REKLAMY BUDOU DO ROKU 2028 TVOŘIT ČTVRTINU PŘÍJMŮ STREAMOVACÍCH SPOLEČNOSTÍ
16. 7. 202416. 7. 2024Vzhledem k tomu, že se globální streamovací služby orientují na strategie financované reklamou a předplatným, nová zpráva společnosti PWC naznačuje, že reklamy budou v příštích letech ještě důležitější.
Ve zprávě Global Entertainment and Media Outlook 2024-2028 analytici PWC naznačují, že do roku 2028 se reklama bude podílet téměř 28 procenty na všech penězích, které streamovací služby vydělají. To je nárůst oproti 20 procentům v roce 2023. PWC dodává, že očekává, že globální zábavní a mediální průmysl jako odvětví dosáhne do roku 2028 hodnoty 3,4 bilionu dolarů.
Předpokládá se, že počet celosvětových předplatných OTT služeb vzroste do roku 2028 na 2,1 miliardy, zatímco v roce 2023 jich bylo 1,6 miliardy. Průměrný celosvětový příjem z jednoho předplatného OTT videa se však podle prognóz zvýší pouze z 65,21 USD v roce 2023 na 67,66 USD v roce 2028.
Zpráva se rovněž zabývala vzestupem generativní umělé inteligence (GenAI) a jejím dopadem na zábavní a mediální společnosti.
"Dosud se většina diskusí kolem AI v oblasti E&M zaměřovala na snižování a kontrolu nákladů - spíše než na vytváření nových zdrojů příjmů," uvádí zpráva. Naznačuje, že jednou z oblastí, kde by GenAI mohla mít velký potenciál, je reklama. "GenAI je stále častěji integrována do nástrojů pro tvorbu obsahu a reklamy," uvádí se ve zprávě. "GenAI lze využít k rychlému vývoji kreativních přístupů pro různé kontexty - a poté k rychlému opakování a zdokonalování v reakci na pozornost a přijetí ze strany spotřebitelů. Pokud lze GenAI využít k nabídce nových zážitků a vytváření nových zdrojů příjmů, je potenciál růstu ještě větší."
Zdroj: tvbeurope.com