Silné signály růstu
Globální investice do reklamy se za posledních deset let více než zdvojnásobily a od roku 2014 rostly 2,8× rychleji než globální ekonomický výkon. Růst se očekává i v příštím roce (+7,6 %) a v roce 2026 (+7,0 %).
„Naše nejnovější prognóza očekává v letošním roce celosvětově 104 miliard dolarů přírůstku reklamních výdajů, což je největší nárůst v historii, pokud bychom pominuli rok 2021, kdy dojde k oživení po pandemii,“
vysvětluje James McDonald, ředitel divize Data, Intelligence and Forecasting společnosti WARC. „Zda se tento boom udrží, však zůstává nejasné, protože rok 2025 představuje moment posuvných dveří kvůli zvýšenému regulačnímu tlaku na Google a TikTok - dohromady čtvrtinu reklamního trhu mimo Čínu. To spolu se stále náročnějším geopolitickým klimatem může znamenat nejisté časy pro podniky, které jsou na obchodování s reklamou závislé.“
Co se děje
Tato informace vychází z aktualizovaných údajů studie Global Ad Spend Outlook 2024/25 společnosti WARC za 4. čtvrtletí, která je založena na agregovaných údajích ze 100 trhů po celém světě. Nově pro toto vydání využívá vlastní neuronovou síť, která promítá vzorce reklamních investic na základě více než dvou milionů datových bodů, zahrnujících makroekonomické údaje, příjmy vlastníků médií, marketingové výdaje největších světových inzerentů, trendy spotřeby médií a inflaci mediálních nákladů.
Klíčové body ve zkratce
- Předpokládaný nárůst celosvětových výdajů v letošním roce o 10,7 %, což odpovídá dodatečným investicím zadavatelů reklamy ve výši 104 miliard USD, což je druhý nejvyšší absolutní nárůst v historii.
- Každý pátý dolar (22,1 %) utracený za reklamu mimo Čínu je zaplacen společnosti Google; rozhodnutí ministerstva spravedlnosti nyní ohrožuje potenciální růst ve výši 32,9 miliardy dolarů v příštích dvou letech
- Zadavatelé reklamy utratí v letošní sváteční sezóně 299 miliard dolarů, z čehož budou nejvíce profitovat online platformy, jako je Amazon (16,9 miliardy dolarů příjmů z reklamy ve sváteční sezóně).
Zdroj: warc.com