Laurent Bliaut, zástupce generálního ředitele TF1 Publicité, nedávno nastoupil do funkce prezidenta egta, kde vystřídal Waltera Zinggla, generálního ředitele IP Austria, kterému tímto děkujeme za jeho obětavou práci. V rozhovoru s manažerem televizního výzkumu, Halli Oddssonem, se Laurent velkoryse podělil o své myšlenky a vize pro blízkou budoucnost a diskutoval o výzvách a příležitostech, kterým dnes čelí multiplatformní televizní a audio podniky.
Jaké jsou z pohledu druhého funkčního období ve funkci prezidenta egta vaše hlavní ambice pro asociaci , zejména v oblasti prosazování multiplatformních televizních a audio podniků v mediálním prostředí, které se neustále vyvíjí ?
Jednou z hlavních rolí asociace egta v nadcházejících měsících a letech bude zajistit, aby všichni naši členové zaváděli na svých trzích řešení pro multiplatformní měření, a to s ohledem na novou průmyslovou chartu egta. Musíme klientům předkládat jednotnou zprávu. Existují značné tlaky, zejména ze strany organizací jako WFA a ISBA, aby se GRP ztotožňovaly s digitálními impresemi. To může být životaschopné pouze tehdy, pokud budou standardy pro digitální imprese stejné jako pro televizní GRPs. Tento problém je naléhavý na všech velkých trzích. Příležitostí je stejně tolik jako hrozeb. Pokud se nám nepodaří vytvořit srovnatelné KPI, riskujeme významné problémy pro naše zdroje příjmů. Platformy jako YouTube s neomezeným inventářem a metrikou 2sekundové sledovanosti by mohly představovat vážnou hrozbu. Musíme vytrvale hájit kvalitu našeho měření televizního vysílání a KPI pro naše klienty. To je velmi důležité.
V nedávném průzkumu, který jsme provedli před loňským červnovým výročním summitem generálních ředitelů a vrcholových manažerů, uvedli vrcholoví manažeři členských společností jako hlavní výzvypokles lineárního sledování a měnící se návyky mladších generací v oblasti konzumace médií. Souhlasíte s tím, že se jedná o nejzávažnější problém, kterému dnes naše odvětví čelí, a jak by se členové měli strategicky zaměřit na řešení těchto výzev?
Jedná se skutečně o významný problém, ale skutečná výzva spočívá v tom, zda můžeme dosáhnout růstu prostřednictvím našich streamovacích platforem. Ano, lineární televize klesá, zejména u mladších demografických skupin, a tento trend bude pokračovat. Zajímavé však je, že problém není v samotném obsahu. Stejný obsah má na lineární televizi jinou výkonnost než na streamovacích platformách. Například na TF1+ je průměrný divák o 10-15 let mladší než na TF1 u stejného programu. Problém tedy souvisí se zařízeními a způsoby konzumace, nikoli s obsahem.
Proto jsme na začátku roku spustili naši streamovací službu TF1+ a stejně tak učinili i ostatní vysílatelé. Dříve jsme nabízeli pouze sedmidenní okno pro přehrávání, ale novým očekáváním diváků je možnost konzumovat celé sezóny seriálů najednou. Tento posun se netýká jen obsahu, ale i přizpůsobení se novým spotřebitelským návykům. Stejně postupují i ITV, M6 a další, které na svých platformách BVOD nabízejí obsah bez časového omezení. Diváci by měli mít možnost konzumovat obsah, kdykoli se jim zachce, ať už se jedná o čtyři sezóny seriálu, nebo jen o jednu epizodu. Existují problémy, zejména v oblasti práv duševního vlastnictví, ale pracujeme na nich. Zdá se to snadné, ale není.
Musíme také poskytovat obsah, který je pro mladé lidi vzrušující – například reality show, herní pořady a vertikální formáty. Problémem opět není obsah, protože my, provozovatelé vysílání, máme v této oblasti velmi silné know-how; jde o to přizpůsobit naše platformy novým spotřebitelským návykům. Velký úspěch jsme například zaznamenali se speciálními vydáními populárních pořadů, jako je Dancing with the Stars, pouze na TF1+, s jedinečným obsazením a hvězdami YouTube. Musíme transformovat naše platformy BVOD a udělat z nich něco víc než jen platformy pro přehrávání a stejně tak musíme posílit naše vysílací značky a přizpůsobit je tak, aby byly úspěšné v digitálním vysílání.
Tato výzva je spíše o přizpůsobení se novým vzorcům spotřeby než o nedostatku skvělého obsahu. To však souvisí s předchozím bodem – pokud nezajistíme správné klíčové ukazatele výkonnosti, budeme čelit značným problémům. Například reklamy na TF1+ mají 95% míru dokončení, což je mnohem lepší než to, co mohou nabídnout platformy jako YouTube nebo Snapchat.
