Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY TRENDY ZAHRANIČNÍ

EVROPSKÝ TRH PŘEDPLACENÝCH VIDEÍ SE STABILIZUJE

30. 11. 202430. 11. 2024
Podle poradenské společnosti Oliver Wyman se evropský trh s předplatným videa dostává do období menšího počtu růstových příležitostí.

Navzdory nárůstu procenta spotřebitelů, kteří letos pravděpodobně zvýší své předplatné videa, je nyní zřejmý trend, že tak bude činit každým rokem méně spotřebitelů. Podle každoročního globálního spotřebitelského průzkumu společnosti klesá počet obnovení předplatného ve všech zemích EU s výjimkou Španělska a Spojeného království (UK). Na druhou stranu je ve všech zemích nižší i podíl spotřebitelů, kteří chtějí počet předplatných snížit (-6 % oproti roku 2023).

Průzkum, kterého se zúčastnilo 7 000 respondentů ve Španělsku, Itálii, Francii, Německu a Spojeném království, měl i světlé stránky. Stále existují příležitosti k růstu a k potlačení některých negativních trendů. Země s nižší celkovou penetrací a vysokým počtem spotřebitelů bez jakéhokoli předplatného mají prostor pro zlepšení a segment „superuživatelů“ nabízí další cestu k růstu.

Na rozdíl od celkového zpomalení v EU Španělsko a Spojené království očekávají, že si celkový počet předplatitelů udrží nebo zvýší. Důvodem je segment „superuživatelů“, který je definován jako spotřebitelé s více než třemi předplatnými videa. Francie a Německo mají navíc nejnižší počty „superuživatelů“ a míry přijetí v Evropě, což naznačuje potenciální růst a získávání nových spotřebitelů v těchto zemích.

Spotřebitelé uvádějí několik závažných důvodů, proč se odhlašují od svých stávajících předplatných videa. Nejčastějším důvodem je omezený obsah, těsně následovaný rostoucími cenami. Příliš mnoho předplatných nebo problémy s uživatelskou zkušeností jsou dalšími faktory, které vedou spotřebitele k odhlášení.

Zdroj: broadbandtvnews.com

Načítání dalších...