Těžko najdete nákupčího médií, který by nesouhlasil s důležitostí kvalitního mediálního prostředí, a většina z nich (92 %) také uvede, že dává přednost utrácení u dodavatelů dodržujících oborové standardy. Programatický nákup však nadále zavádí značky do některých sporných oblastí. A i když vydavatel může splňovat kritéria "kvalitních médií" a místní standardy, jeho obsah nemusí být nutně takový, vedle kterého by se značka chtěla objevit, jak dokládá činnost subjektů jako Stop Funding Hate. Co kupující říkají a co dělají, jsou dvě různé věci.
Nová zpráva IAB Europe ukazuje, že:
- 84 % všech kupujících uvedlo, že jsou ochotni zaplatit vyšší cenu za kvalitnější a důvěryhodný inventory.
- 92 % uvedlo, že svůj reklamní rozpočet raději vynakládají u dodavatelů, kteří dodržují oborové standardy.
- 73 % respondentů uvedlo, že si ověřují, zda vlastník médií nebo dodavatel dodržuje oborové standardy, než u něj utratí rozpočet.
- Pouze 19 % nákupčích, kteří v průzkumu odpovídalo, že oborové standardy nesledují. Tento podíl se snížil na 6 %, pokud se nákupčí nacházel na trhu s národním standardem kvality.
- 89 % zadavatelů reklamy a agentur uvedlo, že jim vadí nebo velmi vadí problém s viditelností značky a 79 % uvedlo totéž o bezpečnosti značky.
- Nákupčí chtějí, aby byly vytvořeny standardy pro CTV, audio a DOOH.
Zdroj: warc.com