Zdroj: Pixabay.com
AKTUALITY TRENDY ZAHRANIČNÍ

ZPRÁVA: 56 % DIVÁKŮ SUPER BOWLU LIX ŘÍKÁ, ŽE BUDE UDÁLOST STREAMOVAT

7. 2. 20257. 2. 2025
Vzhledem k tomu, že se očekává, že nadcházející Super Bowl LIX, v němž se utkají Kansas City Chiefs a Philadelphia Eagles ze Superdome v New Orleans, bude opět dominovat televiznímu vysílání, nové údaje naznačují, že velkou část diváků budou tvořit streameři.

Podle nových údajů společnosti VegasSlotsOnline se očekává, že přibližně 56 % všech diváků Super Bowlu, tedy přibližně 67 milionů lidí, bude letos tuto událost také streamovat. Na základě online průzkumu, kterého se zúčastnilo 1 000 respondentů, se pro streamování rozhodne 64 % dospělých z generace Z a mileniálů (ve věku 18-34 let), zatímco u diváků ve věku 65 let a starších je to jen 19 %.

Zápas je poprvé živě přenášen na platformě Tubi, která je podporována reklamou, a doplňuje streamový přístup vysílatele Fox Sports v rámci YouTube TV, Fubo TV, Hulu Live TV, Sling TV a NFL App.

Očekává se, že průměrný uživatel streamování Super Bowlu utratí za streamovací služby měsíčně přibližně 53,59 USD, což přispěje k celkovým odhadovaným výdajům ve výši 1,23 miliardy USD v celých Spojených státech jen za streamování Super Bowlu.

Údaje naznačují, že téměř 70 % diváků se během této události zapojí do více platforem. Posun k využívání druhé obrazovky, včetně sociálních médií a exkluzivního obsahu, poukazuje na rostoucí trend prolínání sledování sportovních přenosů s digitální zábavou.

Super Bowl je i nadále hlavním motorem pro nákupy technologií. 21 % diváků investuje do nového zábavního systému speciálně kvůli velkému zápasu a utratí za něj v průměru 107,91 USD. Toto číslo stoupá na 26 % u lidí ve věku 35-44 let, kteří utratí v průměru 118,97 USD - a jsou tak věkovou skupinou, která letos za systémy domácí zábavy utratí nejvíce.

Samostatně má na sledování Super Bowlu i nadále vliv popkultura, přičemž hlavním tahákem pro mladší publikum se stala Taylor Swift. Studie zjistila, že 9,6 milionu diváků se bude dívat na "momentku se Swiftie"

Ve skutečnosti 13 % diváků ve věku 18-24 let a 13 % diváků ve věku 35-44 let plánuje sledovat právě momenty s Taylor Swift, což je ironické vzhledem ke slavnému šťastnému číslu Swift. Tento trend koresponduje s větším posunem ve spotřebě médií, kdy kulturní ikony stále více určují chování při streamování, nejen sportovních událostí.

"Efekt Taylor Swift" podporuje nárůst počtu mladších diváků, z nichž mnozí streamují zápas ze svých chytrých telefonů a tabletů a současně sledují obsah související se Swift na platformách sociálních médií. Tato nová vlna diváků přijímá plně digitální zážitek, kde se sociální média, streamování a momenty v reálném čase snoubí v mnohovrstevnatý zážitek.

"S prudkým nárůstem streamování, zapojením druhé obrazovky a investicemi do technologií se Super Bowl vyvinul z tradiční televizní události ve všezahrnující zážitek pro více zařízení," stojí v prohlášení VegasSlotsOnline. "[S] mladšími generacemi, které přijímají digitální platformy, se Super Bowl stal ústředním centrem popkultury a zábavy v digitálním věku."

Zdroj: mediaplaynews.com

Načítání dalších...