Coca-Cola letos opět oslavuje vánočního ducha štědrosti a laskavosti. V rámci druhého ročníku kampaně „Svět potřebuje více Santů“ značka rozšiřuje tuto iniciativu na více než 75 trhů, kde inspiruje k laskavým gestům a nezištné pomoci druhým. Hlavní myšlenkou kampaně je šíření dobra – i drobný dobrý skutek může mít nečekaný význam. Součástí kampaně je spolupráce s Českým a Slovenským červeným křížem, kteří chtějí pomoci těm, kdo během svátků trpí samotou.
„Ústřední myšlenkou letošní vánoční kampaně zůstává, že každý z nás může být Santou a že to pravé kouzlo Vánoc spočívá především v tom, že někoho potěšíme dobrým skutkem či projevem laskavosti,“ vysvětluje Kateřina Třísková, „marketing manager“ pro ČR a SR, a dodává: „Letos využíváme také AI, která umožní lidem popovídat si se Santou a společně tak vytvořit unikátní virtuální sněžítko plné vlastních vzpomínek a sdílet jej se svými blízkými.“
Video: Coca-Cola - Xmas
V letošní kampani staví Coca-Cola na konceptu laskavosti a spojování lidí. „V dnešním světě se často cítíme osamělí nebo smutní. Laskavost a sdílení radosti jsou hodnoty, které nás spojují,“ vysvětluje Javier Meza, evropský marketingový ředitel Coca-Coly. Kampaň podle něj nejenže povzbuzuje lidi k projevům laskavosti, ale zároveň posiluje hodnoty, které Coca-Cola dlouhodobě reprezentuje. Rozhovor s Javierem Mezou pro vás připravujeme do vydání MAM 47/2024, které vyjde 18. listopadu.
Roadshow vánočního kamionu v nové podobě
Jedním z vrcholů kampaně bude oblíbená vánoční roadshow kamionu Coca-Cola, která letos přináší ještě bohatší program. „Letošní roadshow bude opravdu unikátní a rozšířená oproti minulým letům,“ říká Třísková. Kromě tradičního setkání se Santou mohou návštěvníci nově nahlédnout do Laponska a zažít polární atmosféru. Spolu s tímto kouzelným zážitkem si lidé mohou zakoupit občerstvení a speciální vánoční edici lahví Coca-Cola, na kterou si nechají natisknout své jméno.
„Zakoupením občerstvení lidé podpoří ty, kdo to opravdu potřebují. Coca-Cola se totiž i tento rok rozhodla spojit s Českým a Slovenským červeným křížem a veškeré tržby z prodeje jídla a vánočních předmětů i speciálních vánočních personalizovaných lahví Coca-Cola daruje potřebným,“ doplňuje Veronika Němcová, ředitelka komunikace a společenské odpovědnosti Coca-Cola pro ČR a SR.
Podpora Červeného kříže
Coca-Cola věnuje v rámci kampaně minimálně 1 milion Kč Červenému kříži, který částky využije na pomoc azylovým domům a gerontocentrům, kde plánuje klienty před Vánoci potěšit setkáním. „Velmi si vážíme spolupráce se společností Coca-Cola, kterou realizujeme již několikátým rokem. Letos se vybraná finanční suma využije na podporu Agentury domácí ošetřovatelské péče Alice, na podporu azylových domů a gerontocenter, kde tak budeme moci klienty potěšit předvánočním setkáním, aby se v čase Vánoc necítili osaměle,“ vysvětluje Miroslava Jirůtková, vedoucí programového oddělení Českého červeného kříže.
Červený kříž se také připojí k roadshow a zaměří se na podporu dárcovství krve, což je dle Jirůtkové jedním z projevů lidské laskavosti. „Právě darování krve je jedním z aktů lidské laskavosti, kterým můžeme pomoci mnoha lidem,“ říká Jirůtková.
V rámci kampaně je připravena i soutěž, v níž mohou zákazníci Coca-Coly vyhrát pobyt v Santově městečku v Laponsku nebo další vánoční předměty Coca-Cola. Tento koncept doplňují televizní reklamy, digitální komunikace s influencery i podpora v místě prodeje.
Zdroj: mam.cz