Pozornost jako vzácná komodita
V době neustálého informačního přetížení a digitálního rozptylování se pozornost stala v mediálním průmyslu cennou měnou. Pozornost je významnou metrikou pro měření úspěšnosti reklamních kampaní. Sledování jejího vývoje a vzorců, jak publikum pozornost rozděluje, je proto klíčové.
S ohledem na tuto skutečnost zahájila FranceTV Publicité 29. června první ročník „Dne pozornosti“ – akce věnované diskusi o pozornosti v tomto odvětví. FranceTV Publicité, Ipsos a Tobii využily tuto akci jako příležitost představit studii „Cultivons l’Attention“ (Pěstujme pozornost) a ukázat první trendy vyplývající z jejich výzkumu. Studie se opírá o metodiku inovativní technologie sledování očí a ukazuje přesvědčivé závěry o účinnosti reklamy a hodnotě pozornosti lineární televize/catch-up TV.
Hýčkejme si pozornost a poučme se z ní
Při provádění tohoto rozsáhlého výzkumu spolupracovaly společnosti FranceTV Publicité a Ipsos s odborníkem na technologii sledování očí Tobii. Použili brýle pro sledování očí, které vyhodnocují chování diváků a jejich pozornost vůči reklamě v reálných podmínkách – tj. při sledování reklam v pohodlí domova.
Cílem projektu bylo poznat mechanismy pozornosti, určit hlavní faktory, které ovlivňují pozornost z hlediska délky trvání (měřené v sekundách) a jejich původu z jednoho zdroje (pro všechna televizní/digitální videa), přičemž se bralo v úvahu pět faktorů: nabídka, zařízení, zážitek, formát a kontext.
- NABÍDKA (TV, AVOD, catch-up, videoplatformy, sociální média)
- ZAŘÍZENÍ (televizní obrazovka, chytrý telefon/tablet, počítač)
- ZKUŠENOST (zapnutý/vypnutý zvuk, velikost reklamy na obrazovce, přeplněnost, pozice na obrazovce atd.)
- FORMÁT (pre-roll, mid-roll, příběh, in-feed atd.)
- KONTEXT (informační obsah, fikce atd.)
Ambiciózní program FranceTV Publicité byl realizován díky spolupráci s klíčovými hráči na trhu: mediálními agenturami (Havas Media Network, I-prospect/Dentsu, Group M, Publicis Media France, Omnicom Media Group France), CESP (Centrum pro studium reklamních médií), Ipsos a Eranos, poradenskou firmou, která se zaměřuje na společnost a transformaci. Studie se zaměřila na identifikaci nejvýznamnějších faktorů, které přispívají k pozornosti věnované reklamě na francouzském trhu, neboť ve Francii se brzy stane „cross TV/Video“ měření sledovanosti novou realitou. Celková doba trvání výzkumu je dva roky a skládá se ze tří etap, přičemž první etapa, poskytující poznatky o měření reklamní pozornosti, byla částečně dokončena.
Lineární TV a catch-up TV představují 85 % zaznamenaných videoreklam.
- Zjištěné předběžné tendence dokazují hluboký dopad a účinnost reklamy a hodnotu pozornosti lineární televize/catch-up TV ve srovnání se streamovacími službami a sociálními médii.
- Lineární televize a catch-up TV představují 85 % zaznamenaných videoreklam. Streamovací platformy představují pouze 8 % a sociální média pouhých 7 % (1).
- 97 % spotů lineární televize/catch-up TV splňuje prahovou hodnotu MRC (The Media Rating Council) oproti 87 % u streamovacích platforem a pouhým 11 % u sociálních médií (2).
- U dvacetivteřinového formátu dosahuje skóre pozornosti u lineárních televizních a catch-up TV reklam 86 % oproti 59 % u streamovacích platforem (3).
- (1) % záznamů videoreklamy shromážděných na základě osob, které sledovaly preferované obrazovky a měly nasazené brýle pro sledování očí.
