Televizní skupina Nova chystá změny ve svých tematických kanálech. Stanice Nova 2 se v průběhu podzimu přejmenuje na Nova Fun a bude se více zaměřovat na obsah pro mladší cílovou skupinu. Nova Action prošla repositioningem a mění svůj koncept, grafiku i obsah. Během podzimu pak Nova představí i novou stanici Nova Lady zaměřenou na ženské divačky. Nova Cinema i Nova Gold zůstávají. Vedle toho Nova uvádí nové sportovní placené stanice Nova Sport 3 a Nova Sport 4. Změny oznámila na středeční konferenci k podzimnímu schématu.
Nova 2 se má transformací na Nova Fun více zaměřovat na mladé diváky. Stavět chce na stávajících seriálech stanice Přátelé, Teorie velkého třesku a Dva a půl chlapa, ale postupně má přidávat i další formáty. Změnou projde také logo i grafika stanice, která svou barevností symbolizuje zábavu, pohodu a party. Stanice Nova Action se bude ještě více zaměřovat na mužské diváky, kromě seriálů jako Námořní vyšetřovací služba: New Orleans přinese reality show SAS: Odvážnému štěstí přeje, Dannyho auťáky (Counting Cars) nebo Hledači pokladů (American Pickers). V průběhu podzimu spustí skupina Nova také novou stanici zaměřenou na ženy Nova Lady. Konkrétní formáty, které zde bude vysílat, zatím Nova nezveřejnila. Má jít ale o mix českých i zahraničních romantických seriálů, filmů nebo reality show. Grafickou a konceptuální část zastřešila londýnská agentura Red Bee Media, jež stojí za podobnými projekty například pro Universal TV, Discovery+, AMC Networks International nebo BBC.
„Zjistili jsme, že kanály lze umístit tak, že se víc vzájemně doplňují a rychleji mohou budovat reach,"
vysvětlil MediaGuru.cz důvody změn generální ředitel TV Nova Jan Vlček. Uvedení nového kanálu Nova Lady a repositioning stanic Nova 2 a Nova Action také podle jeho slov souvisí s otevřenou investiční politikou nového vlastníka a s investicemi do obsahového rozvoje.
Nový kanál Nova Lady, který bude určen pro ženské publikum, doplní v portfoliu Novy stanici Nova Gold. „Tu rovněž ženské publikum vyhledává, Nova Lady ale bude mířit na ženské publikum ještě výrazněji. Obsahově by se měly oba kanály lišit," dodává.
Podle generálního ředitele Novy je vývoj po jarním lockdownu na reklamním trhu příznivý. „Indicie jsou stále pozitivní, trh má apetit a je vyprodaný," říká a naznačuje, že navýšení cen televizní reklamy je téměř jisté.
Tematické TV stanice skupiny Nova:
Volně šířené (podíl CS 15-54)
Nova Cinema, share: 5,13 %
Nova Action, share: 2,20 %
Nova 2, share: 3,31 % (v průběhu podzimu se přejmenuje na Nova Fun)
Nova Gold, share: 1,17 %
Placené
Nova Sport 1
Nova Sport 2
Nova Sport 3 (zahájí od 13. srpna 2021)
Nova Sport 4 (zahájí od 13. srpna 2021)
Zdroj dat: ATO-Nielsen Admosphere, 1.1:-31.7. 2021, share CS 15-54, celý den
Zdroj: mediaguru.cz