ADFORUM PŘEDSTAVUJE NEJOCEŇOVANĚJŠÍ KAMPANĚ ROKU 2023
26. 2. 202426. 2. 2024Už sedmé vydání studie Business Creative Report (BCR) shrnuje podle propočtů organizace AdForum ty nejoceňovanější kampaně na kreativních soutěžích v roce 2023. V potaz bere výsledky více než 40 soutěží, mezi něž počítá Cannes Lions, Epica Awards, The One Show a Golden Drum, nebo PHNX či FAB. Letos poprvé se zpráva zaměřila také na Ciclope Festival, který práce oceňuje z pohledu craftu a produkce.
Tou vůbec nejoceňovanější kampaní je podle BCR projekt McEnroe vs. McEnroe pro Michelob Ultra od agentury FCB. V ní se legendární tenista vrací na kurt, aby si díky AI mohl zahrát proti svému mladšímu já v souladu s claimem brandu „stojí to za to, jen když si to užiješ“.
Spot, jenž zároveň vede v kategorii jídlo a pití uspěl nejen díky využití tolik populární umělé inteligence. „Ačkoli se v projektu pracovalo s AI a robotikou, byl také skvělou ukázkou zábavy, do níž se zapojil charismatický sportovec. Lidský prvek pořád zůstává klíčový,“ komentuje Maud Largeaud, „chief information officer“ organizace AdForum.
Podle ní se také mezi kampaněmi s nejvíce trofejemi ze soutěží objevovalo méně AI, než by se dalo čekat, pravděpodobně protože agentury stále ještě spíše testovaly její potenciál. „Celkově se projevoval ale jeden jasný trend – filmu a tisku v přehledech nejoceňovanějších kampaní klesá a nahrazují je případové studie které se dají popsat jako inovativní, ať už v digitálních kanálech nebo alternativních,“ doplnila Largeaud.
Také střední Evropa zanechala v přehledech výraznou stopu, především díky projektu „Kde se usadit“ od McCann Poland pro Mastercard, který získal první místo mezi nejoceňovanějšími kampaněmi v oboru financí.
Společnost s agenturou vytvořily po útoku Ruska na Ukrajinu platformu, která pomáhá najít bydlení a uplatnění všem, kteří ho akutně potřebují. Projekt Gdziezamieszkac.com vznikl během pěti týdnů a využilo ho asi 300 tisíc ukrajinských uprchlíků. Projekt navíc podle CMO Mastercardu Jerzyho Holuba dál úspěšně pokračuje.
Jakým dalším kampaním se dařilo ve všech devíti sledovaných kategoriích – automotive, zábava, finance, jídlo a pití, zdraví a krása, luxus, retail, tech či turistika a doprava – se podívejte ve zprávě BCR od organizace AdForum, která je ke stažení zde.
Zdroj: mam.cz