Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY TRENDY ZAHRANIČNÍ

REKLAMY BUDOU DO ROKU 2028 TVOŘIT ČTVRTINU PŘÍJMŮ STREAMOVACÍCH SPOLEČNOSTÍ

16. 7. 202416. 7. 2024
Analytici společnosti PWC ve své studii Global Entertainment and Media Outlook 2024-2028 uvádějí, že do roku 2028 se reklama bude podílet téměř z 28 % na všech příjmech, které streamovací služby vydělají.

Vzhledem k tomu, že se globální streamovací služby orientují na strategie financované reklamou a předplatným, nová zpráva společnosti PWC naznačuje, že reklamy budou v příštích letech ještě důležitější.

Ve zprávě Global Entertainment and Media Outlook 2024-2028 analytici PWC naznačují, že do roku 2028 se reklama bude podílet téměř 28 procenty na všech penězích, které streamovací služby vydělají. To je nárůst oproti 20 procentům v roce 2023. PWC dodává, že očekává, že globální zábavní a mediální průmysl jako odvětví dosáhne do roku 2028 hodnoty 3,4 bilionu dolarů.

Předpokládá se, že počet celosvětových předplatných OTT služeb vzroste do roku 2028 na 2,1 miliardy, zatímco v roce 2023 jich bylo 1,6 miliardy. Průměrný celosvětový příjem z jednoho předplatného OTT videa se však podle prognóz zvýší pouze z 65,21 USD v roce 2023 na 67,66 USD v roce 2028.

Zpráva se rovněž zabývala vzestupem generativní umělé inteligence (GenAI) a jejím dopadem na zábavní a mediální společnosti.

"Dosud se většina diskusí kolem AI v oblasti E&M zaměřovala na snižování a kontrolu nákladů - spíše než na vytváření nových zdrojů příjmů," uvádí zpráva. Naznačuje, že jednou z oblastí, kde by GenAI mohla mít velký potenciál, je reklama. "GenAI je stále častěji integrována do nástrojů pro tvorbu obsahu a reklamy," uvádí se ve zprávě. "GenAI lze využít k rychlému vývoji kreativních přístupů pro různé kontexty - a poté k rychlému opakování a zdokonalování v reakci na pozornost a přijetí ze strany spotřebitelů. Pokud lze GenAI využít k nabídce nových zážitků a vytváření nových zdrojů příjmů, je potenciál růstu ještě větší."

Zdroj: tvbeurope.com

Načítání dalších...