Source: Pixabay.com
AKTUALITY NÁZOR ZAHRANIČNÍ

TELEVIZE VSTUPUJE DO NOVÉ ÉRY INTERAKTIVITY

30. 1. 202530. 1. 2025
S pomocí umělé inteligence budou moci lidé komunikovat s širší škálou obsahu jen pomocí dálkového ovladače, hlasu, pohybových gest, herních ovladačů nebo telefonů a získat tak zážitek na velké obrazovce.

Nejneopěvovanějším zařízením v domácnosti je skromný Wi-Fi router. Je to ten kus techniky, o kterém se v oboru mluví nejméně, ale je to nejproměnlivější zařízení posledního desetiletí.

Umožňuje moderní domácnost a připojuje k internetu stále více zařízení, od telefonů a notebooků až po televizory a domovní zvonky. Je stále těžší koupit ledničku, auto, pračku nebo bezpečnostní kameru, která by se nechtěla připojit k vaší Wi-Fi.

Je zřejmé, jak moc tyto změny odrážejí vyvíjející se vztah mezi technologií a zábavou. Právě tato neviditelná síť připojení mění způsob, jakým žijeme, pracujeme a bavíme se, a být připojen v každém slova smyslu je klíčem k úspěchu.

Všichni známe to drama doma, když vypadne Wi-Fi..

Digitální domácnost v akci


Ve společnostech Sky a Comcast máme v domácnostech více než 50 milionů Wi-Fi routerů. Na vlastní oči vidíme, jak digitální domácnost - inteligentní domácnost - ožívá.

Vidíme, k čemu se internet používá, co lidé ve svých domovech dělají a jak se domácnost změnila ve světě práce z domova a domácího fitness.

A především vidíme, že internet slouží k poskytování zábavy. Více než 80 % veškerého provozu v naší síti tvoří zábava. Doba DVD, CD a dokonce i satelitních kabelů končí a nahrazuje ji svět, kde veškerá televize, hudba, hry, rádio, podcasty a sociální média přicházejí jako datové toky.

Předpověď budoucnosti


Společnost Sky předvídala příchod této vlny změn již před více než deseti lety. Již několik let před spuštěním Sky Glass jsme začali zkoumat myšlenku streamované televize a vyvíjeli jsme to, co jsme potřebovali, zatímco jsme čekali, až bude trh připraven.

Čekali jsme, až si zákazníci pořídí Wi-Fi routery, čekali jsme, až bude internet dostatečně rychlý, a čekali jsme, až mediální společnosti najmou softwarové týmy a vytvoří streamovací aplikace.

Dnes se tento příběh streamování odehrává. Každý nyní může okamžitě posílat video na miliony obrazovek po celém světě, včetně telefonu ve vaší kapse. V důsledku toho došlo k explozi obsahu a každý den vznikají statisíce hodin videa.

S tím, jak se tato vlna změn začíná usazovat, můžeme pozorovat, jak se vytváří další vlna: interaktivita.

Z veškeré zábavy, která se šíří po internetu, jsou dva největší datové toky sport a videohry. Kdykoli se hraje velký fotbalový zápas nebo se aktualizuje videohra, internetový provoz prudce vzroste, padají rekordy v návštěvnosti a my musíme této nové úrovni poptávky vyhovět.

Pokud je internet určen k poskytování zábavy, pak především k poskytování sportu a videoher.

Rozšíření interaktivity pomocí umělé inteligence


Videohry jsou v čele této nové vlny. Televizor je již nyní vysoce interaktivní obrazovkou, na které lidé tráví hodiny denně hraním her a interakcí s obsahem na velké obrazovce. Tato interaktivita se rozšiřuje nejen na konzolové hry, ale i na příležitostné hry na Netflixu a pohybové hry na Sky Live.

Umělá inteligence se chystá tuto interaktivitu dále rozšířit. Umožní dvě velké změny.

Zaprvé, agenti a asistenti s umělou inteligencí budou moci získávat data odkudkoli v reakci na jednoduchý požadavek - něco tak jednoduchého, jako je například promluvit do hlasového ovladače a požádat o nabídku pojištění.

Za druhé, generativní AI bude schopna tato data převést do formátu vhodného pro televizi. Bude schopna generovat video, hudbu, grafiku, hlasové projevy a dokonce i moderátory - promění jakákoli data v obsah pro velkou obrazovku. Okamžitá televize, která je personalizovaná a dynamická. Televize, která se může měnit každou vteřinu.

Lidé pak budou s tímto vygenerovaným obsahem komunikovat pomocí dálkového ovladače, hlasu, pohybových gest nebo dokonce herních ovladačů či telefonů. U obsahu, který běžně sledují na menší, těžko sdílené obrazovce, získají veškerou sílu zážitku z velké obrazovky - velký obraz, velký zvuk, sdílená obrazovka.

Vše, co dělá videohry tak přitažlivými a oblíbenými, bude přeneseno do širšího spektra obsahu.

Dopad umělé inteligence na televizi a reklamu


Umělá inteligence bude méně znamenat změnu televizních pořadů nebo změnu televizní reklamy a více přinese nový obsah na televizní obrazovku. Obsah, který byl dříve uzavřen v aplikaci nebo na webových stránkách.

A AI bude o rozšiřování avylepšování televizních pořadů a reklamy. Například přidání vrstvy interaktivity do sportovních přenosů, abyste mohli na stadionu vidět personalizované reklamy nebo sledovat opakované záběry z nemožných úhlů kamer nebo vzít do ruky herní ovladač a sami si zopakovat nepovedený volný kop.

Pro značky rozšíří televizní reklamu do obchodních cest a přidá vrstvu interaktivity kolem objevování produktů, toků zákaznické zkušenosti nebo prodejních trychtýřů. To znamená digitální zapojení značky přeformátované do něčeho, co se více podobá televizi a méně starému webu.

Nejzábavnější obrazovka ve vašem životě se brzy stane nejužitečnější.

Zdroj: themedialeader.com

Načítání dalších...