ČEŠI SLEDUJÍ TELEVIZI V PRŮMĚRU 3,5 HODINY DENNĚ
21. 11. 202421. 11. 2024Nejvyšší průměrná doba sledování televize na osobu byla letos zatím o prvním povodňovém víkendu 14. a 15. září 2024. Tehdy se zvýšila na 4 hodiny a 37 minut. Bylo to pro zajímavost o 75 minut více než o předchozím slunečném tropickém víkendu.
Data zveřejnila Asociace televizních organizací, pro kterou měření sledovanosti zajišťuje agentura Nielsen. Měření sledovanosti podchycuje i sledovanost videoobsahu na chytrých televizorech nebo v prostředí hybridního vysílání HbbTV. Alespoň jeden televizor připojený k internetu má nyní 57 % českých domácností.
Průměrný týdenní zásah televize v cílové skupině 15+ od ledna do října činil 85 %, průměrný denní zásah pak 67 %. Data o sledovanosti za poslední rok ukazují také význam zpožděného sledování filmů a seriálů. Na tyto žánry se lidé s oblibou dívají až zpětně po jejich živém odvysílání, tzv. „odloženě“. Průměrná odložená sledovanost v prvních třech dnech po odvysílání tvořila v roce 2024 (leden–říjen) 11 % v cílové skupině 15+. Živé vysílání však zůstává zásadní pro sledování sportu a zpráv, pro někoho i politických diskusí či reality show.
Například dosud odvysílané epizody StarDance vidělo na ČT1 průměrně 1,8 milionu diváků starších 4 let, odloženě je sledovalo 15 %. Kriminálku Anděl na Nově průměrně sledovalo 1,2 milionu lidí, odložená sledovanost byla 14 %. A seriál Primy Na vlnách Jadranu zaujal v průměru 1,1 milionu diváků, odložená sledovanost dosáhla také 14 %.
Mimořádný úspěch mělo u diváků finále Mistrovství světa v hokeji 26. května 2024. Utkání Švýcarsko-Česko sledovalo na ČT sport 3,5 milionu lidí starších 4 let, přičemž jen 2 % diváků si ho pustila zpožděně. Přes internet včetně aplikací v chytrých televizorech se dívalo 278 tisíc lidí.
Na 21. listopadu tradičně připadá Světový den televize. Valné shromáždění OSN ho vyhlásilo v roce 1996. Připomene ho také Asociace komerčních televizí: stanice Nova, Prima a Óčko připravily společný televizní spot, v němž se objeví sestřih toho nejlepšího, co komerční stanice nabízejí. Objeví se na všech stanicích členských společností.
Zdroj: lupa.cz