Bumblebee; Zdroj: Paramount Pictures
AKTUALITY DLOUHÉ ČTENÍ MAGAZÍN SCREENVOICE ORIGINALS

TRANSFORMERS BAVÍ DIVÁKY JIŽ 40 LET. ÚSPĚŠNÉ JSOU I TELEVIZNÍ REKLAMY, KTERÉ SE TÍMTO FENOMÉNEM INSPIRUJÍ

17. 10. 202417. 10. 2024
Psal se rok 1984, když se zrodila značka Transformers, kterou založil americký výrobce hraček Hasbro a japonská značka Takara Tomy. A bitva mezi mezi Autoboty a Deceptikony mohla začít – v komiksech, inovativních hračkách, filmech a různých televizních pořadech. Dokonce i v televizních reklamách.

Dnes mají Transformers miliony fanoušků. Co stojí za tímto úspěchem? V první řadě určitě bohatý příběh naplněný výraznými postavami – hrdinnými Autoboty, kteří se snaží chránit vše živé, a zlými Deceptikony, kteří se snaží ovládnout vesmír. Souboj dobra a zla prostě funguje. Stejně tak funguje i reklama opírající se o tuto jedinečnou značku.

Transformers jako neotřelá inspirace


Jednou ze společností, která v poslední době vsadila na ikonickou historii značky Transformers, je SuperX, výrobce aktivního oblečení, který si klade za cíl „pomáhat zákazníkům stát se výjimečnými“. V sortimentu značky lze najít sportovní oblečení inspirované různými hrdiny. „Franšíza Transformers, to byl to velmi obtížný úkol. Na rozdíl od superhrdinů totiž nemají roboti Transformers obleky, ze kterých bychom mohli čerpat inspiraci... Museli jsme se pokusit převést stroj na oblek – a přitom zachovat klíčové charakteristiky, jako jsou barevná schémata, loga a detaily postavy... Věříme, že se nám to podařilo,“ vyjádřil se Austin Gayne ze společnosti SuperX k vytvoření vůbec první kolekce aktivního oblečení inspirovaného značkou Transformers.

Zdroj: superX.co


Také britský módní návrhář Bobby Abley se vloni zhlédl v Transformers a navrhl novou řadu pánského oblečení zahrnujícího kalhoty, vršky, bundy a další módní kousky, do jejichž designu promítl nádech Transformers. Abley, který se při své tvorbě často nechává ovlivnit popkulturou, se při tvorbě vzorů a motivů v kapsli inspiruje nejrůznějšími zdroji. V tomto případě do svého díla jemně zakomponoval skryté detaily týkající se Autobotů a Transformers. Nechybí ani grafické potisky v úderném pop-artovém stylu, které odkazují na vizuální kořeny Transformers v komiksech a kreslených filmech.

Doritos, Transformers a příběh životní šance


A víte, co vznikne, když se namíchá značka Doritos, Super Bowl a Transformers? Přece zajímavý příběh. Reklamní spot, který v rámci soutěže pro Doritos vytvořil 29letý Mark Freiburger z Los Angeles, byl nejenže odvysílán na Super Bowlu (2013), ale navíc svému autorovi vynesl možnost pracovat na dalším trháku Michaela Baye. Reklama s názvem Fashionista Daddy byla jednou z tisíců prací, které zaslali spotřebitelé v rámci soutěže „Crash the Super Bowl“ sponzorované značkou Doritos.

Ta vybrala dva z těchto příspěvků, které byly odvysílány během Super Bowlu, který je pro většinu zadavatelů reklamy jednou z nejdůležitějších televizní událostí každého roku. Freiburgerův reklamní spot se umístil na 4. místě v žebříčku USA Today Super Bowl Ad Meter. Freiburgerova výhra zahrnovala 25 000 dolarů a možnost spolupracovat s Michaelem Bayem na čtvrté epizodě série Transformers.

Transformers a televizní reklama


Televizní reklama využívající značku Transformers představuje zajímavou a efektivní strategii pro oslovení širokého publika. Díky ikonickým postavám, jako jsou Optimus Prime a Bumblebee, dokáže reklama vyvolat pocit nostalgie a pozitivní emoce u diváků všech věkových kategorií. Akční scény a dynamika, které jsou pro Transformers typické, dodávají reklamám na atraktivitě a zvyšují jejich zapamatovatelnost. Celá řada firem využila Transformers k posílení image své značky a ke zvýšení prodejů.

