Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

STUDIE USA: OLYMPIJSKÉ HRY NABOOSTUJÍ NOVÉ REGISTRACE DO SVOD SLUŽEB

10. 6. 202410. 6. 2024
Každý čtvrtý americký předplatitel (29 %) si letos v červenci objedná novou streamovací službu, aby mohl sledovat letní olympijské hry v Paříži. Podle nových údajů společnosti Bango, které byly zveřejněny v nové zprávě Going for Gold, se podíl těch, kteří si už platí alespoň jednu streamovací platformu zaměřenou na sport, zvýší až na 66 %.

Průzkum založený na údajích od 2 000 sportovně zaměřených uživatelů SVOD a 3 000 běžných předplatitelů by mohl být dobrou zprávou pro platformu Peacock společnosti NBCUniversal, která získala práva na vysílání pařížských her ve Spojených státech. Nebude to však jen Peacock, kdo z toho bude těžit. Zpráva společnosti Bango naznačuje, že tolik očekávaná sportovní událost bude znamenat boom pro služby SVOD se sportovní tematikou v celé zemi.

  • Zpráva tvrdí, že předplatitelé SVOD se sportovní tematikou obvykle přijímají více služeb - sedm na osobu ve srovnání s americkým průměrem pěti - a jsou také ochotni za tyto služby výrazně více platit.

  • Průměrný předplatitel SVOD se sportovní tématikou platí za všechny své předplacené služby 1 440 dolarů ročně - tedy 120 dolarů měsíčně. Naproti tomu průměrný předplatitel nesportovních služeb v USA platí 77 dolarů měsíčně (o 66 % méně).

  • Podle zprávy vede kombinace různorodých vysílacích práv, nejednotných platforem a rostoucích cen k poptávce po centralizovanějších streamovacích službách.

  • Více než polovina předplatitelů sportovních SVOD uvádí, že si nemohou dovolit všechna předplatná, zatímco 73 % souhlasí s tím, že k pokrytí sportů, které je zajímají, je zapotřebí příliš mnoho služeb.


Společnost Bango se domnívá, že 87 % předplatitelů sportovních SVOD si přeje jediné obsahové centrum, které by centralizovalo všechny jejich sportovní služby (a další) na jednom místě. Bez takového řešení 55 % uživatelů sportovního vysílání přiznává, že k přístupu ke svému oblíbenému obsahu používá pirátské streamovací služby.
"Je zřejmé, že po sportovním streamování je obrovská poptávka, ale současný nedostatek centralizace tento cenný trh podkopává,"

uvedl v prohlášení generální ředitel Paul Larbey.

Larby uvedl, že roztříštěnost trhu má za následek vznik nových aliancí mezi někdejšími konkurenty. Patří mezi ně i očekávaná snaha společností ESPN, Fox a Warner Bros Discovery o vytvoření jednotné platformy pro streamování sportovních přenosů.

Z průzkumu společnosti Bango vyplývá, že 70 % předplatitelů sportovních SVOD si přeje, aby jejich mobilní operátor nabízel jednotnou platformu. Tři čtvrtiny (76 %) dokonce tvrdí, že by platili vyšší měsíční účet, pokud by tato služba byla součástí.

Larby uvedl, že věří, že sportovní fanoušci jsou ochotni si připlatit za sledování obsahu, který je zajímá, a chápou, že tento obsah bude pocházet od různých poskytovatelů.

"Super bundling konečně přináší do sportovního průmyslu takovou úroveň flexibility, protože spojuje nesourodé služby do jedné platformy," řekl Larby. Společnost Verizon skutečně sdružuje pod jednou střechou několik služeb SVOD se sportovní tematikou, včetně NBA a NFL+, a také předplatné sportovních zpráv, jako je The Athletic. Tento přístup podle Larbyho vytváří příležitost, aby lidé mohli kombinovat a přizpůsobovat. "To je dobrá zpráva pro sportovní fanoušky a přinese to více placených předplatitelů pro sportovní vysílání jako celek," dodal.

Zdroj: mediaplaynews.com

Načítání dalších...