŘENÍ ZAUJETÍ A POZORNOSTI VĚNOVANÉ REKLAMĚ

SPOTDELI: JEDNOTNÁ PLATFORMA PRO UMÍSTĚNÍ TV REKLAMY V HOLANDSKU

17. 7. 2025

V rámci významného kroku směrem k modernizaci a zefektivnění spolupráce Screenforce s televizními vysílateli v Nizozemsku spustila SpotDeli, centralizovanou platformu pro předkládání televizních reklam. SpotDeli, vyvinutý společnostmi Screenforce a MediaLab, se stal exkluzivní bránou pro dodávání reklamních spotů do hlavních nizozemských prodejních domů, včetně Ster, Talpa Network a Ad Alliance. Tento vývoj zjednodušuje a standardizuje… Pokračovat ve čtení EGTABITE 426: TV4 PLAY VS. SOCIÁLNÍ MÉDIA: MĚŘENÍ ZAUJETÍ A POZORNOSTI VĚNOVANÉ REKLAMĚ

MADE IN AUSTRIA – MADE FOR AUSTRIA

16. 7. 2025

Jednotná mediální kampaň pro rakouský reklamní ekosystém Poprvé v historii zahájila celá rakouská mediální branže, veřejnoprávní i soukromé vysílací společnosti, tiskoví a digitální vydavatelé společnou kampaň s cílem zdůraznit význam místních médií pro ekonomické a demokratické zdraví země. Rakouská rozhlasová a televizní společnost (ORF), Asociace rakouských soukromých rozhlasových a televizních stanic (VÖP) a Asociace rakouských… Pokračovat ve čtení EGTABITE 426: TV4 PLAY VS. SOCIÁLNÍ MÉDIA: MĚŘENÍ ZAUJETÍ A POZORNOSTI VĚNOVANÉ REKLAMĚ

ITV VYUŽÍVÁ YOUTUBE JAKO STRATEGICKÝ DISTRIBUČNÍ A OBCHODNÍ KANÁL

24. 6. 2025

V rámci rozhodujícího odklonu od starších modelů založených pouze na vysílání ITV plně integrovala YouTube do své obsahové a obchodní strategie na přelomu let 2024 a 2025. Namísto využívání YouTube čistě jako propagačního kanálu přešla ITV k tomu, aby tuto platformu považovala za základní pilíř své distribuční architektury, zveřejňovala plnohodnotné epizody, spouštěla tematické kanály a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 426: TV4 PLAY VS. SOCIÁLNÍ MÉDIA: MĚŘENÍ ZAUJETÍ A POZORNOSTI VĚNOVANÉ REKLAMĚ

ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ

22. 5. 2025

Kampaň SPA Reine Eco-Pack s Ads & Data nastavila nový standard v oblasti mediálních inovací tím, že kombinuje lineární televizi s adresovatelnou televizí (Smart AD) za účelem zvýšení dosahu a optimalizace frekvence. V kategorii neperlivých vod, která čelí rostoucímu tlaku ze strany zvyšující se konzumace vody z vodovodu a na cenu orientovaných soukromých značek, spolupracovala… Pokračovat ve čtení EGTABITE 426: TV4 PLAY VS. SOCIÁLNÍ MÉDIA: MĚŘENÍ ZAUJETÍ A POZORNOSTI VĚNOVANÉ REKLAMĚ

OPTIMALIZÁTOR FREKVENCE SPOLEČNOSTI ATRESMEDIA PUBLICIDAD

21. 5. 2025

Optimalizace frekvence v reklamě na připojených televizích Společnost Atresmedia Publicidad představila Frequency Optimizer, nové technologické řešení zaměřené na zlepšení účinnosti a efektivity reklamy na připojených televizích (CTV). Systém využívá technologii HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) a sofistikovanou platformu pro zobrazování reklam k řízení a kontrole frekvence reklam v reálném čase, což je pokrok, který dosud… Pokračovat ve čtení EGTABITE 426: TV4 PLAY VS. SOCIÁLNÍ MÉDIA: MĚŘENÍ ZAUJETÍ A POZORNOSTI VĚNOVANÉ REKLAMĚ

AD MANAGER BY RTL ADALLIANCE – JEDINEČNÁ BRÁNA K PREMIUM DIGITÁLNÍMU VIDEO INVENTÁŘI V EVROPĚ

17. 4. 2025

Jedinečná brána k prémiovému digitálnímu video inventáři v Evropě RTL AdAlliance představila AdManager, samoobslužnou reklamní platformu, která inzerentům umožňuje přímo nakupovat prémiový digitální video inventář na několika evropských trzích. Platforma konsoliduje přístup k Connected TV (CTV), Broadcaster Video-On-Demand (BVOD) a online video inventáři v rámci jediného uživatelsky přívětivého rozhraní. Jedná se o první řešení svého… Pokračovat ve čtení EGTABITE 426: TV4 PLAY VS. SOCIÁLNÍ MÉDIA: MĚŘENÍ ZAUJETÍ A POZORNOSTI VĚNOVANÉ REKLAMĚ

STUDIE VEVO A CHANNEL 4 – OTEVÍRÁ POTENCIÁL PREMIOVÉHO OBSAHU

17. 4. 2025

V souvislosti s probíhajícími diskusemi v oboru o definici prémiového obsahu a roli globálních streamovacích platforem v širším ekosystému „televize“ zveřejnila společnost Vevo, přední světová síť hudebních videí, která distribuuje největší síť prémiových hudebních kanálů na YouTube, novou studii. Výzkum provedený společností Amplified Intelligence nabízí cenné poznatky o vlivu zvýšené pozornosti, kterou prémiový obsah vyžaduje,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 426: TV4 PLAY VS. SOCIÁLNÍ MÉDIA: MĚŘENÍ ZAUJETÍ A POZORNOSTI VĚNOVANÉ REKLAMĚ

VŠECHNY CASE STUDIES