Výzkum, na kterém spolupracovala platforma pro efektivitu kreativity System1 a vysílací společnost ITV, tvoří základ publikace Break Through, průvodce pro firmy, které chtějí vstoupit do moderní televizní reklamy.Společnost System1 analyzovala 500 reklam od 169 podniků, které inzerovaly v databázi ITV. Všechny reklamy byly vysílány v letech 2020 až 2024 a žádný z podniků neinzeroval v televizi v posledních 20 letech. Výzkum použil metriky Test Your Ad společnosti System1 - Star Rating (předpověď dlouhodobého růstu tržního podílu); Spike Rating (krátkodobý prodejní potenciál); a Fluency Rating (síla rozpoznatelnosti značky) - aby zjistil, jak dobře si vedly po kreativní stránce. Testovala také emocionální odezvu na reklamy a vývoj metrik účinnosti v průběhu tří let. Zpráva obsahuje také informace o měření a plánování médií.
Proč je televizní reklama důležitá?
I když je mediální prostředí stále více roztříštěné, televize má stále potenciál oslovit každý týden 90 % dospělé populace ve Velké Británii. Má jedinečnou sílu pro rozšíření dosahu a hloubky pozornosti a je jedním z nejlepších způsobů, jak spojit publikum se značkami, a to i přes vysoké náklady. Podle nedávného výzkumu společnosti WARC by měla televize zabírat nejméně 45-50 % rozpočtu značky, aby ovlivnila její cenovou sílu a ziskovost.
Zjištění:
- Nové televizní reklamy jsou stále účinnější: V roce 2020 měly nové reklamy v televizi v klíčových ukazatelích „nízké“ hodnocení a průměrný počet hvězdiček 1,7. V roce 2024 tyto reklamy nyní dosahují „mírného“ hodnocení ve všech metrikách a průměrný Star Rating je 2,4, což je stejný průměr jako ve Velké Británii.
- Konzistence zvyšuje výsledky: Po třech letech se průměrné hodnocení Star Rating zvýší z 2,3 v prvním roce na 2,4 ve druhém roce a 2,6 ve třetím roce, čímž překoná britský průměr.
- Trpělivost se vyplácí: I když nové televizní značky mohou zpočátku zaostávat za televizním průměrem v krátkodobém prodejním potenciálu (Spike Rating) a rozpoznatelnosti značky (Fluency Rating), vytrvalost a důslednost nakonec vedou k většímu povědomí o značce, silnějším výrazným přednostem a většímu obchodnímu potenciálu.
Kdo to dokázal nejlépe?
Nejlepší příklady ve své třídě má několik značek, včetně Shaken Udder a Butternut Box. Hvězdou je však Childs Farm, která vyrábí řadu výrobků pro péči o citlivou pokožku dětí. V analýze zprávy získala za svou reklamu hodnocení 5,7 hvězdičky, hodnocení 1,46 špičky - obojí je považováno za výjimečné - a 85 % plynulosti.
„Tento nový výzkum ukazuje, že i značky, které dosud v reklamě nepůsobily, mohou být, pokud správně zvolí kreativu, uvedeny do populární kultury a jejich ziskovost v dlouhodobém horizontu poroste.“
dodal Jon Evans, Chief Customer Officer, System1.
Zdroj: warc.com