2) 2s standard MRC a minimálně 50 % zobrazení na obrazovce
(3) V pozorných sekundách. Srovnání sociálních médií není v současné době možné z důvodu nedostatečného množství údajů.
Bez ohledu na platformu nebo médium je upoutání a udržení pozornosti diváka v dnešním světě obrovskou výzvou. Nicméně výběr nástrojů hraje zásadní roli při doručení úspěšnosti reklamních kampaní z hlediska pozornosti. Ze závěrů studie FranceTV Publicité vyplývá, že reklama v televizi zůstává efektivní a výrazná, přičemž koexistuje s digitální reklamou na sociálních médiích a streamovacích platformách.
„Dnes chceme jít ještě dál a vytvořit Attention, nový klíčový ukazatel výkonnosti komunikace, a to od nynějška do roku 2024. Naším cílem je posílit hodnotu kvalitní televize a nabídnout jedinečný reklamní zážitek. Naším cílem je vytvořit francouzský televizní/video standard pro reklamní pozornost, který budou využívat naše partnerské mediální agentury a inzerenti,“
říká Marianne Siproudhis, generální ředitelka FranceTV Publicité.
Zdroj: egtaknowledgehub.com
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM
18. 7. 2024Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení JAK SE FRANCETV PUBLICITÉ ZAMĚŘUJE NA POZORNOST
CHANNEL 4 UVÁDÍ ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024
18. 7. 2024Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení JAK SE FRANCETV PUBLICITÉ ZAMĚŘUJE NA POZORNOST
SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM
20. 6. 2024Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení JAK SE FRANCETV PUBLICITÉ ZAMĚŘUJE NA POZORNOST
KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS
20. 6. 2024Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení JAK SE FRANCETV PUBLICITÉ ZAMĚŘUJE NA POZORNOST
ITV UVEDLA DVĚ KREATIVNÍ REKLAMNÍ PŘESTÁVKY PRO ZVÝŠENÍ POVĚDOMÍ O SVĚTOVÉM DNI PŘÍSTUPNOSTI (GAAD)
23. 5. 2024U příležitosti Světového dne přístupnosti (GAAD) uvedla televize ITV dva kreativní reklamní bloky, jejichž cílem je zvýšit povědomí o přístupnosti a inkluzi. Tyto reklamní bloky se objevily na ITV1 a během denní talk show „This Morning“. Vzhledem k tomu, že ve Spojeném království žije 12 milionů dospělých lidí s hluchotou, ztrátou sluchu nebo tinnitem a… Pokračovat ve čtení JAK SE FRANCETV PUBLICITÉ ZAMĚŘUJE NA POZORNOST
SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI
23. 5. 2024Na celém světě žije více než miliarda lidí se zdravotním postižením. Podle nejnovějších údajů Národního centra pro veřejné zdraví se počet lidí s diagnózou „hluchota“ v Bulharsku v roce 2022 blíží 3 000. Přestože byl teprve před třemi lety přijat zákon o znakovém jazyce, který oficiálně uznává bulharský znakový jazyk (BGSL) jako samostatný jazyk, země… Pokračovat ve čtení JAK SE FRANCETV PUBLICITÉ ZAMĚŘUJE NA POZORNOST
FRANCOUZSKÉ ORGANIZACE SNPTV PŘEDSTAVILA NOVÝ VÝZKUM POZORNOSTI
