Podle nových zjištění nadace Advertising Research Foundation sleduje televizi stále více amerických domácností výhradně na mobilních zařízeních. Průzkum ARF, který zahrnuje data získaná online, osobně a telefonicky od 10 504 osob starších 18 let, zjistil, že více než 6 % respondentů sleduje televizi výhradně na mobilních zařízeních, což je od roku 2022 nárůst o více než 1 milion domácností. V letech 2022-23 vzrostl podíl domácností bez televizoru z celkových 7 % na 8 %.
"Trend sledování televize výhradně na mobilních zařízeních nevykazuje žádné známky poklesu, a je to zejména proto, že tento trend řídí mladší domácnosti,"
uvedl ve čtvrtečním prohlášení šéf výzkumu ARF Paul Donato. "Není překvapením, že mladší domácnosti stojí za mnoha dynamickými změnami, které mění podobu televize."
Podle průzkumu budou v roce 2023 domácnosti ve věku 18-24 let tvořit 17 % domácností bez televizoru, zatímco ve věku 25-34 let to bude 14 %, ve věku 35-44 let 7 %, ve věku 55-64 let 3 % a ve věku 65+ 2 %. Pokud se podíváme na "včerejší sledování" domácností, 83 % domácností ve věku 18-24 let se dívá na jakékoli obrazovce, 60 % na televizoru a 33 % na jakémkoli zařízení. U osob ve věku 34-55 let se tyto podíly posouvají na 88 %, 77 % a 17 % a u osob 65+ jsou to 89 %, 85 % a 7 %.
Firma tvrdí, že nárůst domácností, které sledují televizi pouze na mobilním zařízení, poukazuje na potřebu "nově definovat základ měření televizní sledovanosti tak, aby zahrnoval všechny domácnosti konzumující televizní signál, nejen ty, které vlastní televizní přijímače".
Kromě zjištění týkajících se sledování televize na mobilních zařízeních společnost ARF zjistila, že penetrace streamovacích služeb podporovaných reklamami v domácnostech vzrostla ze 17 % v roce 2022 na 45 % v roce 2023, zatímco penetrace verzí bez reklam klesla ze 79 % na 72 %.
Domácnosti s osobami ve věku 18-54 let tvořily 62 % amerických domácností v roce 2023, ale odhadem 71 % z více než 400 milionů placených předplatných streamovacích služeb v USA. Není překvapením, že tyto domácnosti si mnohem častěji předplácely streamovací služby, bylo jich více, než těch se zastoupením starších diváků.
V roce 2023 bylo 10 % mladších domácností bez placených streamovacích televizních služeb a 62 % mělo tři a více, zatímco 28 % starších domácností nemělo žádné placené předplatné a 41 % mělo tři a více. Mladší domácnosti také častěji než starší domácnosti přidávaly předplatné a měnily úrovně v rámci služeb, ale starší domácnosti častěji služby - zejména SVOD - rovnou rušily.
V amerických domácnostech vedl Netflix s 63 % všech respondentů, následovaný službou Prime Video společnosti Amazon (57 %), Hulu (40 %), Disney+ (36 %), Max (26 %), Peacock (24 %), Paramount+ (23 %) a Apple TV+ (16 %).
Od odhalení omezení sdílení hesel klesl počet účtů Netflix sdílených s externími příbuznými z 36 % v roce 2022 na 28 % v roce 2023 a počet účtů sdílených s přáteli klesl z 13 % na 9 %. Míra sdílení mezi předplatiteli služeb Disney+ (13 % na 9 %) a Amazon (8 % na 5 %) také meziročně klesla, ačkoli ani jedna ze společností nepřijala v roce 2023 opatření k omezení sdílení v USA.
Domácnosti, v jejichž čele stojí lidé starší 55 let, častěji než jejich mladší kolegové využívají ke sledování lineární televize virtuální vícekanálové programové distribuční služby (vMVPD), jako je YouTube TV nebo Hulu + Live TV, což naznačuje, že tyto služby se dostaly do hlavního proudu.
ARF také zjistila, že omezené služby živého televizního vysílání prostřednictvím Paramount+ a Peacock, které nabízejí místní a síťové programy CBS, respektive NBC, rozšířily přístup k živému televiznímu vysílání do 6 % amerických domácností, které jej dříve neměly.
V roce 2023 navíc na scénu rychle vstoupily služby FAST, přičemž 22 % všech dotázaných domácností využívá jednu z nich, 12 % dvě, 7 % tři a 4 % čtyři.
Zdroj: thewrap.com