SUPER BOWL ONLINE: NEJLEPŠÍ REKLAMY NA JEDNOM MÍSTĚ

5. 2. 20255. 2. 2025
MAM přináší přehled spotů, které se utkají o pozornost diváků během reklamní přehlídky roku. Podívejte se, kdo dá reklamní touchdown na Super Bowlu LIX.

Už v neděli 9. února se odehraje finále americké Národní fotbalové ligy. Po loňském roce, kdy se Super Bowl stal nejsledovanější televizní událostí v USA, se očekává další vysoká sledovanost.

I díky tomu si stanice Fox mohla účtovat rekordních sedm milionů dolarů za 30 sekund reklamního času. Ačkoli se možnosti zapůsobit letos vzdávají firmy, mezi které patří Kia, BMW, Toyota, Volkswagen nebo pojišťovna State Farm (více viz MAM 05/2024), řada z nich si příležitost ujít nenechá.

Mezi nimi je s letos první celostátní reklamou možná překvapivě i brand vody v plechovce Liquid Death, který dosud šikovně využíval spíše regionální kampaně a další na Super Bowl navázané aktivity. „Není levnější způsob, jak oslovit přes sto milionů unikátních diváků, kteří chtějí sledovat reklamy,“ prohlásil šéf značky Mike Cessario.

A kdo další mu dává za pravdu?

Stella Artois


Jak Stella slíbila v traileru na spot, tak udělala. Davidu Beckhamovi pomohla najít jeho ztracené dvojče „dalšího Davida Beckhama“. Nápadně se podobá Mattu Damonovi. Kampaň je připravená se studiem Artist Equity, kterou založili Damon a Ben Affleck, ten zároveň reklamu režíruje. Jak slibuje Stella Artois, diváci budou moci celý rok sledovat, jak se vztah Davida a „druhého Davida“ budew vyvíjet.


Pringles


Značka chipsů Pringles s agenturou FCB New York rozvíjí příběh inspirovaný svým logem a ve spotu svolává ikonické kníry. Celebrity samozřejmě nechybí, jsou mezi nimi herci Adam Brody a Nick Offerman nebo James Harden z týmu Los Angeles Clippers.


Salesforce


Matthew McConaughey není jen hvězdou kampaně Uber Eats (viz níže), ale angažovala ho také platforma Salesforce, která na Super Bowl nasazuje dva spoty. V jednom z nich McConaughey po odhalování konspirace spojené s fotbalem a jídlem ukazuje, jak měla obchodům pomáhat umělá inteligence. Nedělá to ale, pokud nepoužívají projekty Salesforce, samozřejmě.


Meta / Ray-Ban


Silné váhy vytáhly Meta a Ray-Ban na podporu brýlí s umělou inteligencí. Nechybí herci Chris Hemsworth, Chris Pratt, hlava klanu Kardashianových Chris Jenner a banán za 6,2 milionu dolarů. A vedle 30sekundového spotu pro Velkou hru vypustily i prodlouženou verzi.


FCAS


Organizace bojující nejen proti antisemitismu Foundation to Combat Antisemitism se vrací s druhým spotem pro Super Bowl od agentury VML s pomocí Mekanism a Mindshare. S legendou fotbalu Tomem Bradym a legendou rapu Snoop Doggem rozvíjejí kampaň What’s Up With Hate a říkají, že všechny důvody pro nenávist jsou skutečně tak hloupé, jak znějí.


TurboTax


Hlavní hvězdou spotu platformy TurboTax od agentury R/GA bude herečka a producentka Issa Rae. V traileru zatím v návaznosti na kampaň „Now this is taxes“ slibují způsob placení daní hodný roku 2025.


DoorDash


Doručovací platforma DoorDash, která s loňskou kampaní na Super Bowl posbírala řadu ocenění včetně titanového lva z Cannes Lions, se letos s agenturou Wieden+Kennedy zaměří na věrnostní program DashPass. Už v traileru se snaží Nate Bargatze po vzoru slavného memu dopočítat, jak se to vyplatí.


Häagen-Dazs


Značka zmrzliny se vrhá do svého debutu na Super Bowlu rychle a zběsile s pomocí agentur Nice&frank, Spark Foundry a The Door. Staví na úspěchu platformy „That’s Dazs“ a se svou pochoutkou zpomalí dokonce i Vina Diesela s Michelle Rodriguez.


Papaya Global


Jedna z mála B2B společností Papaya Global, která poskytuje platformu pro vyplácení zaměstnanců, chce navázat na úspěch loňského spotu, jenž ztrojnásobil zájem o její služby. S agenturou McCann Tech přirovnává stresující „mzdový zmatek“ ke hře „sejmi krtka“.


Booking.com


Po komičkách Melisse McCarthy a Tině Fey sáhl Booking.com s agenturou Zulu Alpha Kilo po celebritách z The Muppet Show v čele s Miss Piggy.


Reese’s


Nejezte lávu, prosí značka Reese’s svoje zákazníky, které podle reklamy od agentury Erich & Kallman zmátlo uvedení novinky s „čokoládovou lávou“.


HexClad


Brand kuchyňského náčiní pro svou premiéru na Super Bowlu přizval s agenturou Rosewood Creative na pomoc kuchaře Gordona Ramsayho, který ve stylu série Muži v černém dostane lekci nejen o vaření, ale i o slávě.


