Za sledování videií, televizních seriálů a filmů platí na českém internetu pětina internetových uživatelů (20 %). Za zpravodajství a přístup do elektronické verze novin a časopisů je to 6 % a za poslech hudby 10 %. Vyplývá to z nové statistiky profesního internetového sdružení SPIR Češi online 2022. Poněkud překvapivé je, že ve srovnání s daty z loňského roku se tyto údaje podle SPIR snížily. Loni mělo například za seriály, videa a TV platit 26 % internetové populace.
Nejčastější aktivitou Čechů na internetu je nakupování, podle dat SPIR je to 84 % internetové populace. Následuje sledování zpravodajství (80 %) a využívání aplikací typu WhatsApp nebo Messenger (76 %). Sociální sítě využívá 69 % českých internetových uživatelů.
Z nové statistiky také vyplývá, že nejsledovanější obsahovou kategorií na českém internetu je zpravodajství, následované HP rozcestníků a databázemi a katalogy. Průměrný čas věnovaný internetu týdně představuje 16,7 hodiny.
Celkově internet využívá 85 % Čechů starších 10 let. Velikost internetové populace dosahuje 8,1 mil. lidí a od roku 2015 se zvýšila téměř o 20 %.
Celá infografika Češi online 2022 je k dispozici zde.
Zdroj: mediaguru.cz