Podle statistik u Čechů stále převládají tradiční hmotné dárky, pod stromeček je naděluje 9 z 10 (89 %) dotazovaných. Podle průzkumu Ipsos si navíc 70 % lidí na Vánoce dopřává potraviny, které během roku běžně nekupují. Oproti průzkumu z roku 2021 se počet lidí, kteří si na Vánoce dopřávají, zvedl o více než 5 %. Je zřejmé, že to už stojí za to, aby inzerenti na konci roku zabojovali.
Jak se letos kreativní agentury a značky popraly s výzvou v podobě vánočních kampaní? Máme pro vás žebříček deseti nejlepších letošních vánočních spotů na českém trhu. A udělili jsme dokonce i divokou kartu!
1. T-Mobile – Kde končí bariéry, začínají spojení
T-Mobile letos přináší perfektně zpracovaný pohádkový příběh dvou dívek, které žijí ve světech oddělených skleněnou stěnou. Postupně se i přes bariéru sbližují a nakonec se rozhodnou dát si navzájem ten nejkrásnější dárek – prorazit skleněnou stěnu. Kampaň z dílny MUW Saatchi & Saatchi prostřednictvím emotivního příběhu ukazuje, že i malé kroky k porozumění mohou vést k velkým změnám. Kromě České republiky běží kampaň i v dalších devíti členských zemích Evropy.
Video: T-mobile – vánoční reklama 2024
2. Tesco – Kouzelné štědré Vánoce
Nostalgický příběh s perníkovou příchutí. Hlavní hrdina si kousne do perníčku, který mu dal jeho dědeček, a okolní svět se začne měnit. Všechno se mění v perníčky, dokonce i účtenka z pokladny v supermarketu, rybičky v akváriu nebo sněhové vločky. Reklamní spot Tesca, jehož kreativní koncept připravila agentura BBH London, hýří krásnými efekty a v závěru dojme k slzám.
Video: Tesco – vánoční reklama 2024
3. Footshop – Tvoje Vánoce, tvoje pravidla
Značky Footshop, která zaměřuje na streetwearovou módu a tenisky, se po dvanácti letech od založení rozhodla vstoupit do světa televizní reklamy. Výsledek je příjemně neotřelý a zaujme nejen hereckým obsazením (Tomáš Hanák a Anna Marie Puric), ale zejména myšlenkou, že každý se může chovat podle svého cítění a preferencí. Mladá dívka se během štědrovečerního rodinného setkání bouří proti zažitým stereotypům, aniž by tušila, že její otec není tak úplně jejím protivníkem. Téma mezigeneračních rozporů není pro vánoční kampaně zrovna typické a značka Footshop se náročného tématu ve spolupráci s agenturou Socialpark zhostila na jedničku.
Video: Footshop – vánoční reklama 2024
4. Lidl – Kouzlo Vánoc
Na rozdíl od loňského animovaného mývala vsadila značka Lidl letos na emotivní lidský příběh – a udělala dobře. „Až zazvoní zvoneček, něco si přej,“ říká se v dobře zpracovaném vánočním spotu, který nám připomíná, že zázraky se dějí, ale často za nimi stojíme i my lidé.
Video: Lidl – vánoční reklama 2024
5. Vodafone – Dárek, který si přeje každý
Značka Vodafone pojala letos svůj reklamní spot poměrně akčně. A výsledek, za nímž stojí agentura McCann Prague, je příjemně svěží a zábavný. Martin Hoffman letos v předvánočním kalupu závodí nejen s časem, ale i novým maskotem Flexem, který symbolizuje inovativní sadu služeb Vodafone Flex.
Video: Vodafone – vánoční reklama 2024
6. Allegro – Dobrá duše
Značka Allegro – podobně jako vloni – vsadila na nostalgii a emoce. Letošní vánoční reklama z dílny DDB Warszawa nabízí hluboce lidský příběh o tom, že dobré skutky se nám vracejí…
Video: Allegro – vánoční reklama 2024
7. Albert - Vánoce nemusí být dokonalé
Vánoce nemusí být dokonalé, aby byly krásné. To je hlavní myšlenka letošní vánoční kampaně Albert, za kterou stojí kreativní agentura VCCP. Reklamní spot podbarvený krásnou skladbou What a Wonderful World od Louise Armstronga nabízí příběh rodiny, která narazí na nečekané komplikace.
Video: Albert – vánoční kampaň 2024
8. Dr. Max
Výpravná reklama Dr. Max rozvíjí příběh Zdravíkova, kouzelného městečka, kde si lidé nejvíce cení svého zdraví symbolizovaného skleněnou koulí Zdravonkou. Reklamní spot z dílny kreativní agentury McCann Prague se natáčel ve filmových studiích Barrandov a zahrnuje i záběry z dronu.
Video: Dr. Max – vánoční reklama 2024
9. Hörmann ČR – I my vidíme za dveřmi víc
Výrobce vrat a dveří Hörmann přišel s krásně nostalgickou reklamou z produkce Playground13. Hlavním hrdinou je chlapec, který se nemůže dočkat dárků, a dveře zde představují mnohem více než jen vstupní bránu domů... Kampaň běží kromě Česka také na Slovensku a v Rumunsku.
Video: Hörmann ČR – vánoční reklama 2024
10. Rohlík – Zapomeňte na fronty
Ve své vánoční kampani cílí Rohlík na zaneprázdněné matky, čímž navazuje na svou podzimní kampaň. Hlavní motto vánočního spotu z dílny kreativní agentury B&T zní: „Zapomeňte na fronty. Užijte si čas s těmi, na kterých vám záleží.“
Video: Rohlík – vánoční reklama 2024
Divoká karta: Mixit – Mikýř a Mixit zachraňují Vánoce
Vpravdě bizarní reklama, která člověka zaskočí a na dost dlouhou dobu ulpí v hlavě. Těžko říct, jestli si zákazníci půjdou po shlédnutí vánočního spotu Mixit koupit dárkovou sadu, ale určitě budou mít v očích slzy. V tomto případě slzy smíchu. Nebo zděšení.
Video: Mixit – vánoční reklama 2024
Podívat se na svět z nového úhlu
A na závěr je tu krásná vánoční rada, kterou Letiště Praha posílá aktuálním i potenciálním cestujícím. Ale výzvu „Nedržte se při zemi, je čas podívat se na svět z nového úhlu“ si mohou vzít k srdci také inzerenti a kreativní agentury. Jak jinak vyniknout ve změti vánočních kampaní, než originalitou a neotřelým přístupem?
Video: Letiště Praha – vánoční reklama 2024