Source: GettyImages.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

POZORNOST ZVYŠUJE PŘÍRŮSTEK ZISKU

4. 11. 20244. 11. 2024
Podle nové studie společností Ebiquity a Lumen Research existuje lineární vztah mezi množstvím pozornosti věnované reklamnímu kanálu a přírůstkem zisku, který přináší.

Studie Maximalizace zisku díky pozornosti spojuje referenční hodnoty společnosti Lumen pro její metriku pozornosti APM (vteřiny pozornosti na 1 000 zobrazení) s referenčními hodnotami kanálu Full Profit ROI ze studie Profit Ability 2, kterou si na začátku tohoto roku objednala společnost Thinkbox. (Vytvořily ji společnosti Ebiquity, EssenceMediacom, Gain Theory, Mindshare a Wavemaker UK s využitím svých ekonometrických databází klientských dat)

Zdroj: warc.com, Ebiquity

Klíčová zjištění


Studie ukazuje korelaci 0,98 (kde 1 znamená úplnou korelaci a 0 žádnou korelaci) mezi počtem vteřin pozornosti na tisíc zobrazení reklamy dodaných mediálním kanálem adlouhodobým přírůstkem zisku generovaným pro značky.
Kino přináší v průměru 102 liber přírůstkového zisku, následované televizí s 48 librami; nejhůře si v tomto ukazateli vede online zobrazení, které přináší pouhé 3 libry.

Upozornění: studie uznává, že hodnota 0,98 vychází z malého počtu datových bodů, a uvádí, že "jde pouze o výchozí bod pro další zkoumání na nižších úrovních granularity a případ od případu".

Zaměření reklamního průmyslu na pozornost je relativně nedávný vývoj, ale výzkum rychle pokročil za hranice marnivých metrik a ukázal, jak pozornost může řídit paměť a výsledky značky. Dalším krokem je zjistit, zda lze pozornost propojit s obchodními výsledky - a první ukazatele naznačují, že tomu tak skutečně je.

Celkový obraz


Studie uvádí, že "kombinací údajů o pozornosti s výsledky ekonometrického modelování získávají značky ucelenější pohled na efektivitu médií, přičemž se mísí strategické poznatky MMM s podrobnými psychologickými poznatky, které poskytuje měření pozornosti. Společně zachycují jak celkový obraz, tak mechanismy, které řídí ziskovost."

Zdroj: warc.com, Ebiquity

Načítání dalších...