Co je to riziko kanálu?
Zpráva Profit Ability 2 od společnosti Thinkbox vysvětluje, že každý mediální kanál má různou úroveň kolísání kolem průměrné návratnosti investic. Ta bude záviset na faktorech, jako je rozsah dostupných formátů a schopnost správně zvolit kreativu. Například kanály jako lineární televize a tisk mají nízkou variabilitu, a představují tak méně rizikovou investici. Kanály, jako jsou placené sociální sítě a kino, mají naopak vyšší variabilitu, a proto je lze považovat za rizikovější investici.
Zatímco méně předvídatelné kanály mohou přinést vyšší návratnost investic než předvídatelnější kanály, pokud fungují dobře, mohou také přinést výrazně podprůměrnou návratnost, pokud nefungují.
Co to znamená?
Zpráva naznačuje, že inzerenti, kteří čelí těmto kompromisům, mohou provést několik optimálních scénářů mediálního mixu: Vlastní nástroj Media Mix Navigator společnosti Thinkbox umožňuje při posuzování potenciální návratnosti investic volit různé úrovně rizika.
Konkrétní příklad scénáře pro finanční značku ukazuje, že pokud přesunula rozpočet z lineární televize a broadcasterských VOD do generických PPC a placených sociálních sítí, se průměrná návratnost zisku za celé období zvýšila z 2,10 GBP na 2,30 GBP, což představuje 10% nárůst příjmů ze stejného rozpočtu.
Zároveň se však rozšířil interval spolehlivosti z 31 % na 55 %, čímž se zvýšil jak potenciální růst (zvýšení možného maximálního ROI z 2,70 GBP na 3,50 GBP), tak pokles (snížení minimálního ROI z 1,40 GBP na 1,00 GBP).
Proč je to důležité
Díky lepšímu pochopení dopadu různých kompromisů při výběru mediálních kanálů mohou inzerenti činit informovaná rozhodnutí o tom, co je pro firmu nejlepší.
Zdroj: warc.com