„Čechům při vaření sebevědomí rozhodně nechybí. Více než polovina lidí, tedy konkrétně 56 procent dotázaných, je přesvědčených, že by mohlo vystupovat v některém z televizních pořadů o vaření, pokud by dostali šanci,“ přibližuje výsledky průzkumu ředitelka společnosti Axocom Erika Luzsicza s tím, že milovníci kuchyně u nových receptů raději vaří podle televize (78 % z nich), jen 22 procent si vystačí sama s kuchařkou v ruce.
Populární pořady jako Peče celá země, MasterChef nebo Prostřeno jsou převzaté ze zahraničí a staly se nedílnou součástí českého televizního programu. „Popularita gastro scény je zřejmá i při pohledu do nabídky streamovacích platforem, kde jsou v nabídce další desítky seriálů či filmů s touto tematikou,“ dodává Luzsicza s tím, že oblíbenost českých pořadů dalece přesahuje tuzemskou scénu, protože 41 procent diváků přiznává, že rádo sleduje i zahraniční pořady nebo video blogery. Další třetina diváků pak připouští, že má doma alespoň jednu kuchařku.
Průzkum také zajímavým způsobem ukazuje, jak Češi vnímají své vlastní vaření. Na 72 procent lidí je přesvědčených, že mají alespoň jeden recept, který umí dokonale a nebojí se jím pohostit návštěvy nebo příbuzné. Naopak jen 28 procent dotázaných se vaření zcela vyhýbá a nechává ho na jiných, případně se stravuje studenou kuchyní.
„Lidé vidí v dobrém vaření a pohostinství motivaci – 60 procent dotázaných si rádo zve návštěvy k sobě domů. Z nich pak 45 procent potěší, když je někdo pochválí za dobré jídlo. Celá čtvrtina pak sní o vlastním byznyse s vařením,“
doplňuje Luzsicza.
Zajímavostí na závěr je, že 38 procent diváků se nebojí experimentovat, co se týče chutí a nových ingrediencí. Pokud jim přijde recept dostatečně inspirativní, jsou ochotni vyhledat si ingredience, které doposud vůbec nejedli nebo je používají málo.
Zdroj: mam.cz