Ve stejném průzkumu manažeři předpověděli, že příjmy ze streamingu v průměru vzrostou z 9 % v roce 2024 na 20 % celkových příjmů do roku 2027, zatímco lineární televize by měla klesnout z 83 % na 70 %. Shoduje se to s vašimi očekáváními ohledně budoucnosti lineární televize jako významného zdroje příjmů, navzdory obecnému přesvědčení o jejím rychlém poklesu?
Budoucnost lineární televize se bude lišit podle jednotlivých zemí, protože zvyklosti v oblasti spotřeby médií se v jednotlivých regionech výrazně liší. Je velmi důležité sdělit inzerentům a agenturám, že situace v Evropě není srovnatelná se Spojenými státy. To je zásadní, protože mnoho našich významných klientů se orientuje na USA a předpokládá, že lineární televize rychle klesá stejně jako v USA.
Zprávy z letošních amerických Upfronts ukazují rovnoměrné rozdělení mezi bezplatné kanály, placené kanály a streamování. V zemích, jako je Francie, kde je IPTV prostřednictvím telekomunikačních operátorů rozšířena ve více než 60 % domácností, je však využívání chytré televize relativně nízké a televizní obsah stále zabírá více než 70 % sledování televizních přijímačů (oproti 50 % v USA). Stejně tak v Itálii, Španělsku a dalších zemích, kde je spotřeba lineární televize stále vysoká. I když dojde k poklesu, nebude z mnoha strukturálních důvodů tak rychlý nebo silný jako v USA.
Budeme čelit výzvě kompenzovat to našimi digitálními aktivy. Úbytek diváků však nemusíme kompenzovat v poměru 1:1. V digitálním prostoru jsou CPM vyšší díky možnostem využití dat a cílení, takže i kompenzace poloviny nebo třetiny ztráty publika by mohla stačit k růstu úrovně příjmů.
V současné době tvoří streamování přibližně 10 % našich příjmů, což odpovídá průměru v odvětví. V příštích 3 až 4 letech chceme tento podíl zvýšit na 25 %, takže tyto prognózy v průzkumu jsou zcela v souladu s našimi očekáváními.
Převážná většina respondentů z 97 % televizních a 92 % rozhlasových respondentů se domnívá, že do roku 2030 zůstanou multiplatformní televize a audio klíčovou součástí komunikačních strategií značek. Jaké kroky by měly společnosti podniknout již dnes, aby si zajistily dobrou pozici pro dlouhodobý úspěch v tomto prostoru?
Musíme si udržet svůj dosah. Ve Francii sice klesá doba sledování, ale dosah zůstává konzistentní, a letos se dokonce zvýšil. Diváci si televizi naladí stejně často jako dříve, ale na kratší dobu. Tento konzistentní dosah je to, čeho si klienti cení nejvíce. V prostředí přeplněném nikovými digitálními nabídkami a dlouhým chvostem zůstává naší silnou stránkou schopnost poskytovat rychlý a rozsáhlý dosah. Vždycky jsme to uměli, stále to umíme a pevně věřím, že to vždycky umět budeme.
Pokud se nám podaří udržet náš globální dosah, včetně lineárního i streamovaného vysílání, zůstaneme pro naše klienty velmi silnými partnery. Návratnost investic do televizního vysílání je ve srovnání s jinými médii vysoká a je také nákladově efektivní. Musíme si udržet náš dosah a zaměřit se na zlepšení měření výsledků, nikoliv jen sledovanosti, protože to klienti stále více vyžadují.
Máte nějaké závěrečné myšlenky nebo klíčová sdělení, o která byste se chtěl podělit se členy sdružení egta při pohledu do budoucna?
Je nezbytné, abychom vystupovali jednotně, zejména pokud jde o měření publika. Na místní úrovni jsme silní, ale v globálním měřítku jsme poměrně malí. Mnoho našich významných klientů působí z globálních center, jako je New York nebo Londýn, a my potřebujeme prezentovat stejný příběh nedefenzivním způsobem. Televize je stále velká. Je největší. Které jiné platformy dokáží zajistit 90 % zásah během jednoho týdne? Musíme být na sebe hrdí a přehodnotit způsob, jakým vyprávíme náš příběh.
Navíc bychom měli zvážit náš vztah k hráčům, jako jsou Netflix, Disney+ a Amazon. Tyto společnosti se nám podobají více než platformy jako YouTube. Prodávají prémiový obsah s kvalitním vkládáním reklamy. To, co prodávají, není o nic lepší než to, co děláme my, je to stejně kvalitní, ale za vyšší cenu. Musíme strategicky přemýšlet o tom, jak s těmito hráči spolupracovat, protože to může být výhodné pro všechny.
