SUPER BOWL SE BLÍŽÍ: JAK SE STÁT VÍTĚZEM REKLAMNÍ PŘEHLÍDKY ROKU
5. 2. 20245. 2. 2024Jen 30sekundový reklamní slot během letošního finálového zápasu NFL vyjde na zhruba sedm milionů dolarů. A značky do něj neváhají investovat. Podle průzkumů bude totiž sledovat 58. Super Bowl rekordní počet diváků.
„Super Bowl je prakticky jediné období v roce, kdy se reklamy stávají skutečnou součástí kultury. Lidé sledují nejen hru, ale čekají i na reklamy. A také se na ně dívají přísnějším pohledem,“ říká Leonard Savage, kreativní šéf McCann Prague a zakladatel pražské Planetary. Sám se během kariéry podílel na přípravě čtyř takových spotů.
Kulturní status reklam Super Bowlu potvrzují i výzkumy, jako třeba loňský od společnosti Veylinx. Podle něj Američané k přenosu usedají kvůli zápasu samotnému ze 64 procent. Právě reklamy jsou podle 39 procent respondentů hned druhým nejpopulárnějším důvodem pro jeho sledování. Až za nimi následuje s 35 procenty hudební show během poločasu.
Podle expertů je Super Bowl nejlepší příležitostí pro budování povědomí o brandu a slávy značky. „Úspěch mají pravidelně kampaně, které dokážou vytvořit ‚ad fame‘ ještě před samotným velkým večerem a poutají na zajímavou zápletku nebo známé tváře v netradiční podobě,“ říká Roman Biath, lídr kreativy a strategie v agentuře Zaraguza.
Co dalšího v reklamách při Super Bowlu funguje? A co si z toho může podle expertů vzít česká reklama? Více si přečtěte zde.
Zdroj: mam.cz