Tento krok je součástí snahy podporovat udržitelné produkční postupy v televizním průmyslu a snižovat uhlíkovou stopu.
„Dlouhodobě zaznamenáváme zájem ze strany klientů o mediatypy zaměřující se ve své činnosti na snižování negativních dopadů na životní prostředí. Jsem rád, že jako první televizní médium na českém trhu nabízíme propagaci v těchto certifikovaných pořadech. Věřím, že tak nejen podpoříme udržitelnost v televizním průmyslu, ale zároveň umožníme našim partnerům spojit jejich značky a marketingové aktivity s důvěryhodnou iniciativou,“ shrnuje Honza Ulrych, obchodní ředitel TV Nova.
Pro obchodní partnery TV Nova to tedy znamená možnost propagovat své produkty či služby v televizních pořadech, které byly natočeny s ohledem na snížení negativních dopadů na životní prostředí. Jedná se například o kriminální seriál Specialisté, který každé pondělí sleduje více než milion diváků, podvečerní Ulici nebo vědomostní soutěž Na lovu pod taktovkou moderátora Ondřeje Sokola. Stejně tak je tzv. “greenfilming” uplatňován i při natáčení seriálu Jedna rodina, který fanoušky baví vždy v úterý a ve čtvrtek, a u mnoha dalších.
Britská platforma BAFTA albert se zabývá principy udržitelnosti ve filmovém a televizním průmyslu a pomáhá vytyčit cestu k co nejmenší uhlíkové stopě nejen velkým firmám a korporacím, ale i menším produkčním společnostem. Získáním této certifikace získávají také právo užívat logo albert ve své komunikaci, což podtrhuje jejich úsilí v oblasti udržitelnosti. Skupina Nova je členem této iniciativy od roku 2021.
Zdroj: mam.cz