V ŽENSKÉM FOTBALU REKLAMY SKÓRUJÍ LÉPE NEŽ V MUŽSKÉM, PODÍVEJTE SE NA TY NEJLEPŠÍ

19. 8. 202319. 8. 2023
Spoty pro ženské mistrovství světa mají větší potenciál pro dlouhodobý obchodní přínos značce, ukázaly testy společnosti System1.

Reklamy připravené u příležitosti aktuálního mistrovství světa ve fotbale žen mají kvalitnější kreativu než reklamy vysílané během loňského katarského mistrovství světa ve fotbale mužů. Nejen, že je diváci lépe vnímají, pro značky to znamená výraznější podporu krátkodobých i dlouhodobých obchodních efektů. Ukazuje to nedávná analýza britské společnosti System1. Tím se jen potvrzuje, že spojení brandu s ženským fotbalem má pro značky velký potenciál.

Analýzu System1 provedla na platformě Test Your Ad, která predikuje budoucí obchodní přínosy pro značku na základě měření emocionálních reakcí na kreativu. Přiřazuje jim rating od 1 k 5,9 hvězdám podle toho, jak mohou pomoci růstu podílu na trhu.

U loňského MS ve fotbale mužů z dvacítky testovaných reklam v Británii, USA a Brazílii byl jen jeden spot s hodnocením 4 hvězd a polovina zaznamenala skóre mezi 1 až 2 hvězdami. V případě aktuálního MS ve fotbale žen dosáhly už čtyři reklamy skóre 4 hvězd a dalších šest spotů 3 hvězd.

„Sport je univerzálně lákavou platformou, takže sponzoring značek má velkou hodnotu, pokud se dobře udělá. V případě ženského mistrovství hodně zadavatelů využívá známých atletek i celebrit a zapojuje prvky fungující pro pravou mozkovou hemisféru, jako jsou melodická hudba, humor a odlišitelné ‚assety‘, které pomáhají si získat pozornost diváků a přispívají dlouhodobému růstu podílu na trhu,“ uvedl Jon Evans, chief customer officer System1.

Tady jsou ty nejlepší reklamy MS ve fotbale žen podle hodnocení System1:











Snad nejdiskutovanější spot aktuálního mistrovství, virální reklama francouzského operátora Orange od Publicis Groupe zároveň podle studie System1 a agentury Fuse (Omnicom) ukazuje „sportovní dividendu“ podobných kampaní. U obecné veřejnosti totiž reklama dosáhla skóre 3,1 hvězdy, v případě fanoušků sportu to bylo dokonce 4,7 hvězdy. U sportovních fanoušků má tedy ještě vyšší potenciál pro budování značky a dlouhodobou efektivitu.

Zdroj: mam.cz

Načítání dalších...