Zdroj: Freepik.com
AKTUALITY TRENDY ZAHRANIČNÍ

DŮVĚRA V REKLAMU V ROCE 2024 VZROSTE, A TO DÍKY MLADŠÍM LIDEM

22. 1. 202522. 1. 2025
Podle nového průzkumu londýnské Reklamní asociace (Advertising Assotiation) se důvěra v reklamu za posledních 12 měsíců zvýšila z 36 % na 39 %, a to především díky mladým lidem.



Důvěra v reklamu vzrostla ve všech věkových skupinách, přičemž u osob ve věku 18 až 34 let došlo od roku 2022 k výraznému nárůstu (o 16 procentních bodů). Naproti tomu důvěra u osob starších 55 let vzrostla o pouhé tři body, což ukazuje, že osoby ve věku 18 až 34 let důvěřují reklamě téměř třikrát častěji než osoby starší 55 let. Britský reklamní think tank Credos tento rozdíl v důvěře přisuzuje "generační digitální propasti". Mladší publikum stále více důvěřuje online reklamě, zatímco důvěra starších generací v ní zůstává nízká.

Data ukazují, že více než polovina (51 %) osob ve věku 18 až 34 let důvěřuje online reklamě, zatímco mezi osobami ve věku 35 až 54 let je to 34 % a mezi osobami staršími 55 let jen 14 %. Pouze 7 % osob starších 55 let důvěřuje sociálním médiím a ještě méně (6 %) důvěřuje reklamě influencerů. Pro srovnání: sociálním médiím podle průzkumu důvěřuje 47 % osob ve věku 18 až 34 let, zatímco influencerskému marketingu 45 %.

Napříč všemi mediálními kanály se podle společnosti Credos důvěra zvýšila, přičemž televize a kino zůstávají na vrcholu žebříčku. Pro osoby ve věku 35 až 54 let (49 %) a starší 55 let (31 %) je nejdůvěryhodnějším médiem televize. U lidí ve věku 18 až 34 let (56 %) je na prvním místě kino, což signalizuje, že investice do reklamy na značky jsou i nadále nezbytné pro budování důvěry spotřebitelů.

Dan Wilks, ředitel společnosti Credos, uvedl: "Důvěra v lidi se zvyšuje:

"Celkový nárůst důvěry v roce 2024 způsobila řada faktorů, včetně silné reklamní sezóny o svátcích a příjemnějšího vyznění reklamy obecně, přičemž po pandemii se rozhodně vrací humor. Náš kvalitativní průzkum také ukázal lepší zážitek z reklamy v některých kanálech, přičemž vyzdvihován byl zejména BVOD a influenceři. Významný vliv v tomto období má také reklamní kampaň Úřadu pro regulaci reklamy (ASA), která v roce 2024 proběhla již potřetí. Víme, že zvýšené povědomí veřejnosti o našem samoregulačním systému má pozitivní vliv na důvěru lidí v reklamu."

Poslední výbuch multikanálové národní reklamní kampaně ASA probíhal po dobu osmi týdnů od začátku září 2024. Průzkum kampaně v říjnu 2024 ukázal, že 36 % dospělých Britů si vzpomnělo, že vidělo nebo slyšelo reklamy ASA, a ti, kteří reklamy viděli nebo slyšeli, mají více než dvakrát vyšší pravděpodobnost, že budou tomuto odvětví důvěřovat, než ti, kteří je neviděli. Tyto pozitivní postoje jsou i nadále výrazně silnější mezi těmi, kteří uvedli, že viděli nebo slyšeli reklamy ASA, přičemž 43 % těch, kteří je viděli nebo slyšeli, uvedlo, že "mají tendenci důvěřovat většině reklam", oproti 24 %, kteří reklamy neviděli.

Guy Parker, generální ředitel Úřadu pro reklamní standardy, uvedl: "V tomto ohledu je třeba zdůraznit, že ASA je v současné době nejoblíbenější reklamní agenturou:

"Je opravdu dobré vidět, že důvěra v reklamu stále roste, což je podpořeno naší vlastní reklamní kampaní v celé Velké Británii. V úřadu ASA máme rádi zodpovědnou reklamu, chceme, aby byla důvěryhodná, a chceme, aby si tuto důvěru zasloužila. Pokud budeme všichni pokračovat v práci na dosažení tohoto cíle, včetně ještě většího a lepšího rozmachu reklamy ASA později v roce 2025, uvidíme ještě větší přínos pro lidi, značky, média a samozřejmě pro ekonomiku."

Stephen Woodford, generální ředitel Asociace pro reklamu, řekl:

"Jsme opravdu potěšeni těmito nejnovějšími výsledky sledování, které ukazují nárůst důvěry v reklamu v řadě našich klíčových ukazatelů. Kampaň ASA je zjevně klíčovou pákou, za kterou můžeme tahat, a jsme opět nesmírně vděční značkám, které nám propůjčují své slavné aktiva a strapiny, společnostem Leith a EssenceMediacom, které jsou tak velkorysé svými kreativními a mediálními zkušenostmi, a vlastníkům médií, kteří přispívají. Chceme toho udělat více a plánujeme na to navázat v roce 2025."

Zdroj: Advertising Association; warc.com

Načítání dalších...