CRISTAL INOVUJE VYLEPŠENÉ CÍLENÍ NA PUBLIKUM, ABY SE SNÍŽILO OPOTŘEBENÍ
spolupráce s

9. 12. 2024

V roce 2023 se belgická značka piva Cristal snažila zvýšit pozitivní asociace a povědomí o značce tím, že zdůrazňovala místní suroviny a ekologickou energii, kterou používá při výrobě. Cílem této kampaně bylo oslovit mladší spotřebitele a minimalizovat plýtvání reklamou.

Za tímto účelem Dentsu a Ads & Data ve spolupráci se společností Cristal navrhly mediální strategii optimalizovanou na data, která integrovala televizní a online kanály s cílem maximalizovat zásah a snížit náklady na zásah. S využitím nástroje Dentsu Consumer Connection Tool umožnil tento přístup společnosti Cristal přizpůsobit svou strategii a efektivně zdvojnásobit zásah publika.

Plán, strategie a realizace

Aby kampaň zasáhla cílové publikum, probíhala ve dvou vlnách. První využívala lineární televizi, Smart Ad a BVOD (broadcaster video on demand) k oslovení diváků ve věku 25-44 let. Druhá se zaměřila na ty, kteří v první vlně chyběli. Cílení optimalizované na základě dat první strany a integrace napříč platformami maximalizovalo zásah a zároveň snížilo plýtvání reklamou a zvýšilo povědomí o značce mezi mladšími spotřebiteli. Tímto kombinovaným přístupem bylo v Belgii vůbec poprvé dosaženo měření celkového dosahu videa napříč lineární televizí, Smart AD a BVOD, což maximalizovalo dosah a snížilo plýtvání reklamou.

Video z kampaně je k dispozici zde.

Týmová práce dělá sen snem

Týmy společností Cristal, Dentsu a Ads & Data úzce spolupracovaly a při tvorbě televizních spotů je podporovala kreativní agentura VLM. Spolupracovali také se společnostmi Telenet, Proximus a InfoSum pro cílení na publikum v souladu s ochranou osobních údajů. Analytici Ads & Data zajistili konzistenci napříč platformami a konsolidovali data z kampaní do jediné deduplikované metriky dosahu.

Inovativní cílení kampaně přineslo pozoruhodné výsledky:

  • 23.4 % čistého zásahu u osob ve věku 25-44 let prostřednictvím lineární televize.
  • 58% deduplikovaný čistý dosah díky kombinaci lineární TV, Smart AD a online videa.
  • 67% zapamatovatelnost reklamy v cílové skupině, přičemž 65 % připisuje zapamatovatelnost televizi.
  • Vysoké povědomí o značce: 95 % u diváků ve věku 25-44 let, s 58% záměrem nákupu mezi exponovanými diváky.

Rozpoznatelnost a dopad na odvětví

Kampaň získala cenu CommPass AMMA za „Nejlepší využití dat“ a cenu IAB Mixx za efektivní využití dat. Tím, že se kampaň opírala o místní data první strany, posílila také místní reklamní ekosystém a ukázala potenciál strategií optimalizovaných pro data k dosažení rozsáhlého zásahu mezi mladším publikem.

Zdroj: egtaknowledgehub.com

DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE

ADS & DATA: VYUŽITÍ BEHAVIORÁLNÍCH A KONTEXTOVÝCH POZNATKŮ PRO CHYTŘEJŠÍ REKLAMU

14. 2. 2025

V dnešním rychlém digitálním prostředí je Ads & Data průkopníkem v oblasti behaviorálního cílení. Jedná se o využití behaviorálních a kontextových dat k zobrazování nejrelevantnějších reklam. Tato case study se zabývá tím, jak cílení společnost Ads & Data využívá k inzerci, čímž zvyšuje výkonnost kampaní. Do konce roku by se tato technologie mohla rozšířit i… Pokračovat ve čtení CRISTAL INOVUJE VYLEPŠENÉ CÍLENÍ NA PUBLIKUM, ABY SE SNÍŽILO OPOTŘEBENÍ