Hellmann’s


Značka ze skupiny Unilever se s agenturou VML do filmové historie vrací doslova a po 36 letech opakuje slavnou scénku ze snímku Když Harry potkal Sally. Nechybí Meg Ryan, Billy Crystal ani sendvič s majonézou.


Doritos


Chipsy ze skupiny Frito-Lay se vrací zpátky do vlastní historie a oživují projekt Crash the Super Bowl, kde nechává reklamu natočit svoje fanoušky. Vítěz dostane milion dolarů a výlet na „Velkou hru“. Hlasující vybírali z těchto tří finalistů.







Jejich snahy hodnotí i focus group složená nejen z hráčů Kansas City Chiefs.


Bosch


Debut si na Super Bowlu odehraje německá značka Bosch, která si na pomoc přizvala Antonia Banderase a oživila také wrestlingovou legendu Randyho Savage.


Uber Eats


Na jistotu sází s agenturou Special U.S doručovací služba Uber Eats. Po loňském úspěchu s Beckhamovými si opět hraje s narážkami na virální momenty historie s řadou celebrit. Hlavní roli hraje Matthew McConaughey, který odhaluje konspirační teorii, že americký fotbal byl vynalezený pro podporu prodeje jídla. Zdatně mu zatím v trailerech sekunduje Martha Stewart nebo zpěvačka Charli XCX.






WeatherTech


Jako osvěžení mezi zástupci celebrit působí reklama výrobce doplňků do domácnosti a automobilů WeatherTech, který s agenturou Pinnacle Advertising vsadil na odvázanou partu sedmdesátnic vydávajících se za dobrodružstvím s melodií Born to Be Wild.


Instacart


Ani online supermarket Instacart se svým debutem se známými tvářemi nešetří. Jen místo herců a zpěvaček do jednoho spotu s agenturou TBWA\Chiat\Day vměstnává co nejvíce maskotů brandů, jejichž zboží prodává.


Angel Soft


Zajímavou strategii pro svou premiéru na Super Bowl zvolil s agenturou Grey New York výrobce toaletního papíru Angel Soft. Slibuje reklamu, díky které si budou moci diváci odskočit, aby nepřišli o zápas, spoty ani show během poločasu v režii Kendricka Lamara a pod patronátem Apple Music. Právě před ní má běžet.


Budweiser


Pivo nemůže na Super Bowlu chybět a Budweiser se bude opět snažit dojmout s pomocí clydesdalského koně. Tentokrát sází na hříbě, které je podle majitele příliš mladé na to, aby mohlo rozvážet sudy.


Coors Light


Nechybí ani konkurence AB InBev. Coors Light ze skupiny Molson Coors s agenturou Mischief @ No Fixed Address rozvíjejí komunikační platformu „Choose Chill“. Ve spotu pro Super Bowl pomáhají herci Timothymu Simonsovi, který má při natáčení „den blbec“, nebo jak se v Americe říká „case of the Mondays“. A fanouškům pak nabídne speciální balení piva, aby se srovnali s „blbou náladou“ z obyčejného pondělí po zápase.


Bud Light


Další značka ze skupiny AB InBev to nemá jednoduché. Bud Light se stále snaží získat zpět své zákazníky po kontroverzích s kampaní s Dylan Mulvaney před dvěma lety. Podaří se jí to s „velkými muži“, jako jsou Shane Gillis, Post Malone, a Peyton Manning?


Michelob Ultra


„Ultra hustle“ pak za značky AB InBev předvádí Michelob Ultra s neporazitelnou dvojkou, kterou představují Willem Dafoe a Catherine O’Hara. A to i když se proti nim postaví Sabrina Ionescu, Randy Moss, nebo Ryan Crouser.


Rocket


Skupina Rocket Companies, pod níž spadá i poskytovatel hypoték Rocket, bude během „Velké hry“ dojímat. S agenturou Mirimar chtějí ukázat, jak lidi spojuje vlastní bydlení. „Žádné celebrity, žádné vylomeniny, jen lidé, co se vracejí domů,“ uvedla společnost.


Squarespace


Platforma Squarespace pro tvorbu webů bude mít na Super Bowlu 30sekundový spot. Zatím zveřejnila čtyřikrát delší trailer. V něm populární herec Barry Keoghan vytváří stránky pro svého parťáka, Dona Mosleyho, s nímž se objevil už v teaseru „příběh starý jako internet“.


NerdWallet


Debut čeká fintech společnost NerdWallet, která s agenturou Deutsch slibuje příchod génia. Pomůže s osobními financemi Běluha?


Novartis


Dát ňadrům pozornost, kterou si zaslouží, chce ve své premiéře na Super Bowlu společnost Novartis. Do spotu vytvořeného s agenturou Merkley+Partners obsadila komičku Wandu Sykes a herečku Hailee Steinfeld.


Hims & Hers


Se songem „This is America“ od Childish Gambina v interně vytvořeném spotu varuje platforma Hims & Hers před epidemií obezity a v „boji proti systému“ nabízí prostředky na hubnutí.



Zdroj: mam.cz

Načítání dalších...