Zdroj: egtaknowledgehub.com
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
JAK RAI PUBBLICITÀ, SHISEIDO A DOUGLAS VYUŽÍVAJÍ TELEVIZI KE VZDĚLÁVÁNÍ SPOTŘEBITELŮ
2. 12. 2024Cílem nejnovější iniciativy značky Shiseido a Douglas bylo vyvrátit falešné mýty o kráse a péči o pleť, které se často šíří na sociálních sítích a dezorientují spotřebitele. Obě značky nabídly konkrétní opatření, která mají spotřebitelům pomoci při informovaném výběru kosmetiky. Shiseido, japonská obří značka proslulá svým historickým know-how a inovacemi v oblasti péče o pleť… Pokračovat ve čtení ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY
INOVACE ADRESNÉ TELEVIZE RTL GERMANY: DYNAMICKÉ KREATIVNÍ REKLAMY PRO MARKETING REWE GROUP
28. 11. 2024Kontext Cílem společnosti REWE bylo nahradit konvenční papírové brožury udržitelnějším způsobem komunikace s využitím digitálních prodejních kanálů při zachování výhod tradičních letáků. Zaměřila se na adresovatelnou televizi jako další prodejní kanál, který doplňuje stávající digitální řešení. Výzvou bylo přesné zobrazování reklamy na základě polohy a zobrazování digitálních letáků s místními nabídkami potenciálním zákazníkům REWE v… Pokračovat ve čtení ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY
NOVOROČNÍ KAMPAŇ ESTRELLA A NETFLIX NA ATRESMEDIA
14. 11. 2024V rámci propagace nového seriálu Berlín společnosti Netflix se Estrella spojila se společností Atresmedia a společně připravily inovativní interaktivní kampaň během nejsledovanějšího televizního okamžiku ve Španělsku – silvestrovského odpočítávání. Cíle byly jasné: vytvořit vysoké povědomí o Berlíně, posílit image značky Estrella a zapůsobit kampaní, která se vymyká tradičním reklamním normám. Jedinečný přístup V rámci první´takové… Pokračovat ve čtení ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY
ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ
18. 10. 2024V září 2024 spustila ITV inovativní řešení, jehož cílem je zpřístupnit televizní reklamu malým a středním podnikům. Využitím síly generativní umělé inteligence (GenAI) rozšiřuje ITV své služby komerční kreativní produkce, aby odstranila domnělé překážky spojené s náklady na tvorbu televizních reklam. Tato inovace umožňuje značkám malých a středních podniků vytvářet velice kvalitní reklamy za zlomek… Pokračovat ve čtení ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY
NOVÁ ÉRA SAMOOBSLUŽNÝCH REKLAMNÍCH ŘEŠENÍ: MEDIÁLNÍ MANAŽER TV4
17. 10. 2024V červnu 2024 uvedla TV4 na trh TV4 Media Manager, průlomový systém pro rezervaci reklamy, který má zjednodušit celý reklamní proces pro malé a střední podniky a malé agentury. Tato nová platforma konsoliduje různé reklamní příležitosti do jediného uživatelsky přívětivého rozhraní a umožňuje inzerentům plánovat, rezervovat a sledovat své kampaně s nebývalou flexibilitou. Umožněním cílené… Pokračovat ve čtení ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY
ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY
20. 9. 2024Laurent Bliaut, zástupce generálního ředitele TF1 Publicité, nedávno nastoupil do funkce prezidenta egta, kde vystřídal Waltera Zinggla, generálního ředitele IP Austria, kterému tímto děkujeme za jeho obětavou práci. V rozhovoru s manažerem televizního výzkumu, Halli Oddssonem, se Laurent velkoryse podělil o své myšlenky a vize pro blízkou budoucnost a diskutoval o výzvách a příležitostech, kterým… Pokračovat ve čtení ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY
NÁKUPY CHYTŘE A EKOLOGICKY: SPOLUPRÁCE IP OSTERREICH A GREEN SHOPPING DAYS
12. 9. 2024S tím, jak si spotřebitelé stále více uvědomují environmentální a sociální důsledky svých nákupů, jsou podniky stále více nuceny na tyto měnící se hodnoty reagovat. Společnosti si uvědomují, že přizpůsobení se zájmům jejich publika není jen trendem, ale zásadní strategií pro dlouhodobý úspěch. Aby vyšla vstříc rostoucí poptávce po udržitelných možnostech, navázala IP Österreich, dceřiná… Pokračovat ve čtení ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY
VEDOUCÍ POSTAVENÍ V OBLASTI UDRŽITELNOSTI: AMBICE ITV V OBLASTI ZMĚNY KLIMATU
12. 9. 2024Přestože většina představitelů médií uznává, že klimatická krize je jednou z rozhodujících výzev naší doby, přijetí účinných opatření pro televizní společnosti často zůstává významnou překážkou. Jako proaktivní krok v odvětví mediálního průmyslu zveřejnila nedávno ITV svůj Plán přechodu na ochranu klimatu, který stanovuje nový standard environmentální odpovědnosti v médiích. ITV pracuje na dosažení svých čistých… Pokračovat ve čtení ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY
BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM
18. 7. 2024Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY
CHANNEL 4 ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024
18. 7. 2024Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY
SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM
20. 6. 2024Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY
KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS
20. 6. 2024Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY