Ivan Trojan v reklamě Českých drah; Zdroj: České dráhy
AKTUALITY DOMÁCÍ KRÁTKÁ ZPRÁVA

NEJLEPŠÍM HERCEM V REKLAMĚ JE OPĚT TROJAN, MASKOTEM PRASÁTKO

15. 11. 202315. 11. 2023
Ivan Trojan znovu zvítězil v anketě o Nejlepšího herce v reklamě. Nejlepším maskotem je znovu vánoční prasátko Kofoly.

Na úterním galavečeru k předávání cen kreativity v reklamě Effie Awards byli vyhlášeni též vítězové kategorií Nejlepší herec/herečka a maskot v reklamě. Na vrcholu hereckého žebříčku se letos již po páté umístil Ivan Trojan, zlaté prasátko z reklam Kofoly zase vévodilo žebříčku nejlepších maskotů.

Výsledky vychází z pravidelného průzkumu realizovaného agenturou Ressolution Group ve spolupráci se společností Nielsen a Asociací českých reklamních agentur. Přes osm tisíc respondentů starších 15 let, kteří průzkum vyplnili online, je součástí Českého národního panelu.

Zdroj: Ressolution Group, Nielsen


Zdroj: Ressolution Group, Nielsen


Ivana Trojana respondenti ocenili za výkon ve spotech Českých drah známkou 7,31. Na druhé pozici se letos umístila Taťána Kuchařová, která účinkovala v reklamách společnosti Astratex. Třetí místo patřilo Tomáši Jeřábkovi za jeho roli ve spotech Air Bank, kde shodou okolností letos vystupoval naposledy. Čtvrtou a pátou pozici obsadili herec Martin Hofmann (Vodafone) a modelka Natálie Jirásková (Astratex).

Žebříčku TOP 5 nejlepších maskotů vládnou zvířata a kreslené postavičky. Na první příčce je – stejně jako loni – animované zlaté prasátko z vánoční reklamy firmy Kofola, vysloužilo si konečnou známku 7,95. Druhé skončilo tradiční duo Pat a Mat ze spotů České podnikatelské pojišťovny, třetí byl kocour z reklam Puriny, čtvrtý pak kozel Olda ze spotů Velkopopovického Kozla a pětici uzavřela kočka Whiskas.

Herci a maskoti byli ohodnoceni v tuzemských premiérových reklamách odvysílaných v období září 2022 až srpen 2023, a to vždy na škále od 0 do 10. Absolutními vítězi se staly osobnost a postavička s nejvyšším průměrným výsledkem. Kategorie Nejlepší herec/herečka v reklamě se v Česku vyhlašuje osmým rokem.

Na českých televizních stanicích bylo v daném období k vidění více než 210 unikátních spotů s hercem či herečkou a v reklamách vystoupilo přes 120 osobností. V případě maskotů se jednalo o zhruba 170 spotů a přes 70 vystupujících postaviček.

Zdroj: mediaguru.cz

Načítání dalších...