APPLE JE PRVNÍ ZNAČKOU S HODNOTOU PŘES BILION DOLARŮ

12. 6. 202412. 6. 2024
Žebříček nejhodnotnějších značek světa Kantar BrandZ už potřetí ovládl Apple, který s hodnotou přes bilion dolarů dosáhl historického milníku. Následují ho technologické značky Google, Microsoft a Amazon.

Jak důležitou roli hrají technologie, ukázala čerstvě vydaná zpráva Kantar BrandZ Most Valuable Global Brands Report 2024. V ní právě technologické značky Apple, Google, Microsoft a Amazon ovládly první čtyři místa. Na šesté příčce je pak doplňuje společnost Nvidia, která i díky narůstajícímu vlivu umělé inteligence poskočila o 18 míst po meziročním růstu hodnoty značky o 178 procent.

Mezi nimi se na pátém místě drží fastfoodový řetězec McDonald’s, kterému podle Kantaru také pomohly inovace spojené s AI, jako jsou dynamické jídelní lístky a předvídání objednávek. Do top 10 nejhodnotnějších značek se po roční absenci vrací Facebook a poprvé se zde objevuje i Oracle.



Zpráva BrandZ 2024 také zdůrazňuje odolnost značek na předních místech žebříčku. Celková hodnota Global Top 100 vzrostla o 20 procent a dosáhla 8,3 bilionu dolarů, což je blízko rekordu z roku 2022, kdy činila 8,7 bilionu dolarů. Od roku 2006 vzrostla hodnota značek v Global Top 100 o 474 procent. Mezní hodnota pro vstup do Top 100 se zvýšila o 354 procent, z původních čtyř miliard dolarů na 19 miliard dolarů.

„S hodnotou jednoho bilionu dolarů Apple prokázal svou odolnost vůči náročným tržním podmínkám. Prémiové ceny jsou ospravedlněny tím, že značky, které jsou smysluplné (meaningful), odlišné (different) a výrazné (salient), nejlépe přečkávají globální ekonomické zvraty,“ komentuje výsledky Martin Guerrieria, vedoucí oddělení Kantar BrandZ, a doplňuje: „Naše zpráva pro rok 2024 ukazuje, že silné značky prosperují i přes globální ekonomickou nejistotu. Značky investující do umělé inteligence letos zaznamenávají pozoruhodné zisky díky lepší zákaznické zkušenosti.“



Vedle společnosti Nvidia dosáhly působivých zisků také AI-titáni Adobe a AMD, kteří si zajistili místo mezi 20 nejrychleji rostoucími společnostmi s nárůstem hodnoty značky o 66 procent, respektive 53 procent. Společně s oživením růstu značek Instagram, Facebook a Uber tyto firmy ukazují, jak technologické inovace mohou podpořit zapojení spotřebitelů a urychlit růst.

„Efektivní marketing může mít mnoho podob – od skvělého obsahu, přes inovace, až po promyšlenou cenotvorbu a mediální strategii. Klíčové je, že investice do efektivního marketingu zlepšují vnímání spotřebitelů a zvyšují hodnotu značky, což přispívá k trvalému obchodnímu úspěchu,“ zdůrazňuje ještě Martin Guerrieria.

Více se dočtete v čísle MAM 25/2024, které vychází 17. června.

Foto zdroj: Kantar, Apple

Zdroj: mam.cz

Načítání dalších...