SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI
spolupráce s

23. 5. 2024

Na celém světě žije více než miliarda lidí se zdravotním postižením. Podle nejnovějších údajů Národního centra pro veřejné zdraví se počet lidí s diagnózou „hluchota“ v Bulharsku v roce 2022 blíží 3 000. Přestože byl teprve před třemi lety přijat zákon o znakovém jazyce, který oficiálně uznává bulharský znakový jazyk (BGSL) jako samostatný jazyk, země se stále potýká s nedostatkem tlumočníků do znakového jazyka.

U příležitosti Světového dne přístupnosti (GAAD) podnikla bTV iniciativu, jejímž cílem bylo upozornit na význam přístupnosti v televizi. Tato snaha se rozšířila nejen na obsah, ale i na reklamu a zdůraznila potřebu inkluze ve všech aspektech vysílání.

V den GAAD, 16. května 2024, věnovala bTV část svého každodenního ranního zpravodajského programu zvyšování povědomí o problematice přístupnosti se zaměřením na komunikaci osob se sluchovým postižením nebo trvalou ztrátou sluchu. Kanál představil osobní příběhy tlumočníků znakového jazyka, kteří v zákulisí pracují na zpřístupnění pořadů. Tito tlumočníci se podělili o své životní cesty, přičemž mnohé z nich motivovalo přímé osobní spojení s komunitou neslyšících.

Například jedna z tlumočnic, Neri, je sama dítětem neslyšících rodičů a znakový jazyk se naučila jako svůj první jazyk ještě před bulharštinou Další tlumočnice, Kamelia Zaharieva, se s komunitou seznámila na základě osobního vztahu. Je učitelkou na speciální škole pro sluchově postižené studenty v Sofii a hovořila o problémech, s nimiž se neslyšící studenti potýkají při používání standardních učebnic. Proto také zdůraznila potřebu materiálů ve znakovém jazyce pro lepší porozumění ve škole.

Kamelia a Neri spolu se Silvií Marinovou překládají do znakového jazyka vysílání živých zpráv bTV. Iniciativa GAAD vyzdvihla jejich příběhy a zdůraznila jejich neocenitelný přínos pro zpřístupnění televize tisícům lidí, kteří jsou na tyto služby odkázáni.

Kromě uvedení těchto osobních příběhů přidala bTV k obsahu také skryté titulky, čímž zajistila, aby byl přístupný co největšímu počtu diváků.

bTV rozšířila svůj závazek k přístupnosti i na reklamní přestávky. V přesvědčení, že reklama by měla být stejně přístupná jako její obsah, se bTV ve spolupráci s Procter & Gamble, inzerentem, který uznává přístupnost jako své poslání, vyjádřila tak, že 16. května odvysílala všechny reklamy P&G bez zvuku a s přidanými titulky.

V reklamní přestávce se objevily následující značky P&G: Always Ultra, Pampers, Head&Shoulders, Fairy, Lenor, Naturella, Discreet, Old Spice, Swiffer, Pantene. Před odvysíláním reklamního bloku se objevila titulní obrazovka s následujícím sdělením: „Tato reklama je němá! Společnost Procter & Gamble se rozhodla vysílat reklamy, které právě sledujete, ze solidarity s osobami se sluchovým postižením.“

Cílem bylo přiblížit slyšícím divákům zkušenosti neslyšících a nedoslýchavých diváků. Iniciativa měla ukázat, jak je důležité, aby reklamy byly přístupné, a zajistit, aby diváci se sluchovým postižením reklamám plně rozuměli.

Iniciativy bTV v oblasti GAAD ukázaly komplexní přístup k přístupnosti, který se týkal jak obsahu, tak reklamy. Představením osobních příběhů svých tlumočníků znakového jazyka a vyjádřením pomocí některých dostupných reklamních postupů bTV zdůraznila význam přístupnosti a inkluze v médiích. Tyto snahy nejen zvýšily povědomí, ale také nastavily standard pro ostatní vysílací společnosti, které je třeba následovat, a zajistily tak, že všichni diváci bez ohledu na jejich sluchové schopnosti budou mít přístup k televiznímu obsahu a budou si ho moci vychutnat.

„Jako celostátní mediální skupina, která se těší důvěře našeho různorodého publika, se vždy snažíme být co nejvíce inkluzivní, a to jak z hlediska informovanosti, tak z hlediska toho, že jdeme příkladem. Vnímáme celkový pohyb v odvětví směrem k přístupnosti ze strany inzerentů i médií a uvědomujeme si naši roli v tomto procesu. Jsme vždy připraveni podpořit naše klienty a partnery v jejich projektech a zároveň pro ně vytvářet příležitosti, jak se inspirovat v oblasti reklamy. Vyzdvihováním každodenního úsilí profesionálů, jako jsou tlumočníci znakového jazyka a kontinuita v tichých kampaních společnosti Procter & Gamble, nejenže zapojujeme sociální skupiny, které mohou být poněkud stranou informačních toků, ale také ukazujeme, jak snadno se mohou reklamy stát přístupnějšími.“

dodala Velimira Petrova, obchodní ředitelka, bTV Media Group

Zdroj: egtaknowledgehub.com

DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE

BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM

18. 7. 2024

Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

CHANNEL 4 UVÁDÍ ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024

18. 7. 2024

Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM

20. 6. 2024

Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS

20. 6. 2024

Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

ITV UVEDLA DVĚ KREATIVNÍ REKLAMNÍ PŘESTÁVKY PRO ZVÝŠENÍ POVĚDOMÍ O SVĚTOVÉM DNI PŘÍSTUPNOSTI (GAAD)

