ADC AWARDS: AGENTUROU VEČERA JE DDB, GRAND PRIX PRO FOFRTAŠKU
16. 5. 202416. 5. 2024Letošní ročník soutěže komunikační kreativity ADC Czech Creative Awards zná své vítěze. Z celkových 274 přihlášek se na shortlist probojovalo 120 prací, ocenění získalo 70 z nich. Historicky první titul Agentura večera si připsala agentura DDB Prague, jež získala největší počet bodů v hodnocení a i nejvyšší ocenění. Grand Prix si odnesla za kampaň Fofrtaška 2.0 pro Kaufland. Klientem roku se stala Všeobecná zdravotní pojišťovna.
Nejúspěšnějším subjektem z pohledu počtu proměněných nominací je agentura OAK, která všech svých deset nominací přetavila v cenné kovy. Tím si zajistila druhé místo v žebříčku nejoceňovanějších agentur. Deset trofejí získala také agentura McCann Prague, což ji dopomohlo k třetímu místu v celkovém hodnocení.
„Letošní ročník hodnotíme jako úspěšný nejen z hlediska počtu přihlášek, ale také proto, že se nám podařilo dát dohromady skvělou porotu plnou osobností s přesahem mimo reklamu. S velkým potěšením jsme také pozorovali nárůst zájmu o leto poprvé samostatnou kategorii Design. A jakou message vysílají do našeho oboru letošní vítězné práce? Že kreativita přináší impact. A že skvělá práce je vždy společným dílem agentury a odvážného klienta,“ komentuje uplynulý ročník ADC Awards předseda ADC Miky Karas.
ADC také udělilo speciální oborové ocenění Zlatý ohníček za výjimečný kreativní přínos v komerční komunikaci. Jeho novým držitelem se stala Dora Pružincová.
Kampaň „Fofrtaška 2.0“, kterou agentury DDB, Fuse a OMD vytvořily pro Kaufland, získala kromě Grand Prix tři zlaté Louskáčky, a to v kategoriích Social: Community activation, Gaming a Brand partnership, a stříbro v kategorii Campaign: Integrace. Kampaň začala jako mezigenerační vtip o duchovních, nicméně během aktivace na sociálních sítích o tzv. Fofrtašku 2.0 projevili zájem mladí hráči. Kaufland ji tak ve spolupráci s Braasi Industry a Sinners Sport vyrobil. Z prodejů se podařilo vybrat přes milion korun na Ježíškova vnoučata. Vedle toho si DDB odnesla ještě dva bronzové Louskáčky za kampaň „Sezóna dětské radosti“ a „Pro oči nevidět“.
Celkem deset ocenění si připsala agentura OAK, z toho pět – tři zlata (Film: Long format, Film raft: Cinematography, Sound design), jedno stříbro (Film craft: Direction) a bronz (Film raft: Production design) – za kampaň „Co je to za mámu“, který společně s Bistro Films vytvořila pro Paměť národa. Cílem kampaně bylo připomenout hrdinství žen, které během komunistického režimu za podepsání Charty 77 čelily perzekucím, obvykle vedeným přes děti. Pro Paměť národa připravila ještě stříbrnou kampaň v kategorii Advertisiments for Good za „Paměť českým disidentkám“.
Ve spolupráci s VML je OAK podepsána pod kampaní „#silnější sám před sebou“, jež si vysloužila zlato v kategorii Film craft: Direction a dvě stříbra za Cinematography a Casting. Obsazením dvojčat bylo umožněno, že některé trikové záběry vznikaly přímo v kameře. Kampaň „#silnější“, jež chce posilovat sebevědomí Čechů, si odnesla bronz v kategorii Brand building.
Deset Louskáčků získala také agentura McCann. Dvěma zlaty – v kategoriích Campaign: Tactical a Digital & Interactive – byla oceněna její kampaň „System Sho(p)k“, kterou vytvořila pro Všeobecnou zdravotní pojišťovnu. Jejím cílem bylo vyvolat celonárodní diskusi o nákladech na zdravotní péči, změnit vnímání „bezplatného“ systému zdravotní péče a podpořit zodpovědné chování při využívání tohoto systému. Pro VZP ještě připravila kampaň „Pojišťovna pro zdravotní systém“, oceněnou bronzem v kategorii Brand building.
Dalších sedm cen si odnesla za práce pro Českou asociaci pojišťoven. Preventivní kampaň „Zkratky“, stojící na myšlence drog coby cesty k instantním řešením, stavěla zejména na seriálu Adikts Adama Sedláka. Celkem si připsala dvě zlata (Cinematography a Casting) a dva bronzy (Entertainment a Motion & animation). Stříbro a dva bronzy získala agentura také za kampaň „Národní den beze spěchu“.
V kategorii Film: Medium format byla udělena dvě zlata, a to jednak kampani „Odpádluj od rodičů“ Českého svazu rychlostní kanoistiky, pod níž je podepsána agentura VML, jednak piva „Bohém“, pod níž je podepsána agentura Newsjacking. Bohém si navíc připsal také stříbro za Production design a dva bronzy za Direction a Casting.
V další craftové kategorii – Film craft: SFX & CGI – získala zlato společnost Universal Production Partners za svou práci na kampani pro rozvážkovou službu Just Eat „Just Eat: Nejžhavější spolupráce roku 2023 - Řekl někdo HipOpera“, jejímiž hlavními hvězdami byly Latto a Christina Aguilera.
V kategorii PR & Earned media zlatě zabodovala kampaň „Pilsner Gown“ agentury Imminent. Na Mezinárodním filmovém festivalu v Karlových Varech se pivní značka Pilsner Urquell prezentovala první večerní róbou na světě vyrobenou z piva. Kampaň byla oceněna ještě stříbrem (Events & Live stunt activations) a bronzem (Data & Technology).
Poslední letošní zlato bylo uděleno v kategorii Print design, a to kampani „Kolóra“ od kreativního týmu prezidenta Petra Pavla, jež získala i stříbro za Copywriting: Short. Kolekce poštovních známek pracuje se souborem barev, které svými názvy odkazují na společné národní vědomí, i netradičním prezidentským portrétem.
Zdroj: mediaguru.cz