Holicí strojek se silou Transformers


Asociace s technologicky vyspělými postavami může přispět k tomu, aby značka byla ze strany spotřebitelů vnímána jako moderní, dynamická a odolná. Tohoto rysu například již v roce 2007 využil americký výrobce holicích strojků a kosmetických potřeb Schick:


Video: Transformers: The Last Knight - Schick Hydro

Maaco a zhrzená přítelkyně


Vtipný spot se zdařil americké společnosti Maaco, která je poskytovatelem franšízy pro autolakovny a autoopravny. Aneb, co se stane, když se žena chce pomstít svému expříteli a využije k tomu jeho auto. Nebo si alespoň myslí, že je to jeho auto…


Video: Maaco 'Transformers: The Last Knight

Walmart a město plné superhrdinů


Také Walmart, americký řetězec diskontních obchodních domů, si zjevně libuje v hrdinech. V jeho reklamním spotu se to superhrdiny jen hemží. A kromě Supermana, Batmana a dalších samozřejmě nemohou v reklamě nazvané „Own the School Year Like a Hero“ chybět ani Transformers:


Video: Walmart: Own the School Year Like a Hero

Transformers by rádi Burger King


A pak je tu rychlé občerstvení Burger King s nabídkou, které neodolají ani Transformers!


Video: Transformers Burger King commercial (US)

Transformers existují, říká značka Sonic


Roztomile působí reklamní spot Sonic s upoutávkou na epizodu Transformers: Poslední rytíř v závěru spotu. Dva chlapíci, kteří v autě popíjejí nápoj Sonic a užívají si pohodu, sní o tom, jaké by to bylo, kdyby Transformer existovali v reálném světě. A nevšimnou si, že za zády se jim dějí věci…


Video: Sonic – Transformers: The Last Knight

To byste do aut Nissan neřekli!


Nesmíme ovšem zapomenout ani na automobilový průmysl. Věděli jste například, že vozy Nissan se mění v Transformers?


Video: Nissan – Transformers

Transformers byli inspirací i pro další spot značky Nissan – na vůz Nissan Juke:


Video: Nissan Juke – Transformers

Jak se točí Transformers


A pokud patříte mezi fanoušky Transformers a zajímalo by vás, jak se takové filmy ze série Transformers natáčejí a jakým způsobem vznikají triky a efekty, můžete se podívat na následující dokument:


Video: What Transformers Movies Look Like Behind The Scenes?

Transformers – jako silná a rozpoznatelná značka – mají velký potenciál v reklamě


Transformers, jako globálně uznávaná značka, přitahují pozornost diváků různých věkových skupin, což umožňuje značkám oslovit širší publikum. Reklamy využívající Transformers navíc mají velký potenciál stát se virálními, což zvyšuje dosah a povědomí o značce.

Dalším plus je emoční spojení a nostalgie, které Transformers vyvolávají, protože zvyšují pravděpodobnost, že si diváci reklamu zapamatují a pozitivně ji asociují se značkou.

Využití značky Transformers v televizní reklamě tedy může znamenat nejen zábavu pro diváky, ale i značné obchodní přínosy pro inzerenta. Díky spojení svých produktů s tak silnou značkou může firma zlepšit svou image a posílit svou konkurenceschopnost na trhu. V konečném důsledku takové kampaně ilustrují, jak efektivně lze kombinovat kulturu, zábavu a obchodní strategii s cílem dosáhnout obchodního úspěchu.

A když se firmě podaří strategicky načasovat kampaň kolem významných událostí, jako je premiéra nového filmu, může výrazně podpořit marketingový zásah a přitáhnout pozornost médií.

Transformers jedou dál


A taková chvíle je právě tady. Úspěšná série Transformers nekončí. Letos se dočkal premiéry nový sci-fi akční film Transformers Jedna, který je opět založený na řadě hraček Transformers společnosti Hasbro. Scénář k filmu napsal Eric Pearson, režie se ujal Josh Cooley. A my se určitě můžeme těšit nejen na nový film, ale i na spoustu reklam, které se v budoucnu budou inspirovat fenoménem Transformers.

Načítání dalších...