23. 5. 2024

U příležitosti Světového dne přístupnosti (GAAD) uvedla televize ITV dva kreativní reklamní bloky, jejichž cílem je zvýšit povědomí o přístupnosti a inkluzi. Tyto reklamní bloky se objevily na ITV1 a během denní talk show „This Morning“. Vzhledem k tomu, že ve Spojeném království žije 12 milionů dospělých lidí s hluchotou, ztrátou sluchu nebo tinnitem a… Pokračovat ve čtení SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

23. 5. 2024

Na celém světě žije více než miliarda lidí se zdravotním postižením. Podle nejnovějších údajů Národního centra pro veřejné zdraví se počet lidí s diagnózou „hluchota“ v Bulharsku v roce 2022 blíží 3 000. Přestože byl teprve před třemi lety přijat zákon o znakovém jazyce, který oficiálně uznává bulharský znakový jazyk (BGSL) jako samostatný jazyk, země… Pokračovat ve čtení SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

FRANCOUZSKÉ ORGANIZACE SNPTV PŘEDSTAVILA NOVÝ VÝZKUM POZORNOSTI

18. 4. 2024

SNPTV, profesní organizace zastupující mediální domy ve Francii, se vydala na cestu, jejímž cílem bylo odhalit v čem tkví tajemství pozornosti diváků ve stále se vyvíjejícím prostředí televizní a video reklamy. V době, která se vyznačuje nebývalou fragmentací mediální spotřeby, se pochopení pozornosti spotřebitelů stalo pro zadavatele reklamy klíčovým měřítkem. Na spotřebitele denně dopadá v… Pokračovat ve čtení SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

DEGREE US: KAMPAŇ „NOT DONE YET/JEŠTĚ NENÍ HOTOVO“ S AD A OTEVŘENÝMI TITULKY

29. 3. 2024

V USA žije více než 60 milionů lidí se zdravotním postižením, ale velká část služeb, produktů a zážitků stále tuto komunitu nebere na vědomí a nebývají navržené tak, aby reflektovaly její potřeby. To ale neplatí pro značku Degree, jejíž inkluzivní obaly i reklama reflektují rovnocenné podmínky i pro osoby se zdravotním postižením. Kreativa: Degree® se… Pokračovat ve čtení SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

INOVATIVNÍ NÁSTROJ PRO PROPOJENÍ HODNOT ZNAČKY, OBSAHU A PUBLIKA OD SPOLEČNOSTI RAI PUBBLICITÀ

22. 3. 2024

Iniciativa společnosti Rai Pubblicità „Value Planning“, představená na MIM (Market Intelligence Meeting) v Madridu, má za cíl překlenout propast mezi hodnotami, které se odrážejí v mediálním obsahu, a vyvíjejícími se hodnotami vysílací společnosti. Jejich přístup představuje významný krok vpřed k pochopení toho, jak se hodnoty publika protínají s redakčním obsahem společnosti Rai. Iniciativa, vyvinutá ve… Pokračovat ve čtení SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

JAK NA EFEKTIVNÍ SPONZORING? SPONZORING NA CHANNEL 4 SALES JEDE BOMBY

21. 3. 2024

V situaci, kdy bezpečnost a transparentnost značek jsou v mediálním průmyslu prvořadým problémem, společnost Channel 4 Sales nedávno představila výsledky své exkluzivní studie Sponsorship Rocks. Tato komplexní analýza poskytuje přesvědčivé poznatky pro značky, které se pohybují ve složitém světě reklamy. Na základě téměř 240 sponzoringů a 666 vln výzkumu zahrnujících více než 400 000 diváků… Pokračovat ve čtení SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

INOVATIVNÍ REKLAMNÍ KAMPAŇ CANAL+ BRAND SOLUTIONS PRO AUDI VYTVOŘILA NA OBRAZOVKÁCH POHÁDKOVOU ZIMNÍ ŘÍŠI

15. 2. 2024

Kreativní oddělení Canal+ Brand Solutions nedávno představilo podmanivou reklamní kampaň pro nové Audi SQ8 Sportback e-tron a jeho technologii e-quattro. Kampaň je průkopnickým počinem, který v sobě spojuje technologie, kreativitu a automobilové inovace. Francouzský tým ve spolupráci se společnostmi Re-Mind PHD, Brand Content Fuse a Canal Brand Factory představil inovativní televizní kampaň prošpikovanou umělou inteligencí… Pokračovat ve čtení SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

SHOW MASKED SINGER PŘINESLA TVŮRČÍ SPOLUPRÁCI DPG MEDIA A JBC

15. 2. 2024

Zatímco důraz je kladen primárně na obchodní partnerství a spolupráce, spojení sil při prezentaci kreativity může být poměrně náročné, ale stejně tak přínosné. Tak tomu bylo i v případě partnerství mezi DPG Media a belgickým módním řetězcem JBC. Společnostem se podařila úspěšná kampaň, která spojila věhlas soutěže The Masked Singer s uvedením exkluzivní kolekce oblečení.… Pokračovat ve čtení SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

VŠECHNY CASE STUDIES