Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY DOMÁCÍ KRÁTKÁ ZPRÁVA

ATO: LOKÁLNÍ TV POŘADY TVOŘÍ VĚTŠINU PODÍLU NA SLEDOVANOSTI

21. 11. 202221. 11. 2022
Podíl lokálních televizních pořadů na sledovanosti převyšuje jejich podíl na vysílacím čase. Vyplývá to z dat ATO, které zveřejnila při příležitosti Světového dne televize.

Podíl lokální tvorby, tj. česká či československá tvorba, ve vysílání televizních skupin Česká televize, Prima a Nova představuje v posledních pěti letech 41 % veškerého vysílání. Podíl lokálních pořadů na sledovanosti je však dlouhodobě podstatně vyšší, tvoří až 60 %. Uvedla to profesní asociace ATO při příležitostí pondělního Světového dne televize. Data se opírají o měření TV sledovanosti ATO-Nielsen Admopshere.

O pořady české výroby je ze strany diváků zájem. Dokládají to i data sledovanosti České televize, Novy a Primy a jejich nejúspěšnějších seriálů roku 2022: např. nejsledovanější letošní díl seriálu Devadesátky (ČT) měl přes 2,4 milionu diváků starších 15 let, nejúspěšnější epizodu seriálu Policie Modrava (Nova) sledovalo téměř 1,8 milionu diváků a nejsledovanější díl seriálu ZOO (Prima) měl 1,45 milionu diváků.

Seriály a sitkomy (jakožto žánry s obecně největším podílem na vysílacím času a také největším podílem na sledovanosti) jsou na stanicích třech hlavních TV skupin z 16 % zastoupeny lokální tvorbou. Podíl českých seriálů na celkové sledovanosti je však několikanásobně vyšší, tvoří 45 %. Podobně u filmů, inscenací a činohry, jež mají jako žánry celkově druhý největší podíl na vysílacím času i sledovanosti, má 37% podíl na sledovanosti lokální tvorba. U zábavných pořadů tvoří podíl sledovanosti českých pořadů dokonce 91 % - u nich je však také (na rozdíl od seriálů a filmů) vysoký podíl lokální tvorby daný už v samotném vysílání. Nepřekvapivě téměř 100 % podílu sledovanosti českých pořadů vykazuje zpravodajství, u něhož se zahraniční tvorba vyskytuje na obrazovkách třech hlavních televizních skupin jen v 0,4 % vysílacího času.
„Je vidět, že pro české diváky je domácí tvorba dlouhodobě autentická, relevantní a dokáže je přivést k TV obrazovkám,“

komentuje výsledky Petr Miláček, ředitel analýz z TV Prima.

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere


V loňském roce byla sledovanost televize rekordní – dosáhla 4 hodin a 2 minut, což je o více než 20 minut více než před deseti lety. Přispěla k tomu také covidová pandemie, díky které trávili Češi v letech 2020 a 2021 před obrazovkami více času.
„Svoji nezanedbatelnou roli sehrála i kvalitní a pestrá programová nabídka. Odsledovaná doba potvrzuje fakt, že televize je u nás stále velmi silným médiem,“

dodala Vlasta Roškotová, jednatelka ATO.

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere


Zdroj: mediaguru.cz

Načítání dalších...