BUDOUCNOST MALOOBCHODNÍCH MÉDIÍ: SPOLEČNÉ TRŽIŠTĚ PRO CÍLENOU TELEVIZNÍ REKLAMU

14. 2. 2025

Na podzim loňského roku společnosti FranceTV Publicité, M6 Publicité a RMC BFM Ads ve spolupráci se společností Unlimitail spustily TV Retail Connect, první společné maloobchodní mediální tržiště pro adresovatelnou televizi (ATV) a HVOD v zemi. Adresovatelná televize zaznamenala v posledních letech ve Francii znatelný nárůst, od začátku roku 2024 se počet impresí zvýšil o 41… Pokračovat ve čtení CRISTAL INOVUJE VYLEPŠENÉ CÍLENÍ NA PUBLIKUM, ABY SE SNÍŽILO OPOTŘEBENÍ

EFEKT OPOTŘEBENÍ REKLAMY? S OMEZENÍM TELEVIZNÍCH FREKVENCÍ SE TO REWE NETÝKÁ

9. 12. 2024

Výzva: Překonání „efektu opotřebení“ Reklama často ztrácí svůj účinek po několikanásobném vystavení, což je jev známý jako „efekt opotřebení“, který snižuje účinnost. Pro řešení tohoto problému vyvinula společnost Ad Alliance řešení pro kontrolu frekvence kontaktů televizní kampaně na domácnost pomocí chytrých televizorů. Cílem bylo zachovat působivost obrazové reklamy REWE a zároveň propagovat aplikaci REWE. Řešení:… Pokračovat ve čtení CRISTAL INOVUJE VYLEPŠENÉ CÍLENÍ NA PUBLIKUM, ABY SE SNÍŽILO OPOTŘEBENÍ

CRISTAL INOVUJE VYLEPŠENÉ CÍLENÍ NA PUBLIKUM, ABY SE SNÍŽILO OPOTŘEBENÍ

9. 12. 2024

V roce 2023 se belgická značka piva Cristal snažila zvýšit pozitivní asociace a povědomí o značce tím, že zdůrazňovala místní suroviny a ekologickou energii, kterou používá při výrobě. Cílem této kampaně bylo oslovit mladší spotřebitele a minimalizovat plýtvání reklamou. Za tímto účelem Dentsu a Ads & Data ve spolupráci se společností Cristal navrhly mediální strategii… Pokračovat ve čtení CRISTAL INOVUJE VYLEPŠENÉ CÍLENÍ NA PUBLIKUM, ABY SE SNÍŽILO OPOTŘEBENÍ

JAK RAI PUBBLICITÀ, SHISEIDO A DOUGLAS VYUŽÍVAJÍ TELEVIZI KE VZDĚLÁVÁNÍ SPOTŘEBITELŮ

2. 12. 2024

Cílem nejnovější iniciativy značky Shiseido a Douglas bylo vyvrátit falešné mýty o kráse a péči o pleť, které se často šíří na sociálních sítích a dezorientují spotřebitele. Obě značky nabídly konkrétní opatření, která mají spotřebitelům pomoci při informovaném výběru kosmetiky. Shiseido, japonská obří značka proslulá svým historickým know-how a inovacemi v oblasti péče o pleť… Pokračovat ve čtení CRISTAL INOVUJE VYLEPŠENÉ CÍLENÍ NA PUBLIKUM, ABY SE SNÍŽILO OPOTŘEBENÍ

INOVACE ADRESNÉ TELEVIZE RTL GERMANY: DYNAMICKÉ KREATIVNÍ REKLAMY PRO MARKETING REWE GROUP

28. 11. 2024

Kontext Cílem společnosti REWE bylo nahradit konvenční papírové brožury udržitelnějším způsobem komunikace s využitím digitálních prodejních kanálů při zachování výhod tradičních letáků. Zaměřila se na adresovatelnou televizi jako další prodejní kanál, který doplňuje stávající digitální řešení. Výzvou bylo přesné zobrazování reklamy na základě polohy a zobrazování digitálních letáků s místními nabídkami potenciálním zákazníkům REWE v… Pokračovat ve čtení CRISTAL INOVUJE VYLEPŠENÉ CÍLENÍ NA PUBLIKUM, ABY SE SNÍŽILO OPOTŘEBENÍ

