Apple je opět nejcennější značkou na světě. Vyplývá to z nového žebříčku společnosti Brand Finance. Hodnotu značky Apple odhaduje na 574,5 miliardy USD. Hodnota druhého v pořadí Microsoftu dosahuje podle žebříčku 461 miliard USD. Následují Google a poté Amazon. Pozice na prvních čtyřech místech se oproti loňskému žebříčku nezměnily. Zmíněné značky navíc v meziročním srovnání svou hodnotu zvýšily. Čtyři z pěti nejcennějších světových značek jsou technologické značky.
- Apple: hodnota značky 574,5 miliardy USD, nárůst o 11 % oproti roku 2024
- Microsoft: 461,1 miliardy USD, nárůst o 35 %
- Google: 413,0 miliardy USD, nárůst o 24 %
- Amazon: 356,4 miliardy USD, nárůst o 15 %
- Walmart: 137,2 miliardy USD, nárůst o 42 %
Do TOP 10 poprvé pronikla díky rozmachu AI značka NVIDIA. Velké značky překonávají globální ekonomický růst: Hodnota 500 nejcennějších světových značek má letos vzrůst o 10 %, což převyšuje globální ekonomický růst, který činí 3 %.
Brand Finance také analyzovala, které značky rostly nejvíce od roku 2020. Za toto období svou hodnotu nejvíce navýšil TikTok – a to i přesto, že se v žebříčku Brand Finance objevuje až od roku 2022. Za tu dobu navýšil hodnotu o 79 %.
K dalším silně růstovým značkám se zařadily americké hazardní značky DraftKings a FanDuel a také zmíněná NVIDIA. WeChat je pak podle Brand Finance nejsilnější značkou s indexem síly značky 95,2/100.
Výsledky oceňování značek od Brand Finance jsou založeny na průzkumu trhu, který zkoumá šest tisíc značek a zahrnuje více než 175 tisíc respondentů z 41 zemí a 31 průmyslových sektorů.
Zdroj: mediaguru.cz