Zdroj: warc.com
AKTUALITY TRENDY ZAHRANIČNÍ

PROČ HUMOR V REKLAMĚ FUNGUJE – A JAK HO MOHOU ZNAČKY VÍCE VYUŽÍVAT

4. 2. 20254. 2. 2025
Podle společnosti Kantar se za posledních 20 let snížil podíl humoru v reklamě o 37 %, ale důkazy ukazují, že zůstává silným nástrojem pro zapamatování značky, emocionální zapojení a dlouhodobý úspěch.

Nová zpráva společnosti WARC s názvem What's Working in Humorous Advertising (Co funguje v humorné reklamě) odhaluje, jak značky napříč odvětvími - od Snickers po Specsavers - využívají komedii k tomu, aby se prosadily a vybudovaly si trvalé vazby.

Proč je humor důležitý


Lidé si zapamatují to, co v nich vyvolá nějaký pocit, a humor je jedním z nejrychlejších způsobů, jak toto spojení vytvořit. Proniká hlukem, upoutává pozornost a dělá značky sympatičtějšími. Proto reklamy postavené na humoru - jako například "Měli jsme jít do Specsavers" nebo "záchvaty hladu" od Snickers - zůstávají v paměti lidí dlouhá léta.

Ale nejde jen o to být vtipný, jde o to být lidský. Dobře mířený vtip dokáže z bezejmenné značky udělat něco, co se vám bude líbit. V přeplněných nebo tradičně nudných kategoriích je humor často rozdílem mezi ignorováním a nemožností zapomenout. Zeptejte se společnosti Liquid Death, která udělala z vody cool záležitost, nebo společnosti Xero, která proměnila účetnictví v zábavu.

Zkušenosti



  • Humor jako paměťový háček: Komedie narušuje očekávání, nutí spotřebitele zastavit se, zaujmout a zapamatovat si.

  • Klíčová je vztahovost: Univerzální postřehy - jako například "Nejsi to ty, když máš hlad" - rezonují napříč kulturami a trhy.

  • Sláva x humor je hnacím motorem slávy: Dobře provedený humor ve spojení s podporou celebrit (jako kampaň Specsavers s Rickem Astleym) zvyšuje dopad značky.

  • Komerční argumenty pro komedii: Humor může zvýšit návratnost investic do marketingu. Reklamy s humorem jsou 6,1× účinnější při zvyšování tržního podílu než neutrální nebo nudné reklamy.


Sečteno a podtrženo


Humor není jen kreativní volba - je to strategická výhoda. Pokud ho správně zvolíte, můžete si být jisti, že si vaši značku lépe zapamatujete, více ji zaujmete a získáte silnější obchodní dopad. Přesto použití humoru v komunikaci vyžaduje hluboký vhled do problematiky spotřebitelů, kulturní povědomí a důslednost, aby dobře dopadlo.

Zdroj: warc.com

Načítání dalších...