KONEČNĚ JSOU TADY! GLOBÁLNÍ STANDARDY MĚŘENÍ EMISÍ V REKLAMĚ ZVEŘEJNĚNY NA CANNES LIONS

18. 6. 202418. 6. 2024
Na jakékoli normy pro měření emisí uhlíku z reklamy a médií jsme čekali dlouho, ale konečně jsou tady. Nyní mohou marketéři pracovat se spolehlivými metrikami a dát majitelům uhlíková data místo domněnek.

Pokrok v měření emisí skleníkových plynů v reklamním řetězci je zásluhou především Globální aliance pro odpovědná média (GARM) a sdružení Ad Net Zero a je výsledkem úsilí několika mezioborových pracovních skupin. V současné době jsou hotové standardy měření pro televizi, digitál a OOH, za nedlouho přibude tisk, rozhlas a kino.

Nové standardy představil poprvé světu Sebastian Munden (na fotografii), předseda Ad Net Zero, v rámci festivalu Cannes Lions tento týden. „Nyní vyzýváme celý globální reklamní ekosystém, zejména vlastníky médií, aby hráli klíčovou roli při prosazování tohoto rámce,“ apeloval na přítomné Sebastian Munden, který při této příležitosti poskytl MAM rozhovor, jenž vyjde ve speciálním rozšířeném vydání věnovaném zmíněnému festivalu, a to v pondělí 24. června.

Zadavatelé nyní mohou použít standardizovaný formulář, aby si vyžádali údaje od mediazastupitelství. Pokud prodejci tento rámec přijmou, budou dobrovolně zveřejňovat, odkud jejich údaje pocházejí, jak jsou shromažďovány a jaký je rozsah jejich datového pokrytí. Tato transparentnost zajistí, že všichni přesně pochopí, jaký výpočet za měřením je.

Zdroj: mam.cz

Vedle těchto vzorců poskytuje nový rámec:



  1. Společný formulář (výše zmíněný) žádosti o údaje pro mediální nákup, resp. pro prodejce mediálního prostoru.

  2. Formulář pro zveřejňování informací, aby odvětví pochopilo rozsah, přesnost údajů a vědecké ověření poskytovatelů řešení pro udržitelnost médií.

  3. Šablonu pro dobrovolné monitorování, která pomůže společnostem GARM a ANZ získat informace o přijetí a účinnosti rámců.


Další fází práce je pro GARM a Ad Net Zero vytvoření efektivního systému přenosu údajů o emisích mezi kupujícími a prodávajícími, resp. odběrateli a poskytovateli, po kterém bude následovat validace údajů o skleníkových plynech z médií pomocí dohodnutých dobrovolných průmyslových standardů. První výsledky budou zveřejněny ve druhém čtvrtletí roku 2025.

Co to znamená pro obor?



  • Zadavatelé reklamy si mohou ověřit, že partneři, kteří měří emise skleníkových plynů z jejich mediálních aktivit, používají globální rámec udržitelnosti médií.

  • Agentury mohou zajistit, aby jejich vlastní nástroje nebo partneři používali Globální rámec udržitelnosti médií, a zohlednit emise skleníkových plynů ve všech mediálních plánech.

  • Vlastníci médií mohou zadavatelům reklamy, agenturám a dalším poskytovatelům řešení předávat požadované údaje v co největší granularitě a průběžně zlepšovat kvalitu těchto údajů v čase.


Zdroj: mam.cz

Načítání dalších...