Zpráva Subscription Wars 2024, kterou zveřejnila společnost Bango, zahrnuje výzkum provedený mezi 5 000 americkými předplatiteli a zaměřený na jejich zvyky, chování a postoje k předplatnému.
Pro přechod na prémiovou úroveň s cílem vyhnout se přerušení sledování reklamou se rozhodlo 36 % respondentů.
K tomu došlo poté, co společnost Amazon zavedla reklamy napříč svými službami. Všichni předplatitelé, kteří nechtějí vidět reklamy, si nyní musí připlatit.
Podle údajů společnosti Bango se akceptace reklamy u různých typů předplatného liší. Zatímco 35 % uživatelů televizního vysílání a streamovacích služeb se rozhodlo připlatit si, aby se vyhnuli sledování reklam, u předplatitelů hudebních služeb toto číslo vystoupalo na 48 %. U těch, kteří streamují sportovní obsah, je toto číslo ještě vyšší – masivních 71 % spotřebitelů se poté, co do jejich služeb byly zavedeny reklamy, rozhodlo pro upgrade.
Společnost Bango, která působí v oblasti online obchodu, zkoumala také vliv sdílení hesel. Od zavedení nových, přísnějších pravidel u služeb (včetně Netflixu) začalo 35 % předplatitelů platit za službu, ke které dříve přistupovali zdarma prostřednictvím cizího účtu.
Více než třetina předplatitelů (35 %) stále pravidelně přeskakuje mezi platformami, pozastavuje a znovu spouští své předplatné, aby se dostala k požadovanému obsahu.
Paul Larbey, generální ředitel společnosti Bango, k tomu řekl:
„Americký postoj k předplatnému se mění. Ačkoliv spousta lidí předpovídala, že rozdělení na služby s reklamou a bez reklamy bude nekompromisně odmítnuto, ve skutečnosti předplatitelé vítají flexibilitu, kterou toto rozdělení poskytuje. Lidé chtějí mít na výběr. Ti, kterým vyhovuje sledování reklam, je přijímají, ti, kterým nevyhovuje, si připlatí. Důležité je, že mají svobodu volby.“
Nástup superagregátoru, kdy operátoři, jako je Verizon, spojili do balíčků Netflix, Starz, Max, Paramount+, předplatitelé uvítali.
73 % předplatitelů uvedlo, že chtějí jednu platformu pro správu všech svých předplatných na jednom místě. 69 % by také uvítalo možnost platit za více předplatných prostřednictvím jednoho měsíčního účtu.
„Předplatitelé chtějí přeskakovat mezi různým obsahem a službami, ale nechtějí mít administrativní starosti se správou více účtů a placením více účtů,“
dodává Larbey.
Američtí předplatitelé se však obávají návratu k balíčkům ve stylu „kabelové televize“ – pouze 29 % z nich chce, aby jejich předplatné spravovala společnost provozující kabelovou televizi.
Zdroj: broadbandtvnews.com