NOVOROČNÍ KAMPAŇ ESTRELLA A NETFLIX NA ATRESMEDIA

14. 11. 2024

V rámci propagace nového seriálu Berlín společnosti Netflix se Estrella spojila se společností Atresmedia a společně připravily inovativní interaktivní kampaň během nejsledovanějšího televizního okamžiku ve Španělsku – silvestrovského odpočítávání. Cíle byly jasné: vytvořit vysoké povědomí o Berlíně, posílit image značky Estrella a zapůsobit kampaní, která se vymyká tradičním reklamním normám. Jedinečný přístup V rámci první´takové… Pokračovat ve čtení CRISTAL INOVUJE VYLEPŠENÉ CÍLENÍ NA PUBLIKUM, ABY SE SNÍŽILO OPOTŘEBENÍ

ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ

18. 10. 2024

V září 2024 spustila ITV inovativní řešení, jehož cílem je zpřístupnit televizní reklamu malým a středním podnikům. Využitím síly generativní umělé inteligence (GenAI) rozšiřuje ITV své služby komerční kreativní produkce, aby odstranila domnělé překážky spojené s náklady na tvorbu televizních reklam. Tato inovace umožňuje značkám malých a středních podniků vytvářet velice kvalitní reklamy za zlomek… Pokračovat ve čtení CRISTAL INOVUJE VYLEPŠENÉ CÍLENÍ NA PUBLIKUM, ABY SE SNÍŽILO OPOTŘEBENÍ

NOVÁ ÉRA SAMOOBSLUŽNÝCH REKLAMNÍCH ŘEŠENÍ: MEDIÁLNÍ MANAŽER TV4

17. 10. 2024

V červnu 2024 uvedla TV4 na trh TV4 Media Manager, průlomový systém pro rezervaci reklamy, který má zjednodušit celý reklamní proces pro malé a střední podniky a malé agentury. Tato nová platforma konsoliduje různé reklamní příležitosti do jediného uživatelsky přívětivého rozhraní a umožňuje inzerentům plánovat, rezervovat a sledovat své kampaně s nebývalou flexibilitou. Umožněním cílené… Pokračovat ve čtení CRISTAL INOVUJE VYLEPŠENÉ CÍLENÍ NA PUBLIKUM, ABY SE SNÍŽILO OPOTŘEBENÍ

ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY

20. 9. 2024

Laurent Bliaut, zástupce generálního ředitele TF1 Publicité, nedávno nastoupil do funkce prezidenta egta, kde vystřídal Waltera Zinggla, generálního ředitele IP Austria, kterému tímto děkujeme za jeho obětavou práci. V rozhovoru s manažerem televizního výzkumu, Halli Oddssonem, se Laurent velkoryse podělil o své myšlenky a vize pro blízkou budoucnost a diskutoval o výzvách a příležitostech, kterým… Pokračovat ve čtení CRISTAL INOVUJE VYLEPŠENÉ CÍLENÍ NA PUBLIKUM, ABY SE SNÍŽILO OPOTŘEBENÍ

NÁKUPY CHYTŘE A EKOLOGICKY: SPOLUPRÁCE IP OSTERREICH A GREEN SHOPPING DAYS

12. 9. 2024

S tím, jak si spotřebitelé stále více uvědomují environmentální a sociální důsledky svých nákupů, jsou podniky stále více nuceny na tyto měnící se hodnoty reagovat. Společnosti si uvědomují, že přizpůsobení se zájmům jejich publika není jen trendem, ale zásadní strategií pro dlouhodobý úspěch. Aby vyšla vstříc rostoucí poptávce po udržitelných možnostech, navázala IP Österreich, dceřiná… Pokračovat ve čtení CRISTAL INOVUJE VYLEPŠENÉ CÍLENÍ NA PUBLIKUM, ABY SE SNÍŽILO OPOTŘEBENÍ

VEDOUCÍ POSTAVENÍ V OBLASTI UDRŽITELNOSTI: AMBICE ITV V OBLASTI ZMĚNY KLIMATU

12. 9. 2024

Přestože většina představitelů médií uznává, že klimatická krize je jednou z rozhodujících výzev naší doby, přijetí účinných opatření pro televizní společnosti často zůstává významnou překážkou. Jako proaktivní krok v odvětví mediálního průmyslu zveřejnila nedávno ITV svůj Plán přechodu na ochranu klimatu, který stanovuje nový standard environmentální odpovědnosti v médiích. ITV pracuje na dosažení svých čistých… Pokračovat ve čtení CRISTAL INOVUJE VYLEPŠENÉ CÍLENÍ NA PUBLIKUM, ABY SE SNÍŽILO OPOTŘEBENÍ

VŠECHNY CASE STUDIES