Mezi starší cílové skupiny se řadí jak generace tzv Baby Boomers (lidé narození v letech 1946–1964), tak starší ročníky generace X (narozená v letech 1965–1980). Přestože platí to, že vývoj diváckých návyků se v čase mění a různé generace sledují televizi různě, některé trendy se dlouhodobě nemění. Zásah (průměrný měsíční reach) této cílové skupiny se dlouhodobě pohybuje nad 97% a čas, který tráví starší generace u televizní obrazovky se s věkem zvyšuje až na skoro 6 hodin denně u nejstarší generace. Z televizního sledování má stále prim lineární televize (sledují dvě třetiny z nich). Většinou si vystačí se základní nabídkou a nemají potřebu dokupovat VOD služby. Více odhalte v sekci Mýty a fakta.
Výzkum společnosti eMarketer ukazuje i další trendy: Baby Boomers zůstávají televizi věrní, ale nedívají se jen na lineární vysílání. V rozporu s tvrzením, že se vyhýbají technologiím, si téměř dvě třetiny z nich oblíbily streamovací služby. Generace X pak patří mezi pravidelné diváky lineární i streamované televize. Tato generace se pohybuje na hranici mezi tradičními a novými médii, přičemž míra přijetí streamovacích služeb je dosahuje 79 %.
Dnešní generace lidí ve věku 55-69 je aktivnější a technologicky zdatnější než před šesti lety, ukázal výzkum OMG Research, zaměřený na tzv. stříbrnou generaci. Jejich životní standard se zlepšuje a ti, kteří už dosáhli důchodového věku, ho chtějí trávit aktivněji než předchozí generace. Tato cílová skupina své finance tedy neváhá použít pro zkvalitnění svého života i jeho obohacení o zážitky. Další zjištění o chování starší generace i o jejich postojích a aspiracích přináší výzkum společnosti GroupM cesi45plus. Informace shrnuje i tento článek, připravený exkluzivně pro ScreenVoice, ve spolupráci s datovým zdrojem mPanel od GroupM.
SOUVISEJÍCÍ POJMY
PŘEDCHOZÍ TÉMATA MĚSÍCE
Přečtěte si k tématu
ČEŠI 45-64 LET – NEJBOHATŠÍ CÍLOVÁ SKUPINA, NA KTEROU MOŽNÁ ZAPOMÍNÁTE
4. 11. 2024Ve věku 45-64 let v Česku najdeme 3 milióny spotřebitelů, kteří se rozhodně nechystají k životu v askezi nebo rezignaci na své sny a přání. Jaké jsou jejich mediální návyky a jak je lze marketingově zasáhnout? Čtěte nejnovější článek s daty z mPanel od GroupM.
NEJBLIŽŠÍ ZNAČKY PRO ČECHY JSOU LIDL, YOUTUBE A DR.MAX
30. 10. 2024Až 13 % značek na tuzemském trhu vnímají Češi jako blízké, nejbližší jim je Lidl, YouTube nebo Dr.Max, vyplývá z průzkumu Ipsosu. Pro úspěšnost značek je důležité, zda dokážou u svých zákazníků vzbudit a zároveň naplnit očekávání, zda jsou schopné přizpůsobit se aktuálnímu kontextu a v neposlední řadě, jak empatické umí být ke spotřebitelským potřebám.… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: STARŠÍ CÍLOVÉ SKUPINY 45+
JAK RŮZNÉ GENERACE SLEDUJÍ TELEVIZI
19. 10. 2024Představte si mileniála, jak sedí před obrazovkou a přepíná kanály kabelovky, příslušníka generace X, který sleduje zápas živě na YouTube TV, a příslušníka generace Baby Boomers hltající filmy na Netflixu. Dnešní návyky při sledování médií nemusí být zrovna takové, jak byste očekávali. Než vás napadne, že se na televizi už nikdo nedívá, pojďme se podívat… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: STARŠÍ CÍLOVÉ SKUPINY 45+
BABY BOOMERS TRÁVÍ NA INTERNETU POLOVINU SVÉHO ČASU S MÉDII
18. 10. 2024Lidé starší 60 let se postupně přesouvají k digitálnímu obsahu, značky na to však zatím neumí reagovat. Baby Boomers, tedy lidé starší 60 let, patří k nejbohatší generaci na světě. Jejich mediální chování se mění, mnohem více času tráví online, což však značky ve své komunikaci zatím neumí zohlednit. Vyplývá to z nejnovějšího reportu „Baby… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: STARŠÍ CÍLOVÉ SKUPINY 45+
STUDIE USA: OČEKÁVAJÍ SE REKORDNÍ VÝDAJE AMERICKÝCH INZERENTŮ Z POLITICKÉHO SEKTORU
7. 1. 2024Společnost Samba TV, která poskytuje televizní technologie pro měření dat týkajících se publika napříč všemi platformami, vydala svou zprávu Guide to Political Advertising: 2024 Report, která uvádí podrobná vlastní data Samba TV a výsledky studie, která byla součástí průzkumu realizovaného ve spolupráci s globální výzkumnou společností HarrisX. V době historicky nejnižší důvěry a nespokojenosti s… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: STARŠÍ CÍLOVÉ SKUPINY 45+
MARKETING PRO LIDI STARŠÍ 50 LET NA VZESTUPU
4. 4. 2023V posledních několika letech kladou marketéři, značky, kreativní týmy i mediální agentury ve svých reklamních a komunikačních aktivitách větší důraz na rozmanitost. Svět inkluzivity se zaměřil na zajištění autentické prezentace komunity BIPOC, stejně jako lidí ze skupin LGBTQ+ a lidí se zdravotním postižením. Dalším krokem by mělo být zaměření se na hlavní společenský vývoj, který v… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: STARŠÍ CÍLOVÉ SKUPINY 45+
SPOTŘEBNÍ I MEDIÁLNÍ CHOVÁNÍ GENERACE STARŠÍ 55 LET SE MĚNÍ
19. 10. 2022Dnešní generace lidí ve věku 55-69 je aktivnější a technologicky zdatnější než před šesti lety. Vyplývá to z nové vlny výzkumu OMG Research zaměřené na tzv. stříbrnou generaci. Životní standard generace českých občanů ve věku 55-69 let se zlepšuje a ti, kteří už dosáhli důchodového věku, ho chtějí trávit aktivněji než předchozí generace seniorů. Vyplývá… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: STARŠÍ CÍLOVÉ SKUPINY 45+
STUDIE UK: REKLAMA DOSTATEČNĚ NEREFLEKTUJE STARŠÍ DIVÁKY
14. 10. 2022Podle nového průzkumu společnosti System1 jsou lidé starší 55 let v televizní reklamě nejen nedostatečně zastoupeni, ale je také mnohem těžší se jim zavděčit než mladším divákům. Studie Wise Up!, kterou provedla platforma pro marketingové rozhodování ve spolupráci s televizní společností ITV, zjistila, že osoby starší 55 let se objevují pouze ve 23 % reklam.… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: STARŠÍ CÍLOVÉ SKUPINY 45+