18. 4. 2024SNPTV, profesní organizace zastupující mediální domy ve Francii, se vydala na cestu, jejímž cílem bylo odhalit v čem tkví tajemství pozornosti diváků ve stále se vyvíjejícím prostředí televizní a video reklamy. V době, která se vyznačuje nebývalou fragmentací mediální spotřeby, se pochopení pozornosti spotřebitelů stalo pro zadavatele reklamy klíčovým měřítkem. Na spotřebitele denně dopadá v… Pokračovat ve čtení JAK SE FRANCETV PUBLICITÉ ZAMĚŘUJE NA POZORNOST
DEGREE US: KAMPAŇ „NOT DONE YET/JEŠTĚ NENÍ HOTOVO“ S AD A OTEVŘENÝMI TITULKY
29. 3. 2024V USA žije více než 60 milionů lidí se zdravotním postižením, ale velká část služeb, produktů a zážitků stále tuto komunitu nebere na vědomí a nebývají navržené tak, aby reflektovaly její potřeby. To ale neplatí pro značku Degree, jejíž inkluzivní obaly i reklama reflektují rovnocenné podmínky i pro osoby se zdravotním postižením. Kreativa: Degree® se… Pokračovat ve čtení JAK SE FRANCETV PUBLICITÉ ZAMĚŘUJE NA POZORNOST
INOVATIVNÍ NÁSTROJ PRO PROPOJENÍ HODNOT ZNAČKY, OBSAHU A PUBLIKA OD SPOLEČNOSTI RAI PUBBLICITÀ
22. 3. 2024Iniciativa společnosti Rai Pubblicità „Value Planning“, představená na MIM (Market Intelligence Meeting) v Madridu, má za cíl překlenout propast mezi hodnotami, které se odrážejí v mediálním obsahu, a vyvíjejícími se hodnotami vysílací společnosti. Jejich přístup představuje významný krok vpřed k pochopení toho, jak se hodnoty publika protínají s redakčním obsahem společnosti Rai. Iniciativa, vyvinutá ve… Pokračovat ve čtení JAK SE FRANCETV PUBLICITÉ ZAMĚŘUJE NA POZORNOST
JAK NA EFEKTIVNÍ SPONZORING? SPONZORING NA CHANNEL 4 SALES JEDE BOMBY
21. 3. 2024V situaci, kdy bezpečnost a transparentnost značek jsou v mediálním průmyslu prvořadým problémem, společnost Channel 4 Sales nedávno představila výsledky své exkluzivní studie Sponsorship Rocks. Tato komplexní analýza poskytuje přesvědčivé poznatky pro značky, které se pohybují ve složitém světě reklamy. Na základě téměř 240 sponzoringů a 666 vln výzkumu zahrnujících více než 400 000 diváků… Pokračovat ve čtení JAK SE FRANCETV PUBLICITÉ ZAMĚŘUJE NA POZORNOST
INOVATIVNÍ REKLAMNÍ KAMPAŇ CANAL+ BRAND SOLUTIONS PRO AUDI VYTVOŘILA NA OBRAZOVKÁCH POHÁDKOVOU ZIMNÍ ŘÍŠI
15. 2. 2024Kreativní oddělení Canal+ Brand Solutions nedávno představilo podmanivou reklamní kampaň pro nové Audi SQ8 Sportback e-tron a jeho technologii e-quattro. Kampaň je průkopnickým počinem, který v sobě spojuje technologie, kreativitu a automobilové inovace. Francouzský tým ve spolupráci se společnostmi Re-Mind PHD, Brand Content Fuse a Canal Brand Factory představil inovativní televizní kampaň prošpikovanou umělou inteligencí… Pokračovat ve čtení JAK SE FRANCETV PUBLICITÉ ZAMĚŘUJE NA POZORNOST
SHOW MASKED SINGER PŘINESLA TVŮRČÍ SPOLUPRÁCI DPG MEDIA A JBC
15. 2. 2024Zatímco důraz je kladen primárně na obchodní partnerství a spolupráce, spojení sil při prezentaci kreativity může být poměrně náročné, ale stejně tak přínosné. Tak tomu bylo i v případě partnerství mezi DPG Media a belgickým módním řetězcem JBC. Společnostem se podařila úspěšná kampaň, která spojila věhlas soutěže The Masked Singer s uvedením exkluzivní kolekce oblečení.… Pokračovat ve čtení JAK SE FRANCETV PUBLICITÉ ZAMĚŘUJE NA POZORNOST