Studie Maximalizace zisku díky pozornosti spojuje referenční hodnoty společnosti Lumen pro její metriku pozornosti APM (vteřiny pozornosti na 1 000 zobrazení) s referenčními hodnotami kanálu Full Profit ROI ze studie Profit Ability 2, kterou si na začátku tohoto roku objednala společnost Thinkbox. (Vytvořily ji společnosti Ebiquity, EssenceMediacom, Gain Theory, Mindshare a Wavemaker UK s využitím svých ekonometrických databází klientských dat)
![](https://cdn.warc.com/Images/Feed//en-GB/d2474ccd-91cd-4d3a-bcfa-f1b8b24edecb/tile.png)
Klíčová zjištění
Studie ukazuje korelaci 0,98 (kde 1 znamená úplnou korelaci a 0 žádnou korelaci) mezi počtem vteřin pozornosti na tisíc zobrazení reklamy dodaných mediálním kanálem adlouhodobým přírůstkem zisku generovaným pro značky.
Kino přináší v průměru 102 liber přírůstkového zisku, následované televizí s 48 librami; nejhůře si v tomto ukazateli vede online zobrazení, které přináší pouhé 3 libry.
Upozornění: studie uznává, že hodnota 0,98 vychází z malého počtu datových bodů, a uvádí, že "jde pouze o výchozí bod pro další zkoumání na nižších úrovních granularity a případ od případu".
Zaměření reklamního průmyslu na pozornost je relativně nedávný vývoj, ale výzkum rychle pokročil za hranice marnivých metrik a ukázal, jak pozornost může řídit paměť a výsledky značky. Dalším krokem je zjistit, zda lze pozornost propojit s obchodními výsledky - a první ukazatele naznačují, že tomu tak skutečně je.
Celkový obraz
Studie uvádí, že "kombinací údajů o pozornosti s výsledky ekonometrického modelování získávají značky ucelenější pohled na efektivitu médií, přičemž se mísí strategické poznatky MMM s podrobnými psychologickými poznatky, které poskytuje měření pozornosti. Společně zachycují jak celkový obraz, tak mechanismy, které řídí ziskovost."
Zdroj: warc.com, Ebiquity